Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 1303s girkasse i splittbuss med 912 motor
|
på: mai 02, 2022, 00:35:21 am
|
Hei Sveiser opp ein 59 varebil om dagen. Har bestilt CE IRS-kit, og har ståande 1303s kasse som er planlagt montert sammen med Porsche 912 motor. Korleis vil denne kassa fungere sammen med bil-motor-komboen? Sterk nok? Ok mht utveksling? Andre tankar? [attachment=1] Takk for svar  Aleksander
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagte skruer dør
|
på: august 13, 2019, 23:22:56 pm
|
Hei
Jeg slet med det samme på min. Du kan bore ut og gjenge. Jeg fikk et godt tips av en kamerat som jeg bruker. Finn en stor mutter. Så stor at inv hull i mutteren er nesten like stort som hodet på skruen i diameter. Legg denne inn over skruen.fyll hullet i mitten med sveishelt ut av hullet på mutteren. La det kjøle seg. Så startere du å skru ut skruen ved hjelp av en fastnøkkel.
Gjorde dette senest i går, og det fungerer veldig bra. Til og med lakken på hengslen overlevde.
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt oval "The Roadrunner"
|
på: august 25, 2013, 12:22:06 pm
|
Da har det begynt å skje noe med prosjekte mitt, så da er det vel på tide å legge ut noen biler og info om den. Bilen ble kjøpt for ca 1 år siden. Bilen så ikke så værst ut, Men når jeg begynte på den så fant jeg fort ut at her var det noen som ikke hadde noe særlig greie på opp pussing som hadde vært  Som jeg har forstått så har bilen vært i mange sine hender før den havnet hos meg, så da kan man kanskje ikke forvente at alle som har hatt bilen har vært like nøye .....men men sånn er det bare  Planen med bilen nå er å gjøre den så solid og bra som jeg bare greier (vil jo at bilen skal få mange mange år foran seg) Så det jeg begynte med var å skille bil og båndplate.....båndplata var faktisk ganske bra.....kun litt sveising ved batterikassa og så ble det ene jekkfestet byttet.[attachment=1] Bladde gjennom tråden din her. Ser fra første del av restaureringa at bilen ikkje har hull til lister. Er det igjensveisa eller kan det vere ein orginal standard? Har sjøl ein Oval 57- standard uten lister, sparsommelig med krome og wirerbremser. Artig om det er fleire slike Ovalar i Norge 
|
|
|
19
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Nyinkjøpt 57 Oval Standard
|
på: oktober 09, 2008, 23:26:14 pm
|
Har en salgsbrosjyre i fra 57. Der ser det ut som om Standard modellen kun har "fløytegitter" på venstre side. Var det deksel på den andre siden som tettet hullet, eller kun skjerm uten hull? Ser også ut til at fangerne var krommet, det samme med løkteringene fremme og bak. Noen som kan bekrefte dette?
|
|
|
23
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / H-profil bakplate
|
på: oktober 08, 2008, 12:22:14 pm
|
Holder på med restaurering av min Oval Standard, og trenger sårt H-profilen der W-lokket kommer inntil. Har to stykk bakplater med nyere profil, så trenger kun H-profilen. Om noen har noe liggende er jeg svært intressert.
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Sv: 17" Rader felger til Oval
|
på: september 12, 2008, 09:33:40 am
|
Det er ikke noen forskjell på bærearmene. Du bruker de orginale. Det Pål mente var vel at du trenger en innkortet "forstillingsstamme" og kortere fjærer. Resten er orginaldeler. Med mindre du vil ha senkespindler. Fjærkappingen er relativt enkel hvis du har litt verktøy tilgjengelig. Hvis ikke er det aldri helt feil å kjøpe nye fjærer som passer til akselen din. I det store regnestykket blir nok ikke dette så veldig mye dyrere.
Det var det jeg så for meg. Men dere mener altså at jeg bør ha smalna forstilling? hva er ny pris på disse Forstillingene?
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: 17" Rader felger til Oval
|
på: september 12, 2008, 08:52:00 am
|
Har en helt ny 2" smala forstilling fra CSP som jeg ikke har bruk for. Den er kun prøvemontert og jeg selger kun selve forstillinga, så du må ha fjærer, bærearmer, spindler osv selv. 2200 kr
Hva er prisen på denne ny? Fjærene kan man vel bruke i fra originalen om man kapper de inn? Hva er forskjell på bærearmene? jeg er helt blank på dette området serru.
|
|
|
|