Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 16
|
2
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1915 motorprosjekt selges - Solgt
|
på: august 12, 2014, 19:01:52 pm
|
Jeg har en i en god stund hatt en 1915 motor stående som jeg betegner som et prosjekt. Men årene har gått og jeg har ikke gjort noe med denne motoren, så nå er tiden kommet for å selge den til noen andre.
Når jeg kjøpte motoren var den varmskjært på sylinder 3. Dette henger nok sammen med at motoren en gang i tiden har kjørt med turbo, og dermed har det blitt litt for varmt for den sylinderen.
Hva motoren egentlig inneholder av deler er uklart. Det er lett å se på utsiden at motoren har Gene Berg equalizer pully, filterholder med inn/ut for ekstern oljekjøler, 040 topper som er betydelig portet og polert med 42x37 mm ventiler, uten noen sprekker/skader, og autocraft vipper. Men hva som er inne i selve blokka, det er usikkert og dermed grunnen til at jeg skriver "motorprosjekt". Dvs at denne motoren bør demonteres, alt sjekkes og montres sammen igjen.
Motoren selges med et nytt 44mm IDF sett forgassere med innsug og CSP sentermonterte forgasserstag. Krommet tinn er også med og det er følger med et nytt 94mm sylindersett fra Mahle. Jeg har dog montert på 2 av sylindrene slik at motoren fremstår som på bildene under.
Gi bud på dette motorprosjektet som befinner seg i Sandnes/Stavanger.
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] [attachment=5] [attachment=6] [attachment=7]
|
|
|
3
|
Forum / Forumexpressen / Sv: Skiboks fra Sandefjord til Stavanger
|
på: september 16, 2013, 22:52:15 pm
|
Kjører forbi der på lørdag, det er bare pr nå usikkert om jeg kjører bil med eller uten takstativ med tanke på og få den med. Men slår på tråden eller sender en mld på fredag når jeg vet noe mer 
|
|
|
10
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Baklykter til 1300s 72
|
på: februar 11, 2013, 13:05:39 pm
|
Min 1300s er førstegangsregistrert i februar 1973 og har store baklykter. Så enten er det litt "vi bruker de delene vi har liggende" fra VW også her, eller så er det noe som ikke stemmer med min bil 
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Elektrisk vinduspyling
|
på: januar 15, 2013, 14:47:23 pm
|
Har montert spylemotor fra biltema på 3 av mine luftkjølte biler opp gjennom årene, men beholdt den orginale tanken. Tar ikke mange minuttene å montere og en får mye mer trøkk i strålene på vinduet. Dvs et billig alternativ til å trimme motoren for å få spylt vinduet 
|
|
|
12
|
Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2013
|
på: november 23, 2012, 11:23:12 am
|
Møter alle opp, så blir dagen til speakeren ødelagt  Han synes det er morro å finne på noe "lurt å si" om hver eneste "stressa fartshump", noe han sliter med er det mer en 2 stykk på samme treff 
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Innlegg
|
på: september 10, 2012, 09:54:30 am
|
Jepp, kan ringe deg flere ganger jeg Trond. Riktignok løste det ingenting sist gang, men alltids hyggelig å høre hvordan det står til. Men det løser dessverre ikke problemet som er på forumet nr det gjelder moderering som flere finner underlig og har tatt opp ved diverse anledninger i løpet av forumets levetid. Det vil si at det er bedre å diskutere det åpent slik at de som føler for det kan komme med innspill.
Lag noen rettningslinjer som moderatorene må følge og ikke la dem moderere uten at de må opplyse om hvem de er. Da er det betydelig enklere å rapportere om hva som har blitt gjort dersom en bruker finner grunn til å reagere på modereringen. Innfører en samtidig noen rettningslinjer for forumet, blir det muligens mindre å gjøre også for moderatorene.
Og ja, må selvsagt bruke hodet, enkelte ting sier seg selv hvorfor de blir borte når vi har finn.no.
|
|
|
16
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Innlegg
|
på: september 09, 2012, 18:26:49 pm
|
Jepp, sterke ord men også opplevd. Men er jo ikke lett å bevise når ting blir slettet over en lav sko... Mange er en relativ målestokk, men det er uten tvil moderatorer på vwnorge som ikke bør være det. Det vil si at det er for mange moderatorer. Om det tallet er 5 eller 15 er da uten betydning. Blir en tråd slettet, er det rimelig enkelt å slette innholdet og la en begrunnelse stå igjen 
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Innlegg
|
på: september 09, 2012, 11:47:29 am
|
Det er mange moderatorer på forumet og det hender at de har en litt vel løs musefinger av og til. Det vil si at en moderator som ser noe han ikke liker, står fritt til å fjerne det han ikke liker. Da enten hele innlegget, eller deler av et innlegg uten å informere noen om hva han gjør eller hvorfor han gjør det.
Når en rapporterer et innlegg skal en oppgi en grunn til hvorfor og så vil en moderator gå inn å se på tråden og gjøre en vurdering om dette er noe som bør modereres. Men når det sees i sammenheng med forrige avsnitt, så er det i realiteten nok at en kjenner en moderator (og det er mange av dem). På den måten slipper en å bruke rapporter knappen og moderering/fjerning/endring av innlegg kan gå "under radaren for de andre moderatorene".
Så ja, det er nok litt for mange kokker som mangler en felles kokebok for hvordan ting skal gjøres.
Ser en på andre større forum i Norge, er det som regel slik at den som går inn som moderator og gjør endringer også må begrunne hvorfor han gjør det slik at du som bruker kan se hvilken moderator som har svingt øksa.
På VWNorge har det vært slik flere ganger at en moderator bare fjerner innlegg uten å si hvem han er, eller opplyser om hvorfor, eller at han i det hele tatt gir noen som helst tegn på at han gjør endringer i en tråd. Noe som går greit da de fleste som mangler et innlegg vil tenke "hmm, glemte jeg å klikke på legg til innlegg knappen"...
Når det også er hevet over enhver tvil at det finnes moderatorer på VWNorge som modererer tråder ut fra egen vinning, så har en alt i alt et dårlig system.
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: bort med varmepotter
|
på: september 07, 2012, 08:23:35 am
|
Det Kjell Roar nok mener er at dersom du tar bort hulla og fjerner varmepottene, så får du en bil som funker best når det er fint vær ute. Selv om du ikke skal bruke bilen på vinteren, så trenger en fort varme i mai og august for å holde kondens borte. Kan selvsagt åpne et vindu, men det er nå slik at av og til kommer det regn og det er ikke mer en 5-6 varmegrader en tidlig morgen eller sen kveld.
Men for all del, du får et mye cleanere motorrom fjerner du stussene og du får litt mer kjøleluft ned til topper og sylindre.
Med mindre du bygger deg en ren racerbil, hva med å putte på noen av CSP sine varmepotter for trimma motor? Da får du inn litt varme i bilen når det trengs og du har fremdeles nok kjøling igjen til motoren.
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Biltema motorstativ med påsatt T1 girkassehus
|
på: september 05, 2012, 10:49:25 am
|
Når jeg oppdaterte tråden i går om at varen ikke var solgt slik som avtalt, fikk jeg en PM fra RuneK om at han vil kjøpe stativet og hente det. Ba han om å bekrefte i tråden, men det har ikke blitt gjort. Så jeg vil vente litt til for å få bekreftet at RuneK skal ha stativet eller ei før jeg kan selge det til noen andre. Da er det i såfall Pål som er først i køen 
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Biltema 5 tonns gulvstående verkstedspresse
|
på: september 04, 2012, 10:59:50 am
|
Takker for bud.
Lar budrunden gå til i morgen, onsdag 5 september klokken 21.00 forumtid. Kun bud i tråden. Ingen påslag i tid slik enkelte legger inn i slike budrunder.
Budrunden avsluttes også umiddelbart dersom noen byr 1100 kroner.
|
|
|
27
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Biltema motorstativ med påsatt T1 girkassehus
|
på: september 04, 2012, 10:52:59 am
|
Jeg vil kvitte meg med alt på enklest mulig måte, dermed må det hentes. Riktignok er ikke Fornebu en ukjent plass, men jeg har ingen planer om å reise nedover den veien med det første og jeg vil ha ting vekk fort.
Har fått en pm fra Tezer om at han vil ha alt og henter det i Lillehammer. Så jeg anser dette som solgt til han.
|
|
|
29
|
Bruktbørsen / Deler selges / Biltema motorstativ med påsatt T1 girkassehus
|
på: september 04, 2012, 10:14:54 am
|
Nå er det mange år siden Rabiat ble solgt, dermed har jeg ikke bruk for motorstativet som ligger på loftet. Utgangspunktet er Biltemas motorbukk, som har blitt modifisert og påsatt en del av en T1 girkasse. Det vil si at stativet kan brukes som startbukk siden festet for startmotor er på plass. For øvrig kan motoren roteres rundt osv slik en kan på et orginalt biltemastativ. [attachment=1] Festet til girkassen er sveist av Stian "Onepiece" Larsen, så det er neppe noen fare for at det kommer til å falle sammen noen gang [attachment=2] Må hentes i Lillehammer. Pris er kr 500 eller bud i tråden. [attachment=3]
|
|
|
30
|
Bruktbørsen / Deler selges / Biltema 5 tonns gulvstående verkstedspresse
|
på: september 04, 2012, 10:04:03 am
|
Etter å ha stått på loftet i 4 år uten å bli brukt, selger jeg min biltema hydrauliske verkstedspresse med 5 tonns kapasitet. Pressen er brukt kanskje 20 ganger i løpet av 10 år. Denne modellen er i stor grad lik dagens 20 tonns modell på biltema, men bruker en enklere jekk uten manometer. Det vil igjen si at jekken kan byttes ut dersom en trenger mer kraft. Noe biltema selvsagt ikke anbefaler, men som mange har gjort... Manual til pressen ligger på nett www.biltema.no/Documents/manualer/15/15-834_man.pdfPressen selges med 2 stykk v-blokker for å holde arbeidsstykket på plass. Må hentes i Lillehammer. Selges for kr 1100 eller bud i tråden. [attachment=1]
|
|
|
|