Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
5
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kan man få gamle skilter på en 77 mod?
|
på: september 26, 2010, 21:40:03 pm
|
Men du får dessvere ikke et tidsriktig nummer.. F.eks får du ikke et DB eller DC nummer som ville vært tidsriktig for Oslo-registrerte biler i 1977. Veldig synd.. Jeg har prøvd på dette en gang
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: 5,5" forann
|
på: september 23, 2010, 12:46:28 pm
|
175/65 er en fin dim og ha foran på 5,5" felger(gir omtrent samme rulleomkrets som 145R15). Dette ser bra ut på felgen og tåler også litt senking(under forutsetning at ikke innpresset er for lavt)
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Buggy og Viper på Revebanen.
|
på: mai 06, 2010, 21:37:45 pm
|
Kuule videoer, men jeg ville mye heller hatt motorlyd enn musikk.. Antar lyden av den boksern er bedre musikk i våres ører. Vanlig musikk kan man høre på Spotify..
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: Irs-camber
|
på: april 21, 2010, 12:20:07 pm
|
.....Her er det ass up, nose down som gjelder!
Da har du vinka farvel til kjøreegenskaper uansett... Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.
Enig at en skamsenka pendel gir dårlige kjøreegenskaper, men en moderat senka pendel gir ikke det.. Moderat senk med IRS er gull! Bump steer får du vel pga feil vinkel på styrestagene i forstilling.
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Justerbare fjærplater - svingaksel
|
på: februar 20, 2010, 17:43:28 pm
|
Hadde ikke vært redd for å kjøpe produkter fra Elephant racing. De er rimelig seriøse og har et godt navn i Porsche miljøer. Porsche sine justerbare fjærplater(både 944 og 911 Carrera) har den fordelen at man også kan justere Camber(fremste hullene på bildet). Synd de ikke er bolt-on til bobla  For å sette opp en bil skikkelig når man gjør en 4-hjulskontroll bør den samtidig vektes slik at bilen "presser" jevnt mot bakken på alle hjul. Man kan i teorien ha en bil som har perfekte hjulvinkler, men som hviler på diagonalen. Dette ser man gjerne ved kraftig oppbremsing hvor ene siden blokkerer først. Er dessverre ikke så mange verksteder som har utstyr for dette
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: 3 punkts rulleseler *trenger hjelp*
|
på: januar 23, 2010, 02:24:27 am
|
Jeg måtte pirke hull i taktrekket. Du kan kjenne de gjennom så du trenger ikke lage noe stort hull. Belter kjøpte jeg på Unneberg. Snellene er av en type som ikke trenger å stå i vater. Funka helt strålende
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler selges / Setetrekk lav rygg
|
på: desember 16, 2009, 22:31:52 pm
|
Komplett sett med setetrekk. Nesten ikke brukt. Passer forseter med lav rygg. Pris..? Tja 200,- Eller gi bud.. Rydder boden så dette må bort!  
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran
|
på: oktober 07, 2009, 20:58:13 pm
|
Jeg kjører med 175/65 foran på 5,5" felg. Disse har ca samme diameter som 145R15 som jeg kjørte med før. Veigrepet er usannsynlig mye bedre med 175 kontra 145 hvertfall!
Disse fyller godt ut skjermene og subber ikke med moderat senking. Forøvrig synes jeg det er stygt med sykkeldekkdimensjon foran så smaken er som baken - (den er rævva..)
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva slags dempere bruker dere?
|
på: august 27, 2009, 20:47:57 pm
|
Kjørte med GR-2 dempere(Kadett dempere) foran en stund og det var stivt ja! Byttet til korte Empi oljedempere og det er langt mer behagelig. Ike nødvendig å ha så stive dempere på en bil som er så lett foran som bobla.
Bak har jeg KYB Gas-a-just. De er stive, men synes det passer godt bak
|
|
|
|