Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 26
|
6
|
Forum / Type 2 / Rammenummer T-2 1957
|
på: november 07, 2017, 09:38:39 am
|
Noen med en 1957 T2 som kan sjekke noe for meg? Evt. noen som VET? Der er to nummer stemplet inn i bilen. Det ene ved motoren bak og det andre ved passasjer setet foran. På min bil 291247 og 269579. Jeg regner med at det ved motor er fahrgestellnummer (rammenummer). Men hva er det nummeret foran? Jeg skal på ID sjekk i morgen, så hadde vært fint å VITE.
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbussen 2.0
|
på: januar 10, 2017, 18:38:34 pm
|
Måtte innom tråden og se om her var oppdateringer for sesongen  Jeg gleder meg til ny tur til Hessisch og EBI i 2017.
|
|
|
10
|
Forum / Hva skjer? / Maikaefertreffen? Noen som skal?
|
på: april 08, 2016, 18:06:02 pm
|
Som overskriften sier, noen som skal nedover til 1.mai? Jeg har aldri vaert der foer, men hoeres spennende ut. Regner med at folk tar kiel fergen, men hvordan gjoer en det med overnatting i Hannover?
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet
|
på: april 10, 2015, 13:09:59 pm
|
Så var det min tur å stille spørsmål om lading... Er du her SveinT? Jeg satt in en ny motor med vekselstrøm dynamo med ekstern regulator. Har kjøpt ny regulator, ettersom jeg manglet den. Koblet tre ledninger mellom dynamo og regulator. Batteri direkte til dynamo. Ladelampe til D+. Ladelampen lyser som den skal når jeg slår på tenningen, men fortsetter å lyse når motor går. Altså ingen lading. Måler 2-3V på D+ og 12,5V på B+. Spenningen endrer seg ikke ved pådrag. Hva er galt? Er det håp om å fikse dynamo?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvem eier en 1963/64 dobbelkabin?
|
på: mars 11, 2014, 09:37:31 am
|
Det er den norske importøren som er ansvarlig for å legge frem dokumentasjon på hengervekt for innskriving i vognkort ved import. Selve hengerfestet behøver ikke monteres ved nysalg. Monteres det senere, er alt i orden så lenge du bruker et godkjent feste (merkeskilt) og har hengervekten innskrevet i vognkortet. Jeg har erfart dette selv etter lange diskusjoner med bt og Cadillac Norge da jeg ville ha hengerfeste på min STS. Vognkortet hadde innskrevet 350kg. Hvorfor? Fordi Cadillac Norge hadde valgt den vekten for å unngå at folk kjøpte hengerfeste til Cadillac. Cadillac er for representasjon, ikke for å kjøre med campingvogn! Det var forklaringen 
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvem eier en 1963/64 dobbelkabin?
|
på: mars 08, 2014, 21:23:30 pm
|
Hei T2man Jeg er klar over det du sier ang. 63 og 64 og forskjellen. Grunnen til at jeg skreiv det som jeg gjorde, er at min bil er en 1964modell registrert i 1963. Jeg kan godt tenke meg at der er flere slike i Norge. Det er nok ikke alle som er klar over at deres 1963 registrerte bil egentlig er en 1964... Og ikke BT heller... Jeg lager meg en liste over alle nummerene jeg finner (etter at jeg har sjekka dem på nettet) og leverer til BT sammen med søknad om å få inn hengervekt i mitt vognkort. Takk for tips, og kom med flere!!!
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Hvem eier en 1963/64 dobbelkabin?
|
på: mars 08, 2014, 13:35:03 pm
|
Jeg søker andre eiere av denne modellen. Trenger dokumentasjon for å få inn hengervekt i vognkortet på min bil. Så om jeg kan få tak i 3-4 andre biler med innskrevet hengervekt i vogkortet, så ordner det seg nok. Møller kan ikke hjelpe... Betaler i øl på treffene i europa til sommeren 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Tilhengervekt 1964 dobbelkabin
|
på: mars 04, 2014, 17:25:41 pm
|
Har en 1964 dobbelkabin som jeg gjerne skulle fått skrevet inn hengervekt i vognkortet. På biltilsynet er de som vanlig veldig hjelpsomme... Men hvis jeg kunne dokumentere hengervekten på andre tilsvarende biler, så kunne det kaaanskje ordne seg... Så alle dobbelkabin eiere der ute, har du en 1963/64 modell med innskrevet hengervekt i vognkortet, vil jeg gjerne bruke det som dokumentasjon. Reg.nr. holder lenge, men hvis du vil ta bryet med å scanne eller ta bilde så hadde det også vært kjekt  mms 91160684 eller mail elliot@mimer.no
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: VDO oljetrykk og temperaturmåler
|
på: november 05, 2013, 23:29:15 pm
|
oljetrykksmåler er nå kjøpt.. Men spørsmålet er vel om en 0-5 bar giver er nok for en 1915 motor.. noen inspill? hva ligger oljetrykket på de forkjellige motorene? 1300? 1600 kontra 1641? 1915? er det store forskjeller ute å går?
På kald motor vil du nok bunne måleren din. Tror min slitte 1600 i dokaen ligger på 6-7 bar når den er kald. Men det gjør jo ikke noe da... Så lenge du har fullt utslag har du nok trykk. Når motoren blir varm og du ligger på 2-3 bar er det jo greit 
|
|
|
27
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Svanehenger på boble
|
på: november 05, 2013, 23:18:33 pm
|
Denne hengeren (og flere lignende patenter) var faktisk godkjent i USA tidlig på 70 tallet. De ble hovedsakelig produsert til importerte/små biler. Av en eller annen grunn ble det ikke noe suksess... Mulig det hadde noe med takgrindens boksåpner effekt på taket? Uansett har jeg ikke funnet noen til salgs i USA.
|
|
|
|