Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
3
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva gikk man glipp av på Ekeberg i helga?
|
på: september 20, 2015, 13:24:17 pm
|
Hvis det var boble deler du ønsket å finne der, gikk du ikke glipp av noe som helst. Min teori er at Internett, finn, ebay, forum osv har ødelagt slike messer som Ekeberg markedet. Det har blitt veldig enkelt å bare søke opp annonser, selgerene priser delene sine ut i fra annonser de finner på nett og forlanger det samme for sine ting/deler. Problemet med det er at ting/deler som blir annonsert og solgt på nett er at ingen vet hva tingene faktisk blir solgt for. Jeg synes ting/deler på Ekeberg er priset "topp dollar" ofte uten hensyn til tilstand. Når du må gi "topp dollar" for ting/deler så ser jeg ikke noe grunn til å kjøpe ting som er kjekt å ha eller jeg kanskje trenger senere i en restaurering senere når må drasse å bære det rundt på Ekeberg for så lagre det etter på. Hadde jeg derimot fått et godt kjøp er det mye mer interessant å kjøpe kjekt å ha ting. Igjen så er ting så tilgjengelig via Internett at det er enklere å bare søke opp ting å kjøpe ting akkurat når du trenger det, eller at du finner ting til en god pris. Var innover i fjor vår kom over to Porsche framstoler selgeren forlangte 4000.- for dem de var knall blå og normalt slitt. Klart kommer det en person som leter etter akkurat slike blå stoler til sin bil så er prisen helt ok men, er da Ekeberg riktige markedsplassen når du ønsker "topp dollar"? Selger ble selvfølelig drit sur når jeg antydet over nevnte. Jeg endte opp med å kjøpe to kjempe bra porsche stoler lokalt for 1000.- via finn.no. Mitt inntrykk er ihvertfall at for 15år siden når jeg begynte å gå på Ekeberg var det mye lettere å gjøre gode kjøp. Den gangen var det også mer bildeler og mindre "kopper og karr" synes også publikum har gått fra folk i arbeidsklær til mer og mer hippstere. Som nevnt i innlegget over er det mange selgere som bruker Ekeberg som mellomlanding før dynga. Fant blant annet et sett med H4 lykt innsatser bil bobla, når jeg begynte å undersøke de var det gamle ødelagte reflektorene som selger sikker hadde byttet ut på sin bil på et tidspunkt, det vil si at det var bare søppel. For meg ble turen i går gull verdt, min far har en 1925 Fiat jeg fant faktisk deler til den som vi har leitet etter i årevis. Hos en selger som tilsynelatende ikke hadde noe bildeler i det hele tatt. Jeg har vært på Ekeberg å kun brukt penger på pølser og parkering det er kjedelig men, plutselig kommer du over skatter.
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: september 06, 2015, 22:12:56 pm
|
Hvordan ble lyden? Kjører du lyd fra telefonen?
Høyttaleren synes jeg fungere over all forventning. Testet den med en god bilradio da gir den bra og mye lyd.  Den forsterkeren jeg har satt inn er et hakk ned men, det fungere greit, tenker å bruke den sammen med tlf eller mp3 spiller ja.
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: september 03, 2015, 21:55:43 pm
|
Sweeeeeeeeeeeet  Takk  Kult å se høydeforskjell!  Ja det er hvert fall en fanger i høyde forskjell. Den røde er bilen til besteforeldrene til en kompis, 100% original og urørt 1302S. Ser veldig bra ut, det er 6" og 7 "x15 du har der?
Jepp 6 foran og 7 bak. 12mm spacer foran og 17mm bak 
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bölleracing 1303s "Bastarden"
|
på: august 11, 2015, 14:46:17 pm
|
Problemet med turtelleren er at signalet "fyr fem og tilbake" som nevnt over kan du bruke en motstand. Jeg ble aldri helt klok på hvilke motstand som bør brukes. Et annet og kanskje bedre alternativ er å bruke en diode, den sørger for at signalet kun går en vei. Defa bruker en diode i forbindelse med alarmer, alle som selger Defa vil normalt ha denne på lager koster noen små kroner og fungerer gull. Brukte en slik på min og det løste problemet.
Merkelige er at jeg fikk først en måler som det var noe galt med urskiva på (feil på trykken), denne viste rpm helt fint, men feilen kom når jeg byttet til den nye jeg fikk når jeg klagde til selger. Skal sjekke opp det med dioden. Regner med at denne monteres mellom måler og kabel for signal? Edit: Sånn du tenker på? http://www.defa.com/no/automotive/security/accessories/annet/1a_diode_4pk/Du kobler den mellom på signal kabelen ja. Er den jeg mener, bare husk at den er retningsbestemt. Gamle turtellere fungerer uten problemer, i moderne biler er signalet mye svakere enn på disse gamle bilene, så derfor er de nye tellerene mye mer følsomme og plukker opp støy. Hvorfor den første fungerte er nok mer tilfeldig, den første telleren jeg kjøpte slo helt ut til maks så fort jeg satte på tenninga. Fikk en nye å den fungerte men, viste alt for høy verdi. Så fort jeg fikk på dioden var problemet løst.
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bölleracing 1303s "Bastarden"
|
på: august 11, 2015, 12:40:32 pm
|
Problemet med turtelleren er at signalet "fyr fem og tilbake" som nevnt over kan du bruke en motstand. Jeg ble aldri helt klok på hvilke motstand som bør brukes. Et annet og kanskje bedre alternativ er å bruke en diode, den sørger for at signalet kun går en vei. Defa bruker en diode i forbindelse med alarmer, alle som selger Defa vil normalt ha denne på lager koster noen små kroner og fungerer gull. Brukte en slik på min og det løste problemet.
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: juni 09, 2015, 07:17:02 am
|
Etter tips Fra BeetleBug er nå turteller problemet løst, så fort jeg fikk med motstand i google søket var det mye leste stoff rundt dette. Fant ut at sammen med ignitor modulen var det anbefalt å bruke diode, ikke lys diode men slik som kun lar strømmen gå i en retning. Fikk tak i en diode som brukes sammen med Defa alarmer i går, å nå fungere turtelleren, jeg får riktig og stabil avlesning.
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: juni 07, 2015, 21:00:52 pm
|
få tak i en 1600 så får du større clutch også. 1600 toppene har også større ventiler enn 1300. hvis du da porter eksokanalene,,dreier av 2 mm som gir høyere kompresjon og setter på et effektanlegg så er mye gjort.
Takk for svar, det er jo like mange meninger som det er boble eiere rundt dette tema  Får se litt hva jeg kommer over etterhvert. Grattis ! Dette ble en gjenomført og fin bil, hva ble det til med blinkers?
Jeg har brukt led blinklys fra biltema, du ser det på bildet over som en liten hvit prikk under fangeren. De blinker overraskende bra og er E-merket så ingen kan si noe på de. Er det et slags justeringshjul på turtellerhuset? Hva slags turteller er det?
De første jeg prøvde var med justering fra 1-8 sylindre, bare noe biltema ræl...  Først satte jeg den selvfølgelig på 4syl. Etterhvert prøvde jeg alle innstillingene på 8syl fikk jeg en avlesning som kunne likne riktig avlesning men veldig ustabilt. Den jeg har nå er også biltema, men er den til båt som er litt dyrere og må kobles til med riktig ledning for å få riktig avlesning. Vedr. turteller, kontakt kb her på forumet så sender han deg en bitteliten "dings" mot betaling (tror det kalles en motstand) Denne kobler du på sensorledningen til turtelleren og vips er problemet løst. Helt vanlig problem.
Mvh BB
Takk!! var dette jeg håpet på, begynte å tvile på mine egne kunnskaper her... 
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: mai 31, 2015, 22:41:50 pm
|
Heisann! Nå har bilen vært oppe å gått i en måneds tid. Har har stortsett drevet med feilsøking og "barnesykdommer". Første som skjedde vær at det begynte å lekke olje fra simringen rundt svinghjulet. Jeg byttet denne da jeg bygget oppigjen motoren, men fikk da slått en bulk i den. Så motoren har vært ute igjen å byttet den, så nå er det i orden igjen. Så måtte jeg overhale forgasser, da viste det seg at blant annet akselerasjonspumpa var montert feil, så den har ikke fungert før overhaling. Jeg har justert tenning etter alle kunstens regler. Kjører nå med noen grader ekstra fortenning og litt fetblanding. Motoren går godt ved småkjøring, men ved langkjøring og i spesielt i lang slak motbakke virker motoren veldig døven. Dette kan vel forklares med at det er en 1300 og en 02 som er 50kg tyngre enn vanlig boble. Mens jeg drev med feilsøking monterte jeg ojetemp meter og turteller. Temp meteret fungerer fint, men turtelleren viser konsekvent ca dobbelt så høyt turtall som faktisk turtall. Jeg er 100% sikker på at den er montert riktig og står på 4syl. Jeg har prøvd 3 forskjellige og alle viser samme feil, har også prøvd å montere den direkte i motorrommet, og får samme feil. For å være sikker på å ha god tenning har jeg bygget om til elektronisk ignitor giver, coil og tennkabler. Turtelleren viser fortsatt ca dobbelt turtall. For å få bedre effekt vurderer jeg nå å kjøpe en 1641sats, kansje 1-1:25 vipper og dyse opp original gasseren. Motoren min er en 1300 AB dobbelport og har kun gått 60k og virker å være i meget god stand. Jeg lurer derfor på: Er det noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får turtelleren til å vise riktig? Neste jeg lurer på er om motor oppgraderingene jeg nevner over er fornuftig, eller er det bedre å få tak i en god 1600 motor? Håper noen her med noe her med mer boble erfaring enn meg, har noen fornuftige svar.
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: april 27, 2015, 07:42:10 am
|
Da er Bobla vært gjennom EU-kontroll, er registrert og alt i orden, fikk igjen det originale en-bokstav skiltet den gikk på som ny.  Det her skjedde en del i det siste men har ikke hatt tid til å oppdatere her Hadde den med til Brandbu på bil treff i helgen, har kun kjørt den tur retur EU-kontroll og på treff i helga. Bilen er knallfin å kjøre men, er igjen litt forgasser/tennings justering før motoren går godt. Må også ha ut motoren og bytte simringen rundt svinghjulet, litt barnesykdommer skal det jo være etter en restaurering. Bilde: 
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: april 06, 2015, 20:34:57 pm
|
Har du prøvekjørt setene? Litt lysten på samme trekk til min, men er usikker på om de vil føles "klamme". Nå er jo senteret perforert, så det vil vel være mye bedre enn tette trekk.
Har ikke gjort annet enn å prøvesitte de noen sekund har og der, så det vet jeg ikke noe om enda.  God dagen
Flott prosjekt.
Hva slags type tepper er det, hvor kommer de fra/kjøpte du de. de var fine.
Marius K
Det er TMI tepper kjøpt fra Cip1 Kvaliteten er helt grei i forhold til pris men, resultatet kommer veldig an på den som monterer, de krever en del tilpassing. Hvordan gjorde du det med understellet til stolene? Sveiset originalunderstellet direkte i stolene eller hva? Skal til med samme operasjon selv og lurer litt på løsninger.
Jeg fjernet alt fra den gamle stolen slik at jeg satt igjen med bare rør ramma. Inn mot senter boret jeg bare hull i røret mens på siden mot døra sveiset jeg på ører. Jeg gjorde det slik mest fordi det var lettvint men, i ettertid ser jeg at det gir en fordel med at du kommer bittelitt nærmere døra slik at den skulder til skulder følelsen når man sitter to voksen i framsete blir litt mindre.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: mars 31, 2015, 07:59:00 am
|
Fantastisk flott !!
Takk for det!  Nyyyydelig bil! Rattet- hvordan fikk du et eldre ratt til å passe? For det er vel til en eldre bil? Jeg prøvde, men det tok i hendelen til vindusviskeren. Liker nemlig det eldre rattet bedre enn det originale på -73'en  Rattet er originalt i denne.  Har registret at noen bytter rattstammer for å få inn eldre ratt, så da vil jeg tro det ikke er noe stor sak å få til. Fantastisk flott !!
x2 Jeg ser for meg.... eller rettere sagt så ønsker jeg meg en video.... 4 felts vei - denne flotte bilen passerer i venstre feltet.... DET hadde vært et syn:-) JAB Ja hadde vært moro å fått til det. denne sesongen blir den riktig nok bare low and slow men. Sweet..utrolig gjennomført bil. Digger stolene. Hvor mye (lite) bakkeklaring er det på frontspoileren?
Henning
Har ikke fysisk målt men den er nok ikke mer enn 5-6cm, så skal den i det hele tatt overleve sesongen må jeg nok justere opp litt Ser veldig bra ut! Tror jeg må få trekt om Porschestolene jeg har i Varianten, men har lyst til og ha stoff i midten som de har nå! [attachment=1]
De fleste jeg kom over var bare vinyl eller skinn (sikkert fordi det var det jeg leitet etter)  Trur Porsche har hatt veldig mange varianter av interiør oppigjennom så er ikke sikkert noen lager med stoff annet enn på bestilling.
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: mars 05, 2015, 22:01:29 pm
|
Det vil si at 911 stolene er lik 924/944? Jeg har ikke fått bekrefta det, men hadde en antagelse om at de er det. Takk!
Slik jeg har forstått det, er det slik. Ser du nøye på stolene mine så har de horisontale sømmer også i nakkestøtene, mens trekkene jeg har kjøpt er glatte. Dette er gjort bevist fordi jeg synes de glatte nakkestøttene er penere, stolene er like i begge tilfeller, stolene er like under og sømmene ligger i tekket. Om det er sømmer i nakkestøttene eller ikke skiller på årsmodell og ikke bil modell slik jeg har forstått det. 928 derimot har litt andre stoler igjen, disse er veldig kule forresten.
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: mars 03, 2015, 23:37:24 pm
|
Fantastisk gjennomført bil! Liker at du gjør all jobben selv, inklusive lakkering.
Meget pen bil.
Den spoileren så utrolig kul ut, og passet veldig bra på bilen!
Alt i alt en bil bygget i spennende stil, gjennomført og lekker!
Tusen takk  hyggelig at folk liker det en driver å surrer med  Jeg gikk for dyre vinyl trekk av tysk kvalitets vinyl, kjøpte de på ebay. Dette på anbefaling fra en jeg solgte et sett med slike stoler til tidligere, han gjøre grundig undersøkelser på diverse forum og ble anbefalt disse på grunn av passform og kvalitet i forhold til pris. De stolene jeg kjøpte nå er fra en 83' 911. Jeg fikk trekkene i dag og de står absolutt til forventningene. Tok et par bilder: kan finne link til de.   Kunne du linke Grant spoileren til butikken du kjøpte fra eller generelt gi litt mer info om den? Prøver å google men finner ikke noe direkte ment for vw 1302/3...
Jepp det er den fra Hotshop. Det er nok en NOS spoler, innpakkingen tydet på at den har ligget på lager en god stund. Synes den ble knall på bil, passformen var god og den var enkel å montere.
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt
|
på: februar 26, 2015, 23:12:08 pm
|
Pent! Blir veldig bra denne her. Liker høyden, farven, hjula, ja det meste egentlig! Gjennomført!  I LIKE YOUR STYLE!!!!
Meget bra, like it allot!
Takk takk folkens!  Bra! Jeg ser at Kamei spoiler har åpninger, luftinntak til bremskjøling? Har du kuttet dem selv? Stilig bil!
Dette er en Grant spoiler. Hullene er originale ja, de gir nok noe kjøling til bremsene. Setter man på slanger/kanaler kan man jo få riktig så god kjøling på bremsene I like it :-)
Blinkers foran, dropper du det?
Nei jeg må finne på noe der, blir enten 75 fanger med blinklys i eller et par små under den jeg har nå. 
|
|
|
|