Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
2
|
Bruktbørsen / Biler selges / VW T1 1965 solgt
|
på: juni 21, 2010, 08:28:24 am
|
Selger min T1 1965 mod. - 2 år Puma - 2 år gamle dempere foran - 2 år Tank - Interiør fra 1965 - Five spoke polerte - 145/65-15 + 195/65-15 - Original felger m 155-15(nye) - 2 år gammel vindusgummi m/lister- - 2 år gamle lister - 2 år gammel eksos - Original eksos følger med - Takgrind - Stereo m CD veksler, forsterker og kraftige 6x9 høyttalere Bilen er ombygd til 12 V, 2 krets bremssystem. EU OK frem til august 2011. Puma ikke skrevet inn i vogn kort. Skade på venstre baksjerm etter at kronmutter skrudde seg av. Ny skjerm følger med. Kan lakkeres opp og monteres om ønskelig. Bremsebånd og lager venstre bak er nytt. Kan nok gjøre seg med en ny trommel bak da det er litt rist i ved oppbremsing. Forøvrig nye bremsebånd rundt om. Lager har blitt skiftet hvor nødvendig. Det sitter en 1500 motor i den. Starter meget fint og går godt, men det kommer en liten oljedråpe i ny og ny fra den. Selges 45.000. Foreløpig kun kontakt pr PM eller E-post. Flere bilder kommer etterhvert. Bilen er i dag ikke klargjort og blir solgt da jeg føler at jeg ikke har tid til å bruke den slik den burde. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,317.0.html
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Kjøreegenskaper
|
på: september 25, 2009, 07:41:59 am
|
Har en 1965 T1. Den er moderat senket foran, med KYB korte dempere og 145/65 dekk på. Bak er den senket noe, kanskje 1 hakk på indre splines. Der sitter det 195/65 dekk. Den har litt stuk, og jeg synes kjørehøyden er OK. Det som faller meg inn er at den virker litt "gele", spesielt i bakvogna. Fremvogna kjennes forsåvidt fast og fin ut. Det kan virke som den sporer med bakvogna. Da kommer egentlig spørsmålet. Hva kan gjøres for at bilen skal kjennes fastere fisken? Det sitter vel normale oljedempere bak.
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: mai 20, 2009, 07:52:19 am
|
Hysterisk morsom 17. mai. Hadde akkurat levert kjerring og unger til barnetoget. Skulle bare hjemom å hente eldstemann. Forferdelig lyd, dårlig med bremser. Det skal jo ikke være mulig, men bakhjulsmutteren skrudde seg av, splint? Man glemmer da ikke slikt! Jeg er skremt over meg selv. Nye bremsebånd, nytt hjullager og pakninger i samme slengen, ny skjerm + mye arbeid og irritasjon.
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: mai 13, 2009, 21:33:03 pm
|
VW til tusen ble avviklet 10. mai. Ett par nye ting ble det. Nye dekk foran er bestilt. 175/65-15 er for bredt for den høyden jeg ønsker å ha.
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: februar 26, 2009, 23:08:34 pm
|
Dør trekkene er originale, ikke nye. Kjøpt av "skrotnisse" her på forumet. Husker ikke pris. Men kjøpte komplett seter foran og bak sammen med dørtrekk foran og bak. Kosta ikke all verden.
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 11:58:28 am
|
Så den kunne verta finare altså  Du skal ikkje selga dei bredda felgane til meg då?  Felgene byttet i 1600 motor som står i garsjen i på vente v restaurering.
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:46:15 am
|
Det var vel du utover normalt vedlikehold som olje, polering vasking etc. Måtte også bytte laderegulator da den tok kvelden. Har planer om å gjøre noe med motoren, men den som sitter der ser ok ut, går bra, så det får være for nå.
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:30:55 am
|
Alu senterkopper til 5 spoke felgene. Litt fresing med Dremel så passet de. Fin look i forhold til de som fulgte med felgene.
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:29:10 am
|
Fikk tak i gule tåkelys som jeg syntes ble veldig bra. Har også montert krom på luftinntak bak. Ble veldig bra.
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:25:55 am
|
All vindusgummi med alulister ble byttet. Dette viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde så jeg måtte få hjelp. Men inn kom de tilslutt.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:15:26 am
|
Deretter måtte den heves bak. Den ble tatt opp 2,5 cm på den ene siden og 6 cm på den andre siden. Bilen ble rett sideveis og henger ikke med rumpa etter hevingen foran.
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:13:18 am
|
Klaring mellom skjerm og dekk ikke alt for god med opprinnelig senking. Den gamle innsveisa forstilling har blitt byttet til fordel for en Puma forstilling. Forstillingskontroll er gjort. Hevet bilen slik at den ikke subber i skjermene. Ikke helt resto å kjøre med 175/65-15, men du verden hva det gjorde med komforten.
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:08:02 am
|
Byttet ut sort ikke originalt interiør med "nytt" gammelt originalt tidsriktig interør. Fikk tak i ett meget pent sett med dørpaneler og det hele.
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Type 1 1965
|
på: januar 24, 2009, 10:05:30 am
|
Ønsker om oppdatering. Som sagt så er bilen kjøpt ferdig pusset opp, men det betyr ikke at det var litt å gjøre vintermånedene 2008. Nye felger
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: henting av bil fra sverige
|
på: juni 12, 2008, 11:33:27 am
|
Hva om man da leier en bil i Stockholm for å kjøre tilbake til Oslo? Og hva med peronen som skal transportere den tilbake til opprinnelses land? Vet om folk som kjører leiebiler på kryss og tvers i Europa. Må da være skikkelig økonomisk risikisport! 
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ladeproblemer
|
på: april 20, 2008, 22:06:26 pm
|
noen som vet hva spenningen på DF typisk skal være. Prøvde å måle denne, men den fluktuerte så jeg fikk ingen fornuftig måling. Men ladespenningen ble lavere ved høyere turtall. Er det sånt skjer?
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ladeproblemer
|
på: april 20, 2008, 21:12:57 pm
|
det er greit, men jeg måler direkte på dynamoen. er det styrestrømmen som ikke er helt som den skal da? Har selv hatt problemer med dette for 20 år siden, satt da inn ett elektronisk laderele, og det funket veldig bra. Men det var en ac dyamo.
|
|
|
|