Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt "Tysker" ratlooker
|
på: juli 25, 2011, 23:51:53 pm
|
Over ett år etter og endelig begynner det å likne på noe. Nå gjenstår bare senking bak så snakker vi cigar. Var innom Kent Høgseth igår og fikk tak i ett flott takstativ, men det får vente med montering til etter ferien 
|
|
|
3
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: EU Kontroll
|
på: mai 28, 2010, 13:20:07 pm
|
Batteriet er nytt og spenninga på det er greit, har ikke sjekka spenningsfall mellom batteri og pære da... Jeg hadde i utgangspunktet avtalt med en av byens boblefrelste om at han skulle ta kontrollen, han jobber på det verkstedet som kontrollen ble tatt på, men av ukjente grunner fikk han ikke tid til å ta kontrollen. Jeg har fått en ener feil på "defekte spylere begge sider", men det er jo pumpemekanisme på disse, og jeg har ikke pumpa trykk i tanken, så det bekymrer meg litt at mannen ikke har hatt helt snørings.
Dempere er jo greit, skal bytte forstilling etterhvert. Men hva gjør jeg med slaken i den kingbolten?
Mats
|
|
|
4
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / EU Kontroll
|
på: mai 28, 2010, 13:00:22 pm
|
Hei! Har akkurat hatt bobla på Eu kontroll og det ble ikke helt som forventa  Fikk 8stk 2'er feil. De som forvirrer meg mest er feilene jeg fikk på "Lys", kontrolløren har kicka på: Nærlys for svake. (er jo 6v, bør han bry seg om det?) Nærlys sprukket glass. Baklys Feil funksjon venstre side Stopplys virker ikke begge sider Jeg har målt og målt, leita med koblingsskjema, men finner ikke ut av hvorfor lysene oppfører slik som de gjør. Resten av feilene er på støtdemperlekkasje, forskjell i bremsekraft på parkbrems og "ledd" slak h.f kingbolt høyre (Hva betry den siste der?) Takker for alle svar! Ps. Er en 64-65 mod 1200 Mats
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montere bakrute og diverse krom og føringslister.
|
på: april 25, 2010, 16:13:37 pm
|
Takk for svar! Fant en video på youtube som viste åssn man gjør det. Hadde forresten en kompis med som stod på utsiden å dunka. Så også i videoen at kromlistene ikke kan monteres på i etterkant. Så må ta ut med resten av vinduene for å få montert dem  Suuurt!
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Montere bakrute og diverse krom og føringslister.
|
på: april 25, 2010, 15:39:24 pm
|
Hei!
Holder på å montere sammen bobla nå og skulle begynne med bakruta idag. Har forstått det slik at man bruker en tråd i sporet på pakningen som man drar ut mens man legger litt trykk på ruta. Prøvde dette uten noe særlig hell, det endte med at tråden ville skjære seg ut av pakningen. Noen som har gjort dette før og har noen tips?
Fant det også helt hinnsides problematisk å montere kromlistene til både frontruta og sidevinduene bak, tips motas med stor takk her og.
Mats
|
|
|
12
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan fungerer puma forstilling
|
på: oktober 05, 2009, 13:00:33 pm
|
Heisann.
Har jo forstått at det finnes mange forskjellige måter å senke bobla forran på, og den vanligste folk bruker er vel puma og smalnet puma. Det jeg lurer på er, hva er det med puma forstillinga kontra den vanlige forstillinga. Hva er det med den som gjør at den senker (og hever) bilen? Synes de ser helt like ut. Hvordan fungerer justeringen?
Mats
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 22:08:37 pm
|
ok. åssn gass skal jeg ha da? argon eller co2? argon er vel for alu sveis? Den flaska som er på apparatet nå er ei lita ei, på størrelse med ei 1,5l cola flaske. Har jo bare lånt sveiseapparatet og vil vel egentlig levere det tilbake slik jeg fikk det, er det ikke mulig å kjøpe (leie) ei ny ei?
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 20:50:02 pm
|
Kom akkurat tilbake fra garasjen, sjekka aparatet og alt var rett inni. Men i mårra stikker jeg å får tak i no orntlig tråd og gass. Hva bruker dette å koste ca? vet ikke hvor mye gass jeg trenger..
|
|
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 15:45:19 pm
|
Amen til det, men de har mye greit "skru verktøy" Fattern kjøpte verktøyet sitt der for mange herrens år siden, fastnøkler og lignende, han har brukt det nesten hver dag og mye av det holder enda. Men i disse dager så får man det man betaler for, enkelt og greit. Men skal vel få tak i sveisetråd i byen selv om ikke biltema er her  Takker så mye for svar, det oppklarte en god del!
|
|
|
20
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 15:07:45 pm
|
Hei. Sjekka nettopp bruksanvisninga, der står det illustrert hvordan polariteten skal være ved de forskjellige innstillingene. Skal ta den med meg i garasjen i dag å få sjekka at alt står slik det skal stå.
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 12:43:55 pm
|
Så så, jeg har bruksanvisning, jeg har sett i den og overaskende nok fikk jeg ikke bedre til å sveise etter det  Men den gir pekepinner på hva som kan være galt, slik som at mating eller temp er for høy/lav, noe jeg egentlig viste, men den ber deg bare prøve deg fram. Noe jeg gjorde, men det er noe som ikke stemmer fordet.
|
|
|
22
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sveising
|
på: september 30, 2009, 11:39:35 am
|
aparatet er et 135b, eller noe slikt. Dette må jeg finne ut, er det noen synlige kjennetegn på en slik rørtråd da? Kan jo hende at han jeg låner aparatet av husker feil hva det gjelder type tråd i maskinen. Men hva mente du med jording og + ? Skjønte ikke helt.
|
|
|
24
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sveising
|
på: september 29, 2009, 23:02:04 pm
|
Jeg er helt noob på sveising, og skulle prøve meg i dag med et biltema aparat (med flusstråd). Hadde ei 1mm stålplate stående som jeg skulle teste på. Men sleit som faen, fikk ikke noen smeltebad i det hele tatt, bare missfarga stål. prøvde å stille på styrke og mating, men fant liksom ikke noen ting som funka. Jeg skjønner jo at sveising er noe man må lære, men at man ikke skal få til å legge en eneste sveis... Finnes det noe "regler" for hvordan aparatet skal stilles inn eller er det prøv og feil metoden som funker her? Aparatet har instillinger som så: Av og på selvfølgelig En knapp for "min/max" En ved siden av som det står 1 og 2 på Trådmatingsinstillingshjul De små sveisene jeg fikk til så mest ut som tilfeldige sveiseperler som la seg slik at de kom til skade for å holde de to platene sammen 
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble senking bak
|
på: september 29, 2009, 15:48:07 pm
|
Det er mulig jeg stiller et dumt spørsmål nå, men vil armen gå klar av "festet" når den heves? for meg så det ut som om den lå inni no spor i selve festet. Se bilde under.
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt "Tysker" ratlooker
|
på: september 28, 2009, 23:42:42 pm
|
Glemte vel å ta med: Noen som har noen formeninger om dette, evt en hjelpende hånd når det gjelder hva slags paneler jeg trenger.. Hadde håpet å slippe å bytte hele kanalen.
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt "Tysker" ratlooker
|
på: september 28, 2009, 23:40:58 pm
|
Har fått kuttet vekk noe rust som var rett forran bakskjermen på førersiden og er veldig usikker på hva som må gjøres her. Sånn cirka der døra begynner er stålet rimelig strekt igjen. men plata som jekkfestet sitter i synes jeg er rimelig tynn i stålet, det er også noen hull i den. så lurer jeg på, hvor mye må jeg belage meg på å ta vekk her og hvor skal det kuttes. Dette er noe jeg har utrolig lite peiling på, men har likevel ikke råd til å la noen ta hele jobben. Har også sett i hotshop's katalog, men har litt problemer med å finne ut hva som er hva der.
Legger ved bilde:
|
|
|
|