Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1641 motor
|
på: juli 26, 2010, 20:15:47 pm
|
Det er HPMX gassere, men jeg tror det sitter 150 luft dyser. Takk for mange gode forslag. Skal snakke litt mer med gutta på unneberg bil.
Thor
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1641 motor
|
på: juli 25, 2010, 22:06:43 pm
|
Dette er en såkalt sp2 motor. Kjøpt på unneberg bil.Skal sjekke tenning før noe annet blir gjort. 
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1641 motor
|
på: juli 25, 2010, 21:27:50 pm
|
Motoren er helt ny, kjørt ca 150 mil med den.En erfaren mekaniker har sett litt på problemet og mener en fordeler med vakum kan løse saken.
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1641 motor
|
på: juli 25, 2010, 19:00:44 pm
|
28 hasringer. Dyser, litt usikker hva som sitter der nå. Må I såfall kikke etter, men av anbefaller du?
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / 1641 motor
|
på: juli 25, 2010, 16:42:37 pm
|
Hallo. 1641 motor som ikke er helt med ved bråt gasspådrag under kjøring. Motoren gjør da "hopp/juks" før den begynner å dra, og da henger motoren litt når turtallet øker, smeller litt i potene også. Har ikke vakum forbeler, kan det være feilen.  Thor
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Dekk bytte.
|
på: juli 25, 2010, 16:27:23 pm
|
Hallo. Må ha ny dekk bak på bobla, men 285/40-15 er vanskelig å få tak i. Bilen er godkjent med den dekk dim. Kan jeg sette på 255/60-15 uten at det blir noe trøbbel på eu kontroll. Eller er det noen her som har andre forslag.  Thor
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 21, 2010, 20:16:51 pm
|
Har funnet feilen. Det er noe feil med gasseren. Byttet høyer gasser over til venster og venstere til høyere. Da ville den ikke gå på syllinder syl 3 og syl 2 som var problemet var med og i orden. Skal sjekk en den opp på unneberg bil i morgen  Thor E
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 20, 2010, 22:39:09 pm
|
Skal prøve å se om det er gnist på pluggen, noe som jeg trur det er. Den går jo på alle 4 på høyere turtall. Men skal sjekke for å være sikker. Den en av de første gassrene var det løse deler i. De ny så hvist mye beddre ut.
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 20, 2010, 18:19:45 pm
|
Gassrene har vært opp og blitt sjekket og justert av en fagmann. Jeg har nå prøvd tatt ut pluggen og tørket av den, satt den inn igjen.Og latt bilen stå å gå på tomgang. Tatt pluggen ut igjen og pluggen er våt. Bilen gikk jo bra første turen etter gasser bytte. Snodig Thor
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Går på 3 syl.
|
på: juni 20, 2010, 16:55:27 pm
|
Hallo, trenger gode råd. Har satt i ny motor med doble gassere 40MM empi ( trimmet 1641 motor), men den går bare på 3 syl på tomgang. Fikk nye gassere, bilen gikk bra en tur. startet opp neste dag og den gikk bare 3 syl igjen på tommgang, men da på syl 2. Før gasser bytte så var det 1`eren som ikke ville være med på tomgang. Med litt mere gass og turtall så slår den siste inn. HVA KAN VÆRE FEILEN?  ?  Hilsen Thor E
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Bytte til skivebremser.
|
på: februar 02, 2010, 21:50:08 pm
|
Hei. Skal bytte fra trommel til skivebremser foran på min 1302. Er dette en grei oprasjon å gjøre?? Har kjøpt de delene som trengs.  Mvh Thor E
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: Doble gassere.
|
på: januar 20, 2010, 22:29:29 pm
|
Det er empi 40mm med stag som høre til. Har stramet wiren så mye som mulig.For gasshendelen på gasserene skal vel være helt ned, for å full åpning. Sånn det er nå kommer hendelene bare halveis på veien ned.
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Doble gassere.
|
på: januar 20, 2010, 20:29:01 pm
|
Hallo. Har satt inn en motor med doble gassere , men vandringen på gasspedalen er ikke lang nok, til at jeg for gitt full gass på de ny gassrene.Hvordan løser jeg dette problem. Har jeg gjort feil ved montering av gassere og stag?  ?  Thor E
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / 1302 Roadster, godkjennig med trimmet motor.
|
på: desember 01, 2009, 15:49:03 pm
|
Hallo. Er det noen som kan hjelpe meg  Har en 1302 roadster som jeg skal sette inn en litt trimmet motor i. Vw laget vist en gang i tiden, et dokument som sa bilen var godkjent inntil 105 hk med org bremseskiver. Er det noen her som har et slik dokument? Eller kan kan jeg få godkjent dette på en annen måte. Thor E
|
|
|
|