Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 56
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: april 05, 2024, 08:27:44 am
|
Dette ser jo veldig bra ut  Jeg ser du antakelig ikke har kjøler oppe i viftehuset. Det har ikke jeg på min oxyboxer heller. Hva gjør du med oljekjøling? Ekstern under bilen? Slik blir opsettet med oljekjøler, vifte og styring via termostat. [attachment=1]
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: april 02, 2024, 17:01:32 pm
|
Grovsparklet over sveisingen/tettingen av viftehuset ned mot blokka. Coil blir plassert på baksiden av viftehuset for å få ett ryddigere motorrom. Demontert forstilling osv for å komme ett skritt nærmere klar for lakk.
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: mars 07, 2024, 09:37:01 am
|
Driver å lager en ny type avstiver topper i enklere utfølelse. Her skal det bli brukt 8mm stålplate. Bare PE-plate for å se hvordan den skal bli senes ut. Tappen ut på plate blir knekt for at tverrstaget skal bli rett. Planen er å bruke unebolt for å kunne justere staget.
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: mars 07, 2024, 09:34:50 am
|
Blir produsert nye fuelrails så røret kommer rett opp i fittingsen da det ikke er lett å få knekt dette til å passe når avstanden er så kort.
[attachment=1]
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: februar 29, 2024, 08:29:09 am
|
Slik blir oppsettet med åndeboksen. 2 til åndefiltere. 2 av utgangene blir blendet. 2 går til vert sitt toppdeksel. Den store går til dynamofot. Så får vi håpe denne litt store sykkelpumpe puster ordentlig. Blir også sveit på en an 8 på undersiden som brukes til en litta tank som samler opp bunnslammet og som kan brukes til drenering etter eventuelt vask av boks.
[attachment=1]
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: februar 19, 2024, 15:41:48 pm
|
Den er kjøpt. Det er en csp boks som er moddet med tanke på ånding ifra dynamofot i an. Den skal lakkeres i bilens farge.
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: februar 18, 2024, 17:51:43 pm
|
Jobber litt med bensin oppsettet på torpedoveggen. Så blir det bulkhead igjennom veggen. Blir rør ifra blå/ rød fitting og opp i luftfilterhuset.
[attachment=1]
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: januar 30, 2024, 23:03:06 pm
|
Fikk PE-plate i 12 mm i dag. Så lagd en spacer mellom blokk og dynamofot så nå har jeg begge reinhjulene på linje.
[attachment=1]
Lagd blendelokk til gjennomføringen der bakelitten til varmepotteme går igjennom karosseriet.
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: januar 29, 2024, 13:28:40 pm
|
The Engle W100 Classic VW Bug camshaft grind is designed for 1.1 or 1.25 rockers, and it's specs are .383" Cam Lift, .420" Valve Lift (1.1 Rockers), 276 degrees of advertised duration, and 236 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center. This is an excellent low-end cam for you guys on a tight budget. It will work with the stock carburetor (rough idle, cleaning up at 1500RPM), or a center mount 2bbl. It will idle like stock with dual 1bbls or dual 2bbl carbs.
This cam works great even with stock heads, but as head work is increased it's performance will too! Expect a power band of idle to 5500 RPMs
You can get by with HD Single Valve springs and Bolt On Rocker Shafts. Use a compression ratio of 7.5-8.25:1.
If you choose to use this cam with 1.25 rockers, you will extend the top end to 5200, but DUAL SPRINGS ARE REQUIRED
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: januar 26, 2024, 13:53:48 pm
|
Motor ute. Girkasse ute. Slipt vegg alle pigger og kabel oppheng da de ikke blir brukt på det nye oppsettet samt at det blir mye penere lakkert uten disse som lakken sprekker på med en gang de blir bøyd. Gjort reint. Mattet ned. Grunnet.
[attachment=1]
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: januar 26, 2024, 13:51:31 pm
|
Takk for innspill Sonic. Får se om jeg finner noe overgang ifra kobber rør til an. Eller om det finner 1/4 NTP- an6 alu hun
|
|
|
|