Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 81-modell luftkjølt doka selges
|
på: april 26, 2013, 16:05:26 pm
|
har mottatt bud på bil og hjul... legg merke til den lave prisen! bilen er gjort utrolig mye med og er i god teknisk stand - alt av bremser er nytt inkl nye calippere foran+++ slaveclutchsylinder og hovedclutchsylinder er byttet - her er det lite slitedeler som må byttes på lenge! tilsvarende biler ligger ute for langt høyere pris. skal bort snarlig pga helseproblemer og lengre/varig utenlandsopphold.
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Overhaling av 2,0CU luftmotor
|
på: november 02, 2012, 23:32:50 pm
|
Hei. Eg har ein doka 81-modell med 2,0cu luftmotor. Originalmotoren fikk havari på topper og motoren ble byttet ut. Nå ønsker eg å sette original motoren i stand igjen og lurer på hvor mye eg må gjøre for å være sikker på at den skal fungere optimalt. Tenker å kjøpe nye topper/stempler komplett og sette på. MEN hva må gjøres i blokka? Nye lagrer i rådene? Hva mer liksom?
Og så er eg ikkje noen supermekaniker og sliter litt med en slakk kropp, så eg leiter evt etter noen som kan hjelpe meg med å få blokka 110% igjen uten at eg føler meg ranet etterpå... noen tips til folk som kan hjelpe? Motor står i Haugesund, men lar seg nok frakte noen mil uten alt for store problem.
Har og sett at JustCampers selger komplette motorer som er overhalt av VEGE i Tyskland. Koster plenty. Noen som vet om disse går an å kjøpe direkte fra VEGE på noen måte?
Overhalingen har ingen hast, men kunne vært kjekt å få i motoren før august 2013...
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Vakumslanger 2,0CU
|
på: mai 31, 2012, 19:46:14 pm
|
Jeg har en Transporter doka 82-modell. Finner ingen oversiktsbilder på hvor vakumslangene på denne motoren skal gå. Er det noen som har et slikt bilde/link til slikt bilde eller kan gi meg en forklaring på hvor disse skal gå? Takk!
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk hjelp 1981 modell 2,0 CU
|
på: april 06, 2011, 22:56:22 pm
|
Gatulere med oppstart,Hunter  Takk vwpower. Deilig ren lyd fra den; spesielt med tanke på at den har vært død siden 1997. Men... jeg får ikke bolten helt tett... den tar ikke i gjengene skikkelig... så jeg funderer på hva jeg skal gjøre for å få ting tett frem til en gang jeg blir tvunget til å ta ut motoren og dele den...
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk hjelp 1981 modell 2,0 CU
|
på: mars 29, 2011, 15:19:39 pm
|
Hvis det gnistrer fra batteriet har du trolig dårlig kontakt der, sjekk polsko og andre koblinger. "sånn måleapparat" trenger du stort sett ikke men kjøp deg en prøvelampe med pære i, ikke sånn fancy med lysdioder.
har kun hatt et gammelt nødstrømsbatteri som ikke har vært koblet skikkelig... har i dag kjøpt inn nytt batteri til bilen og det blir koblet skikkelig når jeg har fått ladet det. Prøvelampe er også handlet inn. Selv jeg skal få til å bruke den  Tok også med en sånn tenningstester så jeg ser om det er gnist i pluggene (jada - sikkert helt unødvendig men kjekt å ha). håper på liv i motoren i løpet av kvelden!
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektrisk hjelp 1981 modell 2,0 CU
|
på: mars 29, 2011, 00:01:57 am
|
Takk for tilbakemeldinger! Grønn kabel er koblet til 15 og er som det svares sikkert benyttet til forgasserne. Det går også en grønn kabel i fra -1 til tenningsmodul. Det kommer også en sort kabel inn på 15 - regner med det er hovedstrøm inn til coilen. Har ikke sånn måleapparat tilgjengelig så jeg har ikke fått målt om coilen faktisk får strøm. Det som skjer er at startmotor og motor går rundt men tenner ikke. Bensinpumpa fungerer. Når jeg vrir om tenninga får jeg trolig en kortslutning. Det gnistrer i hvert fall fra batteriet... så jeg må kanskje sjekke litt andre ting før jeg bekymrer meg om disse bak i motorrommet... Er det noen som har peiling på sånt og vet hvor jeg kan begynne å lete?
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Elektrisk hjelp 1981 modell 2,0 CU
|
på: mars 27, 2011, 18:05:37 pm
|
Hei. Har en 1981 modell doka med 2,0 CU-motor. Jeg er straks klar for oppstart men er litt "treneva" med kabler. Kan noen ut i fra bildene under si meg noe om hvor disse skal? Bilde en viser to stk sorte kabler som kommer ut av boksen som er åpen i bakgrunnen... hvor skal disse kobles til? coilen? [attachment=1] Bilde to viser coilen. Fra coilen kommer det en grønn kabel. Hvor skal den? [attachment=2] Bilde tre viser koblingene på coilen. Her står den ene sorte kabelen i fra bilde en koblet til, men jeg tror det er feil koblet. [attachment=3] Bilde 4 viser en kabel som kommer fra dynamoen. Noen som vet hvor den skal? (Tror den er grønn under isolasjonen) [attachment=4] Bilde 5: det går en sort kabel mellom forgasserne som kommer ut i en kabelstuss... hvor skal denne kabelen fra forgasserne kobles? [attachment=5]
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bolt til motorblokka 2,0 CU
|
på: mars 07, 2011, 17:53:27 pm
|
Mangler en bolt i motorblokka mi. Er en 2,0 CU som står i en 1981 doka. Bolten jeg mangler sitter nede på motoren og er med på å holder blokka isammen. Den i midten av disse boltene mangler jeg. Den går inn på venstre side (sett bakfra) og er ikke gjennomgående. Den går inn i hullet på bolten som oljesilen monteres i. Legger ved en skisse fra etka (tror det er bolt 6 på skissen), men håper forklaringen min var ok... Om ingen har en slik bolt å selge meg kan jeg til nøds handle delemotor... eller kanskje noen har dimensjonene på denne bolten så jeg kan få laget meg en ny et sted?
[attachment=1]
|
|
|
16
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: februar 25, 2011, 18:04:05 pm
|
Har en type2 som snart er klar for veien igjen... 1981-modell 2,0CU... ex-militær som har stått noen år... [attachment=1]
|
|
|
18
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1962 Boble 1200 selges
|
på: februar 11, 2011, 00:33:41 am
|
jeg registrerer at det ikke er særlig interesse for en bil som trenger litt nytt blikk på gulvet og to nye kanaler for å blir bra... det beste tipset jeg har fått til nå er å sette bobla ut i skogen i 10-20 år for så å la dere gutta finne den som et skogsvrak... virker som en god plan da bilen er for god til å bli vraket...
|
|
|
19
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1962 Boble 1200 - trukket fra salg
|
på: februar 09, 2011, 01:38:09 am
|
Har vinglet litt frem og tilbake om jeg skal beholde og fikse opp bilen eller selge den, men lander nok på å selge den. I dag ble den flyttet ut av garasjen da jeg måtte ha plass til mitt hovedprosjekt... håper den slipper å stå ute særlig lenge, men at den får en fin ny garasje hvor den blir tatt vare på. Bilen trenger nye kanaler, og det er hull i gulvet bak ved batteriet og nesten frem til setet på passasjersiden. Andre siden er noe bedre. Dører, skjermer, reservehjulsbrønn og sånn er bra. Bilen har vært lagret i en noe fuktig garasje fra mars 1989 til 30. april 2010 da jeg kjøpte den. Interiør har derfor noe jordslag, men kan nok bli bra med litt rensing. Taktrekket er rimeligt helt og fint. Bilens speedometer viser at den har rundet 50.000 km... om den har gått rundt tviler jeg sterkt på ut i fra hvordan motor ser ut og hvor lenge den har vært stillestående. Motorluka har et rusthull, men jeg har "ny" motorluke som er hel. Har også en ekstra motor som kan følge med. Selvkost er 7000,- og jeg ville blitt svært glad om jeg fikk det igjen, men tar imot bud over 3500,-. Ønsker ikke å bytte i noe da jeg har nok rot. Om jeg ikke blir fornøyd med eventuelle bud forbeholder jeg meg retten til å trekke bilen fra salg. Bilen står i Haugesund og kan forsåvidt stå der den står til noen har tid til å hente den... her er i hvert fall ikke snø som hindrer henting EDIT: for den skarpøyde så vil en se at bilen ikke har original farge... ble lakket om noen år før den ble parkert... inni har den original farge... [attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7]
|
|
|
22
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 80 mm VDO 6V turteller
|
på: november 21, 2010, 18:13:02 pm
|
Er ikke sikker på når denne sist var i bruk. Skal se om jeg får testet om den virker i løpet av uka....  Har du testa om den virker? Byr kr 800,- pluss frakt om den virker og er komplett.
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motor utsalg
|
på: november 10, 2010, 18:51:35 pm
|
6115826 - 1200 i fra aug 61 F0769385 - 1300 i fra apr 66 - solgt F1697700 - 1300 i fra mar 69 D1423760 - 1200 i fra etter 73 engang om jeg forsto samba rett på dette nr.
Bud kr 900,- for 6115826 - 1200 fra '61. Notert, går til onsdag 20.00 Ser jeg trolig vant her... fikk akkurat henta meg en '63 1200 her i byen så da ble det en motor for mye på meg... så om du ikke har noe i mot det kan nestemann på listen vinne denne...
|
|
|
25
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motor utsalg
|
på: november 07, 2010, 23:17:34 pm
|
6115826 - 1200 i fra aug 61 F0769385 - 1300 i fra apr 66 - solgt F1697700 - 1300 i fra mar 69 D1423760 - 1200 i fra etter 73 engang om jeg forsto samba rett på dette nr.
Bud kr 900,- for 6115826 - 1200 fra '61.
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Motor utsalg
|
på: november 06, 2010, 15:07:26 pm
|
Gi meg et bud i tråden her så ser vi hvor dette ender, håper jeg får til en tur på verkstedet i dag slik at jeg kan få tatt noen bilder. Om ikke så blir det bilder i morra.
og bildene?
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Passer en AS-motor i boble?
|
på: oktober 21, 2010, 12:37:51 pm
|
Passer en motor fra bay ca 1973-75 kode AS (1600) i en vw boble 1200 fra 1962 uten for store modifikasjoner? Kan girkassen type 002 som følger med motoren benyttes i boble eller blir den for stor? Takker for svar 
|
|
|
|