Update

I kveld ble jeg ferdig med forstillingen. Woohoo!
Min gamle var allerede kortet inn 3,5" men denne var fullstendig opprustet så her var det bare å få tak i en ny.
Var litt i tvil om jeg skulle gjøre dette selv, men det er jo det man lærer av

Har sett mange forskjellige løsninger på denne operasjonen, men valgte til slutt å kappe torsjonsrørene helt ute ved dempertårnene.
Første post... få bort gammel lakk og annen "skit"..

Valgte å kjøre "oldskool" med tanke på kappingen, baufil

Dette for å få minst mulig "sår" og mest mulig kontroll. Min nyinnkjøpte Bachosag fungerte som en drøm
og det var faktisk en lettere jobb enn jeg først fryktet.

Etter noen minutter var tårnene av. Jeg kappet og sveiset en og en side for å kunne ha noe å måle/sammenligne med før jeg sveiset fast tårnet igjen.

Som nevnt i forrige post punktet jeg tårnene godt for jeg helsveiset disse. Dette for at ting ikke skulle
slå seg ut av stilling. Jeg skjøv inn bærearmene under punktingen slik at jeg så at tårnene ble 100%.
Sveiset også på igjen festet til styredemperen som jeg fjernet før modifiseringen.
Etter å ha helsveiset og pusset sveiser ble resultatet slik:

Forstillingen er nå 4" smalere, akkurat så smal at jeg ikke trenger modifisere innerskjermen på bilen.
Dere kan også se bunnplata på bilen bak som står oppreist og fri for TECTYL

Fikk også ordnet meg sandblåsing i kveld. Skulle få komme innom jobben til min gode nabo og låne kabinettet de har der neste torsdag.
Ellers så sitter jeg nå og gjør ferdig bestillingen på en haug men betar fra statene.
Selv skal jeg ha en haug med pakninger og annet "stæsj" til monteringen, og så har jeg fått en smørbrødlista av en kompis på grombetar til motoren hans.
Planene videre i helga er å sveise ferdig fra undersiden på belgfestene bak.
Når det er gjort er all sveising på bunnplata finito
