Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tomgangsproblemer
|
på: november 12, 2015, 23:27:31 pm
|
Hei..
Det kan sikkert være mange mulige feil. Men hvordan reagerer den på justering av forgasseren? Falsk luft? Prøv å sprute startgass i områder hvor den kan være lekk..
Kim
|
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: oktober 12, 2013, 23:47:41 pm
|
Stort grattis i fra det høye Nord. Jeg venter fortsatt på offisielle tall med minst 1 desimal før jeg innrømmer nederlag. Tippet 211 HK...  Kim
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justering av automatkasse
|
på: juni 16, 2013, 00:26:18 am
|
Mye nyttig å lese på vwar.org.. Jeg fant ingen bilder på justering av kontrollarmen på clutchservoen, men det var et problem som mange lurte på. Om du ikke allerede har den, så vil jeg anbefale Haynes boken til VW beetle & Karmann Ghia 1954 thru 1979. Den finnes også som torrent ute på nettet..  Det er det lite kapittel om Automatic girkasser. Skraping på reversen ser ut til å være første tegn på clutchjustering. Kim
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 23, 2013, 13:41:58 pm
|
Setter du mitt tips opp på lista også.. 211 HK.. Sier ikke nei takk til gratis pils og mengder av streetkred.
Kim
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: februar 22, 2013, 17:16:28 pm
|
Ser veldig bra ut. Jeg velger å sette min 10'er på 211 Jee-hester. Hva blir premien for riktig svar denne gangen?  Kim
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 23, 2012, 19:22:10 pm
|
Gleder meg til å følge med på byggingen av v3. Fortsett med å pøse på med bilder, er utruli lærerikt.
Kim
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få ut motor
|
på: september 15, 2012, 23:01:45 pm
|
Det stemmer det.. My bad..  Den forrige motoren jeg var med på å ta ut, var ikke festet i det hele tatt på venstre side.. Altså, 1 mutter på høyre side (sett fra motorrom), 1 bolt oppe til høyre sett fra under bilen og 2 muttere i underkant (tas også fra under bilen) . Kim
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med å få ut motor
|
på: september 14, 2012, 21:31:55 pm
|
17 mm muttere som tas fra motorrommet sånn ca. kl. 2 og 10 i sammenføyninga mellom motor og girkasse.. som sagt ovenfor, fordel med små hender og tynne armer..  Kim
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: august 30, 2012, 14:38:33 pm
|
Har egentlig ikke peiling, men har lyst til å være med på å tippe..
Mine penger settes på rådelager, og håper på minimalt skadeomfang.
Kim
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: august 19, 2012, 17:29:33 pm
|
Hvordan har ting fungert med bilen så langt da? Sitter i Tromsø, men skulle gjerne ha vært på tribunen og opplevd det live.
Kim
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motorbolt/girkasse
|
på: august 01, 2012, 17:39:11 pm
|
Det vil si, vi trenger en halvmåne bolt med mutter og en passende gjengestang (noen som vet dim på denne?) med mutter. Motor var ikke festet til girkasse i det hele tatt på venstre side...
Kim
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: hva slags clutch er dette???
|
på: april 01, 2012, 19:45:07 pm
|
Synd å høre at det trøbbel med clutchen igjen.. Er det lamellen du trenger, eller det vakuumstyringen som fusker? kan kjøpe dette nytt og være sikker på at det er 100%. Cip1 har omtrent 1 ukes leveringstid til Norge.
Kim
|
|
|
29
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor mange med saxomat i Norge?
|
på: mars 29, 2012, 12:10:07 pm
|
Rekker en arm i været på denne.. Har en flott -74 modell.
Hilsen Kim
Er det 3 girs automatkasse på din? Min har standard 4 girs kasse med vacum clutch, og sentrifugalclutch. Det stemmer.. Jeg kan skifte mellom Lav, 1 og 2 alt etter hvilken belastning, helling på veien osv. Så det blir en slags halvautomat, tiptronic sak..  Tror en av de tidligste eierne satt i rullestol, så jeg fikk med håndpedalsett som kan festes til rattstammen og gulvet. Hilsen kim
|
|
|
|