Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
1
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprøtt, men har noen prøvd?
|
på: mai 25, 2008, 21:08:13 pm
|
det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler? 
|
|
|
3
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: import fra usa
|
på: april 14, 2008, 17:22:16 pm
|
hei jeg har en bil på vei fra florida nå, betaler ca 30000 nok for innenlans frakt (fra sørstatene) utolling lasting og oversjøisk frakt i kontainer. moms+ vrakpant mm tilkommer.
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rullemale bilen?
|
på: april 11, 2008, 22:15:18 pm
|
koss går d me malinga  har mala 2 bila me benga og rull, kan skrive under på at tempratur er viktig (mala den siste ute på seinhøsten å den ble mye styggere en den første) jeg har en box rustolenium i garagen så det fins å få kjøpt i Norge (vet ikke hvor for æ stjælt den på jobben  ).Æ Har brukt ovatrololje for å tynne benga på en snøfres en gang, lakken ble pensla på det ble knalle hardt og dyp i lakken uten at det ble glorat! har selv tegnt å bruke 1 del ovatrol og 3 deler sort benga på min neste vinterbil.
|
|
|
12
|
Bruktbørsen / Deler selges / vw jubileumsfelger og viking stopp 2000. motorer gode 1300 og 1500
|
på: februar 23, 2008, 22:43:13 pm
|
har 4 fine 4 bolt jubileumsfelger med senter kopper til salgs 1200kr og fire vanlige felger med nesten nye viking stopp 2000 piggdekk ikke synlig slitarsje! og gunstig lagret! 1000kr 2000kr samlet, eller beste bud. en 1300 med dobbeltport topper det ytre er demont og en hel og komplet 1500, 1000kr samlet eller bud. 4 rustfrie skjermer ca 69mod 800kr eller beste bud. har div forskjellig som kan sendes med! ALT SKALL BORT SKAMBUD OK! kan også bytte i deler til pv-amazon. bor på melhus sør for trondheim tlf 90856112
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1302 Limited Edition ?
|
på: februar 01, 2008, 23:50:20 pm
|
den er helt lik den gule i linken, med untak av felger som er lik Marathon beetle fra 72, sikkert på grunn av at min er reg sent på året (8.12.71) bilen er fult resturerbar den har rust i dørstokker og delvis demont motor (1300) halvbra skjermer og støtfangere. Den ser ellers urørt ut med servise hefte og instruksjons bøker. jeg selger eller bytter den videre hvis noen vil resturere den!
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: isr i 1500 t1?
|
på: februar 01, 2008, 23:02:59 pm
|
det kom mange fornuftige svar etter hvert, takk for det. etter lit måling og mye tenking blir det til å kappe bunnplate under baksete, rett bak ch nr, for så og bytte om hele hjuloppheng tegnte å prøve med karoseriet på det får funke som en "jigg". problemet jeg ser for meg er hvor jeg setter støttebukkene ? og om karoseri fester stemmer (under baksete og over støtdemper). har satt av neste helg for jobben så det gjelder å ha det klart med utstyr til da! ps er det lille runde lokket helt fremme under panser for å få ut bensinrør og giroverføring?
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bredda org felger
|
på: februar 01, 2008, 00:34:50 am
|
det er enklere og bruke den indre falsen og bredde du har da også mulighet til å bruke 2 felgbaner for å sveise sammen til 1 sveisen trenger heller ikke slipes mot dekket (sterkere). bredder du i ytter kant ser det i mine øyne bedre ut men det krever bedre / mer bearbeida sveis (må slipes fra begge sider) meget viktig med god gjennombrenning!! det beste er kanskje og bruke felgbaner fra MB 124, nyere volvo eller lignende på vw senter.
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Irs i 1500 t1?
|
på: februar 01, 2008, 00:10:06 am
|
angående sveising å måling så er jobben min å blant annet å sveise trykksatte rør i offshore (prossedyre sveis) jeg har også bygd 3 st h-d chopper fra bunn og opp! så det å sette bort jobben er ikke aktuelt! jeg har sett at enkelte her på forumet bruker (har brukt) 03 girkasser i ovaler og lignende brukes da hele hjulopphenget eller bare girbox? ER 69 STIKKAKSLINGER BOLT ON PÅ IRS GIRBOX? les spørsmål nøye og pass dine egene begrensinger!!
|
|
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / isr i 1500 t1?
|
på: januar 31, 2008, 23:09:25 pm
|
jeg har køpt en delebil for å få ny girkasse til min 69mod. delebilen er 1302 1971 med isr. er det en grei sak å flytte over hele hjulopphenget? er det bolt on jobb å bruke mine gamle drivakslinger på nye girkassa? gjir isr fordeler som står til arbeidsinnsatsen med bytte?
|
|
|
19
|
Forum / Snikk-snakk / 1302 Limited Edition ?
|
på: januar 31, 2008, 22:53:51 pm
|
jeg kjøpte nettop en delebil 1302 1971 den hadde et messingskilt på hanskerom lokk om at den var nr 2mil ett eller annet, Er det en skjelden bil? er det dumt og skrote den? noen som har bruk for deler?
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / fast låst i fri
|
på: januar 25, 2008, 23:33:55 pm
|
Min 68 t1 vil ikke i gir! dette skjedde etter at jeg lånte bilen bort, måtte kjøre etter med slepetau for og hente den. har prøvd og forsiktig bryte på overføring i inspeksjons luke under sete samtitig som jeg drar i girstang, men får ikke rørt den noe sælig! det var ikke spon i olja. virker som noen skjiftegafler har kjilt seg. må girbox taes ut og demonteres? eller fines det noen triks?
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: låst girkasse
|
på: januar 18, 2008, 19:49:38 pm
|
Bilen går ikke i gir. Girspak er ikke mere flyttbar en det som er normal slakke i fri. om motor går eller ikke spiller ingen rolle. overføringer er sikkert ok. hve får man sjekket uten og montere ut girkasse? GIRKASSE=KASSE M GIR , 10 poeng går du videre?
|
|
|
23
|
Forum / Snikk-snakk / låst girkasse
|
på: januar 18, 2008, 00:26:08 am
|
min samboer lånte bobla på lørdag kjørte ut 1,2,3og4 gir gjik helt fint til ho brøvde å få;n i femte. de gjikk ikke,men den gjikk heller ikke i fjerde eller no andre gir. ho kunne heller ikke redegjøre for om de smalt eller rapa. så nå har jeg en boble stående som ikke går i gir, hva gjør jeg? bytter girbox? repparerer girbox? må girbox blukkes ut for repp?
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: wasser boxer i t1
|
på: januar 06, 2008, 23:34:47 pm
|
Ok man bruker svinghjulet som følger motor og starter fra en med automatgir. fra hvilke års modeller transporter/caravelle finner jeg riktig motor (det beste er sikkert og kjøpe en delebil og ta motor insprøyting og ledningsnett, kanskje også radiator?) må dette svinghjul modifiseres med lager?. jeg var med og monterte en 2l motor fra en vw buss (ca 78mod) i en t1 for nesten 20år siden det var da mye sliping i cluthus for og få plass til svinghjul. Da jeg slipte litt i nedre feste bolter og lagde gnist antentes magesiumstøvet fra gearbox, og skapte ett hælvetes fyrværkeri, kjeledress brant hull på flere plasser mens jeg satt hjelpesløs i et vw motorrom med en vinkelsliper på 1500rmp. hva kan gjøres for og ungå den fadesen igjen?Takker for gode svar hittil.
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / wasser boxer i t1
|
på: desember 30, 2007, 22:42:41 pm
|
er det noen som vet om en vannkjølt t4 motor kan monteres i en t1-68. hvilket svinghjul og hvilken starter brukes? er det nokk plass? er det noen år bedre en andre? ?
|
|
|
|