Hepp. Abstinensene har tatt overhånd og jeg må ha luftkjølt igjen. Følger med på Finn, AutoDB og Blocket, men tenkte å høre om noen i miljøet hadde andre tips. Drømmen er en litt matt, perlehvit 62-64, men alt opp til '67 og i prisklassen 20-40k er av interesse. Helst i kjørbar stand uten alvorlig rust. Tips mottas med takk.
Hepp. Strengt tatt ikke luftkjølt, men vet at det sikkert er en del her inne som kan finne på å ha en slik som bruksbil
Er på jakt etter en pen Caravelle (5-seter eller mer) til filmatiseringen av "Julekongen". Denne skal være "flybuss" for en litt snobbete familie. Det er derfor viktig at bilen er pen og hel. En Coach hadde jo vært veldig stas. Gjerne sølv, men alt er av interesse. Dog må det være en pen og relativt original bil. Noen som har en slik, eller kjenner noen som har? Send meg gjerne en PM eller epost/sms.
Har en Norema Takgrind som fulgte med en Toyota, men som ser ut til å passe langt bedre på boble. Den har løsnet litt i sveisen i det ene hjørnet (bare å punkte fast igjen, men er tom for gass), og den ene trespilen er ikke original. Selges til høystbydende.
Ryddet litt i garasjen og kom over dette California-skiltet anno 1956. Skiltet ligger pent innpakket i konvolutt fra DMV, signert guvernør Edmund G. Brown. Edmund G. Brown Sr. var guvernør i perioden 1959-1967, og så vidt meg bekjent ble skiltet utstedt i denne perioden. Skiltet har aldri vært montert på bil og fremstår som nytt.
Jeg er litt usikker på hva dette er verdt, men et tilsvarende skilt i konvolutt ligger til $175 på Ebay. Med det som utgangspunkt hadde det vært hyggelig med noen hundrelapper hvertfall. Bare å gi bud
Hepp. Gamlebilen min ja. Knallbra bruksbil som er veldig fin å kjøre. Hadde jeg hatt penger skulle jeg jaggu kjøpt den tilbake igjen. Litt trist å ikke cruise luftkjølt på varme sommerdager.
Viskerarmen mangler som du sier en plastikkforing. Kjørte den skjelden i regnvær, så gadd aldri å fikse det.
Bremselysene husker jeg forsvant en gang for meg også, men husker selvsagt ikke hva det var utover at det var en bagatell (dårlig kontakt på sikring/kabelsko eller noe i den duren).
Du må ikke la denne dø og bli russebil. Det gnager sjela å høre.
Russebil er ikke synonymt med rullemaling da. Var fire søte piker fra Sandefjord som ville ha den. Blir nok stelt godt med om det blir tilfelle. Dog har de ikke sett på den enda, så det er fremdeles mulig å redde den
Hmmm... Ringte noen russejenter som vil komme og se på den i morgen. Litt skeptisk, men på den annen side så har vel entusiastene hatt muligheten lenge nok nå
Er det ikke typisk. Når jeg skal kjøpe bil så er det umulig å få tak i noe og når jeg skal selge bil så er det ingen som vil ha... Er det virkelig ingen som vil gi meg et bud på denne? Den blir ikke noe billigere til våren, for å si det slik
Hmmm... Det var uventet laber interesse. Får vel prøve Finn. Men vil helst selge til en entusiast, så ikke vær redd for å komme med bud. Eller i det minste komme og se på bilen
Det er ingen her som vil at du skal være uten boble igjen. Selv om jeg vet hva du skal bygge og den kommer til å bli kul.
Alle som kjenner meg vet at jeg kommer til å kjøpe boble igjen snart allikevel. Men er keen på en som er eldre. Savner ovalen. Den jeg har nå er pålitelig og driftssikker med original motor. Ikke noe for meg det, vet du
Hmmm... Det var uventet laber interesse. Får vel prøve Finn. Men vil helst selge til en entusiast, så ikke vær redd for å komme med bud. Eller i det minste komme og se på bilen
Grunnet nytt prosjekt som vil kreve sitt av både tid og penger, vurderer jeg nå å selge bruksbilen. Bilen er en 1965 VW T1 1200 som har rullet ca. 150 000 kilometer. Bilen ble EU-godkjent uten feil i juni 2011 og er i daglig bruk. Alt virker og bilen er i god stand.
Bilen er helt original, med unntak av Puma forstilling, 5-spoke, T-bars, 911-lykteglass og en Empi shifter. 12V omformer følger med.
Bilen er på ingen måte strøken, men fremstår som en pen, urestaurert bruksbil. Bilen har relativt lite rust, med unntak av høyre ytterkanal som bør lappes/byttes. Utvendig har den noen bulker her og der og noen flekker i lakken. Patina heter det visst.
Setene er hele og fine, men kunne sikkert hatt godt av en rens. Med unntak av et par rifter er taktrekket helt og fint, om enn litt skittent.
Om du er ute etter en fiks ferdig "cal looker" bil som starter hver dag og går som en klokke, så er dette bilen for deg. En ypperlig cruiser!
Prisantydning på bilen har jeg satt til kr. 35 000,- men med dagens marked tatt i betraktning så er jeg er åpen for bud.
Her er noen bilder fra tidligere i sommer. Kan ta noen litt mindre flatterende bilder av bilen til de som måtte ønske det.
Ved interesse, ring 452 41 800 etter kl. 14, eller send en epost til mail@fredriksoerlie.com. PM fungerer også helt ok.
31-40: Stort sett klassisk rock og moderne country.
Helt på toppen troner Bruce Springsteen, men til daglig går det mest i 80-talls metal:
Mötley Crüe Whitesnake Firehouse Poison Winger Def Leppard Warrant Cinderella Ratt Quiet Riot Twisted Sister Great White Iron Maiden Bon Jovi Journey Danger Danger Loverboy KISS Starship Heart Europe Van Halen Aerosmith Guns N' Roses
Dette er bare et lite utvalg da jeg ikke nødvendigvis hører på så mange låter av hver artist. Har aldri vært noen albummann. Enten liker jeg en låt, eller så liker jeg den ikke. Da er det litt samme for meg hvem som har låta.
Av country så er det nok Brad Paisley og Sugarland som leder an, men hører også mye på:
Miranda Lambert Kenny Chesney Gretchen Wilson Toby Keith Dixie Chicks Brooks & Dunn Martina McBride Little Big Town Trace Adkins Sara Evans Montgomery Gentry
Andre "honorable mentions" er:
Pat Benatar T'Pau Eagles Stan Bush The Who The Rolling Stones Elvis Presley The Carburetors The Hellacopters Bob Seger