Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 118
|
41
|
Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: vw 1200 64mod, bytte motor..
|
på: juni 23, 2012, 20:49:31 pm
|
Du kan ta svinhjulet fra 1200en ja. Nei utvekslinga er ikke lik, men 1600 på 1200 kasse går fint det, gir god akselerasjon. Dog litt høyt turtall i høy fart. Det er kun 1302/1303 som har IRS ja, og annerledes girkasse av bobblene riktignok
|
|
|
42
|
Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: vw 1200 64mod, bytte motor..
|
på: juni 23, 2012, 18:59:25 pm
|
Nei, men du må bytte svinghjul og hvis du skal ha inn 1600 må du bygge om den til 6v. Coil, Dynamo, fordeler. 1500en kan du være heldig å finne en 6v motor, men mulig du må bygge om den også
|
|
|
45
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor
|
på: juni 06, 2012, 20:56:18 pm
|
Klart jeg er opp for kritikk! Får som regel det jeg, når "jyplingen" er ute og slenger ut noen bastante setninger. Og nei, jeg er kanskje uten vesentlig erfaring, men nok til å se at jeg selv ihvertfall ikke ville brukt type 1 til noe særlig over 100-120HK
|
|
|
46
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor
|
på: juni 05, 2012, 21:32:01 pm
|
Det er ikke aluminium. Det er Magnesium. Derfor den er ubrukelig til vesentlig trim. Type 4 derimot er aliminum og er mye bedre. Helt enig! Rart det egentlig er deler å få kjøpt til type1 hvis det bare er brask.. Henning har alltid en artig vinkling. Les hva jeg skriver. "Vesentlig trim" Men, dette vil vell være en evig diskujon, måtte du/dere gjerne mene noe annet
|
|
|
48
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor
|
på: juni 05, 2012, 19:19:47 pm
|
Du kan nok få ut en god del, men i utgangspunktet mener ihvertfall jeg at type 1 er ubrukelig for motor som skal trimmes vesentlig. Alt for bløtt, og lite solid. Type 4 eller bygge om vannboxer er tingen
|
|
|
50
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke biler "ER" folk...?
|
på: mai 15, 2012, 08:20:21 am
|
Nå har det gått 2 år... kanskje tråden kan resirkuleres med nye tryner? Rikard: Sliping av lakk på 02 panser med dremmel. HAHA!!! Man tager hva man haver vettu
|
|
|
53
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: ADMINS? Ett lite spørsmål!
|
på: mars 23, 2012, 21:45:41 pm
|
Takk for utfyllende svar Trond! Skal gi videre beskjed. Siden det ikke var slik når jeg registrerte bruker her, skjønte jeg ikke helt hva han mente. Men nå er jeg med!! Takker
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / ADMINS? Ett lite spørsmål!
|
på: mars 21, 2012, 21:26:20 pm
|
Jeg fikk nettopp en tlf fra en mann som lurte på hvorfor han ikke hadde fått kommet seg inn denne "forumsiden deres" som han betegnet det som! Jeg brukte lang tid på å skjønner hvor han ville inn hen, hehe!
Men det var bruker inn til forumet her han hadde laget! Og når han lagde det fikk han beskjed at han skulle få en bekreftelse på mail, for å kunne få komme inn. Er det blitt slik? Det er nå 3 dager siden han lagde bruker og enda ikke fått bekreftelse. Noen som kan gi noen oppklarende spørsmål?
- Rikard
|
|
|
58
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere...
|
på: januar 19, 2012, 14:29:33 pm
|
AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB. Ha en superduper dag Takker! Røyken? Som takk for svaret skal jeg fikse litt mer asfalt på Spikkestadveien for deg til uka, så dere slipper å smyge dere forbi den gamle Statoil-stasjonen i ett kjørefelt.. Jøss! Politiker? me to Trengs virkelig asfalt!!
|
|
|
59
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere...
|
på: januar 19, 2012, 10:50:41 am
|
Mener jeg har sett en tråd på dette men kan ta kort! Mener at 1200 motor opp til 66 kun har tall som motorkode. 1200 motor som kom i sparebobblene som var mot slutten av 60 tallet, og litt uti sytti har D som bokstavkode. F = 1300 Singelport AB= 1300 Dobbelt AD = 1600 Dobbelport AS= 1600 Dobbelport B= 1600 singelport Det er i grove trekk de du ser mest til. Ordforklaring: Dobbelport 2 innsugskanaler i topplokket på motoren. Singelport har kun 1. Type 4 er motoren som kom med "Late bayen" i 71. Samt 411 og 412. Den er annerledes utformet, kjølesystemet er annerledes samt at denne motoren blir betegnet som en mere "solid" motor, grunnet annen legering som ble brukt i blokka. Motorkodene på Type 4 motoren er jeg ikke sikker på, men vet man finner ihvertfal CU og CJ. Jeg har ikke tid til å lage en skikkelig informativ tråd, kanskje med tid og stunder om ikke noen andre gjør det. Girkassekoder har jeg veldig liten oversikt over. AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB. Ha en superduper dag
|
|
|
|