april 19, 2024, 08:58:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 118
31  Forum / Problemløseren / Sv: Nytt nøkkel sett, bygge om? på: august 06, 2012, 12:53:58 pm
Jeg hadde samme problem på søstern 1300s! Skrudde ut tenningslåsen og ga den til en låsesmed her i Drammen. Han fikset ny nøkkel til meg veldig raskt.
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Unge aircoolers ?? på: juli 28, 2012, 20:28:08 pm
Hey  Gliser Er en del av oss unge men morro med fler!

Jeg er 18 og kjører en godt patinert 63 mod bobble, originalbil  Gliser
33  Forum / Hva skjer? / Sv: Luftkjølt VW Treff i Råde v/McDonald's. Onsdager kl 18.00 på: juli 12, 2012, 00:58:34 am
Takk for ett koselig lite treff, med alltids koselig mennesker  Gliser
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva er dette? på: juli 10, 2012, 18:19:02 pm
Det er vell en sensor som kom når VW lanserte diagnosekontakten sin. Mener det sjekker tenningstidspunktet   Blunker
35  Forum / Hva skjer? / Sv: VW treff på Semsgrillen tirsdager kl. 18.00 - Sem - Vestfold på: juli 09, 2012, 19:56:16 pm
Noen som kommer i morgen da?  Gliser Jeg har fått lånt meg luftkjølt i og med at min står på stedet hvil gitt  Sint
36  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper man øyevipper til bobble? (Søstern skal få en i gave) på: juli 09, 2012, 19:47:03 pm
Supert Jane  Gliser
Tror det vil kle søstern  Gliser
37  Min klubb / Hva skjer? / Sv: Ja hva skjer egentlig i Vestfold!? på: juli 02, 2012, 22:29:39 pm
Komptest gutta jo!!  Gliser  Gliser
38  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper man øyevipper til bobble? (Søstern skal få en i gave) på: juli 01, 2012, 16:13:34 pm
Se der ja!!  Gliser Lekkert!!
39  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper man øyevipper til bobble? (Søstern skal få en i gave) på: juli 01, 2012, 14:48:46 pm
Jo, det stemmer Osteaktig Men husker ikke hva hun heter!
40  Forum / Snikk-snakk / Hvor kjøper man øyevipper til bobble? (Søstern skal få en i gave) på: juli 01, 2012, 14:31:00 pm
Hvor kjøper jeg øyevipper, sånne laange som man limer utpå lykteringen? Til stående lykter!
Er til Bobbla søstern skal få av meg Osteaktig
41  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: vw 1200 64mod, bytte motor.. på: juni 23, 2012, 20:49:31 pm
Du kan ta svinhjulet fra 1200en ja. Nei utvekslinga er ikke lik, men 1600 på 1200 kasse går fint det, gir god akselerasjon. Dog litt høyt turtall i høy fart.
Det er kun 1302/1303 som har IRS ja, og annerledes girkasse av bobblene riktignok Blunker
42  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: vw 1200 64mod, bytte motor.. på: juni 23, 2012, 18:59:25 pm
Nei, men du må bytte svinghjul og hvis du skal ha inn 1600 må du bygge om den til 6v. Coil, Dynamo, fordeler.
1500en kan du være heldig å finne en 6v motor, men mulig du må bygge om den også Blunker
43  Forum / Hva skjer? / Sv: Hurum Rundt Søndag 17 juni 2012 kl 12.00 på: juni 14, 2012, 11:04:39 am
Vi gleder oss!!  Gliser
44  Forum / Hva skjer? / Sv: Mikrotreff i Oslo på: juni 08, 2012, 11:36:40 am
Jeg kommer  Gliser
45  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 06, 2012, 20:56:18 pm
Klart jeg er opp for kritikk! Får som regel det jeg, når "jyplingen" er ute og slenger ut noen bastante setninger.
Og nei, jeg er kanskje uten vesentlig erfaring, men nok til å se at jeg selv ihvertfall ikke ville brukt type 1 til noe særlig over 100-120HK  Blunker
46  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 21:32:01 pm
Det er ikke aluminium. Det er Magnesium. Derfor den er ubrukelig til vesentlig trim.
Type 4 derimot er aliminum og er mye bedre.  Blunker

Helt enig!


Rart det egentlig er deler å få kjøpt til type1 hvis det bare er brask..

Henning har alltid en artig vinkling. Les hva jeg skriver. "Vesentlig trim"
Men, dette vil vell være en evig diskujon, måtte du/dere gjerne mene noe annet  Blunker
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 19:36:54 pm
Det er ikke aluminium. Det er Magnesium. Derfor den er ubrukelig til vesentlig trim.
Type 4 derimot er aliminum og er mye bedre.  Blunker
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor mye tåler en t1 motor på: juni 05, 2012, 19:19:47 pm
Du kan nok få ut en god del, men i utgangspunktet mener ihvertfall jeg at type 1 er ubrukelig for motor som skal trimmes vesentlig.
Alt for bløtt, og lite solid.

Type 4 eller bygge om vannboxer er tingen Blunker
49  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med lading, trenger hjelp (70mod boble) på: mai 31, 2012, 23:34:22 pm
Hva er ladespenninga inn på batteri da?
Ut av dynamo kan du måle på D+ og jord, da skal du få ladinga ut av dynamo mener jeg.
50  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke biler "ER" folk...? på: mai 15, 2012, 08:20:21 am
Nå har det gått 2 år... kanskje tråden kan resirkuleres med nye tryner?

Rikard: Sliping av lakk på 02 panser med dremmel.

 Glad

HAHA!!!  Gliser Man tager hva man haver vettu  Gliser
51  Forum / Problemløseren / Sv: 500spenn til den som får doningen min til å starte før kl 24.00 i kveld 8/4/2012 på: april 08, 2012, 21:53:32 pm
Kan se ut som tenninga er litt lav ja.
52  Forum / Hva skjer? / Sv: Primus motor RoA er 18 år. på: mars 26, 2012, 21:28:33 pm
Tusen takk alle sammen  Gliser Blir masse kjøring fremover nå!  Gliser
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: ADMINS? Ett lite spørsmål! på: mars 23, 2012, 21:45:41 pm
Takk for utfyllende svar Trond! Skal gi videre beskjed. Siden det ikke var slik når jeg registrerte bruker her, skjønte jeg ikke helt hva han mente.
Men nå er jeg med!!

Takker  Gliser
54  Forum / Snikk-snakk / ADMINS? Ett lite spørsmål! på: mars 21, 2012, 21:26:20 pm
Jeg fikk nettopp en tlf fra en mann som lurte på hvorfor han ikke hadde fått kommet seg inn denne "forumsiden deres" som han betegnet det som!
Jeg brukte lang tid på å skjønner hvor han ville inn hen, hehe!

Men det var bruker inn til forumet her han hadde laget! Og når han lagde det fikk han beskjed at han skulle få en bekreftelse på mail, for å kunne få komme inn. Er det blitt slik?
Det er nå 3 dager siden han lagde bruker og enda ikke fått bekreftelse. Noen som kan gi noen oppklarende spørsmål?

- Rikard
55  Forum / Hva skjer? / Sv: Telehiv Jumpers jugetreff - Sem - Tirsdager kl 18.00 Neste treff 20 mars! på: mars 20, 2012, 08:24:07 am
Jeg kommer den 27, om jeg klarte oppkjøringa dagen føre  Gliser
56  Forum / Problemløseren / Sv: Olje på automatkasse vw 1303s på: januar 23, 2012, 21:05:27 pm
Ja, gratulerer Anders! EN 03 jeg faktisk fikk sansen for!!
Automatsystemet var jo utrolig behagelig! Virkelig overaskende!
57  Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere... på: januar 20, 2012, 07:45:16 am
Ahh, godt, godt Osteaktig

Veldig lyst til å spørre Dalland hvorfor han ikke liker politikere, men det er vell way of på ett luftkjøltforum Blunker
58  Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere... på: januar 19, 2012, 14:29:33 pm

AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB.

Ha en superduper dag  Gliser


Takker!

Røyken? Som takk for svaret skal jeg fikse litt mer asfalt på Spikkestadveien for deg til uka, så dere slipper å smyge dere forbi den gamle Statoil-stasjonen i ett kjørefelt.. 

 Blunker

Jøss! Politiker?  me to  Gliser
Trengs virkelig asfalt!! Osteaktig
59  Forum / Problemløseren / Sv: Dere er en gjeng overlegne besserwissere... på: januar 19, 2012, 10:50:41 am
Mener jeg har sett en tråd på dette men kan ta kort!

Mener at 1200 motor opp til 66 kun har tall som motorkode.
1200 motor som kom i sparebobblene som var mot slutten av 60 tallet, og litt uti sytti har D som bokstavkode.

F = 1300 Singelport
AB= 1300 Dobbelt
AD = 1600 Dobbelport
AS= 1600 Dobbelport
B= 1600 singelport

Det er i grove trekk de du ser mest til.
Ordforklaring: Dobbelport 2 innsugskanaler i topplokket på motoren. Singelport har kun 1.

Type 4 er motoren som kom med "Late bayen" i 71. Samt 411 og 412. Den er annerledes utformet, kjølesystemet er annerledes samt at denne motoren blir betegnet som en mere "solid" motor, grunnet annen legering som ble brukt i blokka.

Motorkodene på Type 4 motoren er jeg ikke sikker på, men vet man finner ihvertfal CU og CJ.

Jeg har ikke tid til å lage en skikkelig informativ tråd, kanskje med tid og stunder om ikke noen andre gjør det.
Girkassekoder har jeg veldig liten oversikt over.

AD og AB har i hovedsak kun forskjellig sylindervolum. Så du KAN bare flytte delene fra AD over til AB.

Ha en superduper dag  Gliser
60  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1600 singelport innsug og gasser på: januar 16, 2012, 12:23:19 pm
Mener bestemt at 1600 singel gasseren er 31 pict-2 ja!
Original Solex gasser.

Bump!  Gliser
Sider: 1 [2] 3 4 ... 118
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!