Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 64
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe trøbbel (som nå går meg på nervene).....
|
på: juni 24, 2010, 08:00:53 am
|
Må også nevnes at jeg i natt (!) gikk ut å skrudde av den nyeste pumpa. Satte så på en lang slange og puttet denne nedi ei full bensinkanne. Når jeg satte slangen på det røret jeg først trodde var "inn røret" og trykket inn "armen" i pumpa bare blåste den i kanna. Boble boble..... Når jeg derimot byttet om slangen så sugde den bensin og spyttet det ut av det andre røret. Derfor konkluderer jeg med at denne pumpa virker. Forøvrig den fjerde jeg har prøvd
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Bensinpumpe trøbbel (som nå går meg på nervene).....
|
på: juni 24, 2010, 07:54:40 am
|
Har satt inn en 34 hester i 1958 bobla. Trang å få inn osv, men det gikk på et vis. Etter å ha fått koblet strømmen, varmebokser, gassvire osv kom jo for ca 1,5 uke siden det spennende øyeblikket der motoren skulle startes. Men den går dårlig uten bensin Tanken er full og etter litt triksing kommer nå også bensinen rennende ut røret baki motorrommet. Må nevnes at kran og slange under tanken er nytt, det lange røret igjenom tunellen er blåst rent. Fin "trekk" i dette også. Til slutt byttet jeg slangen bak og røret som går derifra til motoren. Har prøvd flere pumper jeg har hatt liggende men ingen orker å hente bensin å pumpe den videre opp til forgasseren. Siste nå ble å prøve en nyere pumpe som DagL hadde. Her var det slangekoblinger på både inn og ut røret. Derfor byttet jeg røret inn til motoren med et nytt kobberrør (for å slipe å kappe av ringen og mutteren på det gammle røret) og koblet på en slange. Trolig gjorde jeg først dette feil for nå sugde den i hullet jeg trodde skulle opp til gasseren. Byttet så om slangene og satte på en lang slange på det røret som egentlig skal til gasseren. Denne slangen satte jeg oppi ei flaske for å se om det kom noe ut...... Det gjorde det ikke. Koblet så av slangen fra tanken og der rant der fortsatt ut bensin men det rant ikke særlig mye før det stoppet.Så sugde jeg litt på slangen og det kom MASSE bensin (spytt hark!!). Altså får jeg bensin helt til pumpa men ikke igjenom pumpa og videre opp! Jeg har også sjekket pinnen som går ned i blokka. Denne står ca 9mm over bakelittforingen i nedre stilling og melom 13-14mm i øvre stilling. På de pumpene jeg har er det ca 8,5mm fra underkant av "foten" på pumpa og inn til armen som overfører krefter til membranen når den er i nedre stilling. Mao. skal også dette være riktig. Og pinnen treffer riktig på pumpa (testet med maling på pinnen). Etter å ha jobbet med dette flere sene kvelder sitter jeg nå å drømmer om konvertering til 12 volt og elektrisk bensinpumpe........ Men før jeg tar helt av kan jeg jo høre her om det er noen andre som opplevd lignende og kansje også vet hva som må gjøres?
|
|
|
4
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Is på brygga i Langesund..
|
på: juni 24, 2010, 07:17:32 am
|
Bra tiltak! Noen her som kan fortelle meg hvordan jeg i he&!!€#€%&/()!te's får bensinen som renne ut av røret i motorrommet til å komme seg igjenom den NYE bensinpumpa mi (og da videre opp til gasseren?
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljeskift gikk skeis
|
på: juni 23, 2010, 10:52:08 am
|
Først en papirpakkning mot blokka, så sila, ny papirpakkning og så lokket. Til slutt er det også noen skiver på skruene som jeg tipper er der for å tette ekstra.
|
|
|
9
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjøp av deler i utlandet.
|
på: juni 23, 2010, 10:40:03 am
|
Pakkene ble sendt med Posten fra Sør Afrika til norge og merket med "vintage car rims". De har vært innom til tollvurdering i Oslo før jeg har kunnet hente de på posten her hjemme. I følge dama hos Tollvesenet som jeg akkurat snakket med sa hun at så lenge jeg ikke måtte betale noe for å få ut pakkene på posten hadde de gått "klar" hos tollvesenet i Oslo. Ergo skulle saken (e) være avsluttet.
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljeskift gikk skeis
|
på: juni 23, 2010, 10:34:41 am
|
De orginale er M6. Hvis du er nøye med å sentrere deg skal du greie å bore ut restene av den gammle skruen for så kunne bruke de gammle gjengene. Går dette til skogs kan du jo eventuelt bore opp til M8. Tror du kan få tak i nye pinnebolter med halvparten M6 og halvparten M8 slik at standard pakninger fortsatt passer.
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjøp av deler i utlandet.
|
på: juni 23, 2010, 10:07:06 am
|
Ja, du kan belastes for dette i ettertid. Hvis Tollvesenet oppdager unndragelser vil du også få 50% tillegg på unndratt mva.
Jeg ringer tollvesenet
|
|
|
12
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kjøp av deler i utlandet.
|
på: juni 23, 2010, 09:37:45 am
|
Vet ikke om jeg har "urent mel i posen" men ønsker bare å vite om dette er noe jeg kan belastes for i ettertid. Litt med tanke på at felgene ofte selges videre uten fortjeneste. Må jeg ut med penger for disse overføringene senere sponser jeg jo litt av felgene, noe som ikke er planen
|
|
|
14
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Blanke ting
|
på: juni 22, 2010, 23:34:13 pm
|
hva er boltsirkelen på felgene og hvor mye skal du ha? hvis di ikke er solgt..
Har ennå til gode å se Empi 8 med noe annet enn 4-130
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakre kjøleblekk, 1958 T1
|
på: juni 22, 2010, 23:26:07 pm
|
Vet egentlig ikke om de nyere blekka til 34 hestere passer særlig bra. Det blekket du skal ha har en løs "skål" under bensinpumpa. Tror du skal jobbe litt for å få et nyere til å passe bra.... Dette blekket finner du garantert en plass.
|
|
|
16
|
Min klubb / Hva skjer / Sv: Hva skjer i Vestfold NÅ
|
på: juni 22, 2010, 22:49:36 pm
|
Lurer på om det ikke er umuligt at leve uden en minisliper ala type Dremmel Svaret er NEI. Har du først vendt deg til en slik kommer du aldri mere til å klare deg uten Jeg har en fleksibel "slange" som jeg kan koble til min. Med 1" kutteskive på denne........ oh my god! Selv de mest klønette plaserte og fastrusta skruer må bøte med livet da gitt
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Kjøp av deler i utlandet.
|
på: juni 22, 2010, 22:26:47 pm
|
Jeg har som sikkert mange vet kjøpt litt felger fra Sør Afrika den siste tiden. Etter et besøk i innboksen i nettbanken min idag fikk jeg se at beølpene jeg har overført til selger i SA har blitt raportert videre til tollvesenet av banken min! Er det normalt? Og kan jeg nå risikere å måtte betale toll for disse overføringene? Jeg har merket i disse overføringene at det er for kjøp av brukte stålfelger til bil. Kjenner noen her til lignende og eventuelt hva som kan bli utfallet?
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag??
|
på: juni 22, 2010, 22:20:50 pm
|
Oi. Flere felger fra Afrika Selges svart? 8 stk i dimensjon 4,5"x15. Disse legger jeg på loftet og plukker de ikke fram igjen før om 15 år Nå venter jeg bare på et sett felger som et romvesen skal ha. Det har blitt 6 sett totalt det siste året....... Er bestanden i norge dobblet nå tro? det er forde du ikke selger de til fantasipriser som de aller fleste gjør Når jeg om 15 år børster støvet av disse igjen skal jeg ha "markedspris" for å si det pent . 8 felger med ok orginal lakk og inntakt detaljering er ikke verdagskost. Og ikke blir de dårligere av å ligge på et tørt, mørkt og luftig loft. Dette er vel det man kaller inndividuell pensjonssparing i eget fond!
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: juni 22, 2010, 22:17:03 pm
|
Klart at jeg vet. Jeg må enten plukke av forstillinga og selge bilen eller plukke ned bilen og restaurere den Må bare få ferdig huset, bygge dyyyyp dobbel garasje, carport til familiebilen og skaffe mini et søsken først. Huff. De tinga der koster vel rundt en milion, så det er langt fram
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: juni 22, 2010, 21:28:39 pm
|
Du er klar over at det er nå det skal så lite til for å få den strøken? Ikke bare nesten strøken. Ikke drikk øl og lakker bil. Det er en DÅRLIG ide. Og ta deg heller god tid med forarbeide framfor å hive over noe lakk for å få den fort ferdig.... Da ser den bare uferdig og lakkert ut.
litt ironi bare Mr. blir nok bare noen pils når den er ferdig sprøytet, vil jo ha det skikkelig når det først blir gjort en så stor jobb på denna. Pust! Er dårlig nok reklame med en J-Beam på 58'n min.......
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: juni 22, 2010, 20:45:07 pm
|
Jeg har ventet på bensin fra tanken i flere dager Problemet mitt er å få bensinen fra tanken, via slangene og rørene og frem til pumpa. Slangen under tanken og over drivakselen bak er ny, og røret i tunellen er blåst reint med luft. Røret fra den bakre slangen og bort til pumpa er nytt. Tror du har et poeng i å jekke opp bilen foran for å få litt mere fart på sakene. Jeg hadde dette problemet en gang tidligere også, men kan ikke huske helt hva som ble løsningen. Pumpa har jeg testet. Den suger bensin fra kanna mi via en slange og spytter det lett videre. Men suget er tydligvis ikke stort nok til at den greier å hente bensin helt fra tanken.
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: juni 22, 2010, 20:13:28 pm
|
Du er klar over at det er nå det skal så lite til for å få den strøken? Ikke bare nesten strøken. Ikke drikk øl og lakker bil. Det er en DÅRLIG ide. Og ta deg heller god tid med forarbeide framfor å hive over noe lakk for å få den fort ferdig.... Da ser den bare uferdig og lakkert ut.
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: juni 22, 2010, 20:10:35 pm
|
Da er en 34 hesteren kommet seg inn i bilen og mere eller minder koblet opp.... Er det trangere i motorrommet i en bil med H-bakplate enn 61 modellene med 34 hester? Synes denne motoren var grisetrang å få jekket opp i motorrommet.... Enten satte den seg fast i clutchen eller så buttet reimhjulet på i karoseriet. Holdt på noen timer før den smatt inn. Motoren er av typen tidlig 34 hester med samme viftehus som en 30 hester (uten varmerøra som stikker ut av huset). Motoren er av typen nesten helt uten endeslakk og med bra komp. Hele fordeleren inkl lokk og rotor må ha blitt byttet rett før motoren ble plukket ut av fatters boble i 1984. Disse delene kunne jeg lett solgt som NOS deler..... Pluggene er også nye. Varmepottene og spjella under motoren måtte jeg derimot legge ned litt jobb i (rustsveising) og eksosen som sto på så grei ut helt til den ble glassblåst. Eneste forhandler som hadde potte til 61-62 34 hester på lager var Hot-shop. Billig var den også. Utrolig nok var også passformen bra! Det har jeg ikke opplevd før Planen var å ha bilen på veien innen søndagen som var, men når bensinpumpeprobleme hopet seg opp måtte jeg legge inn årene. T2Dag hadde ei pumpe som var bra. Problemet mitt derimot er å få bensin fra tanken og bak til pumpa. Er jo ikke så lett å få den til å suge i ingenting.... Her sitter jeg foreløpig litt fast for å si det sånn. Ellers har jeg målt at det går strøm til coilen og stifta har også strøm. Samme gjelder pluggene. Så bare jeg får bensin inn i pumpa og videre opp til forgasseren så bør den starte. Men nå tenkte jeg å legge hobbyen på hylla frem til september for å jobbe på huset. Det betyr også at bobla får stå urørt like lenge. God luftkjølt sommer
|
|
|
26
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag??
|
på: juni 22, 2010, 12:07:03 pm
|
Oi. Flere felger fra Afrika Selges svart? 8 stk i dimensjon 4,5"x15. Disse legger jeg på loftet og plukker de ikke fram igjen før om 15 år Nå venter jeg bare på et sett felger som et romvesen skal ha. Det har blitt 6 sett totalt det siste året....... Er bestanden i norge dobblet nå tro?
|
|
|
29
|
Forum / Cal-look / Sv: Vis oss din CAL-LOOKer
|
på: juni 21, 2010, 19:39:04 pm
|
Ligner faretruende på det man kalte "custom" på 80-90 tallet....... Kansje med unntak av at de bilene jeg sikter til ofte ble senket.
|
|
|
|