Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 82 83 [84]
|
2491
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge?
|
på: januar 04, 2008, 12:11:05 pm
|
det skal vær flere som er med i veteranvwklubben som har kubler og schvimmvagen men dei vise seg ikke frem så ofte.kan vel kansje kalle dei for litt sære.Endel av dei var jo med å starta klubben.
|
|
|
2492
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: letting av svinghjul
|
på: januar 04, 2008, 12:05:46 pm
|
kjører selv med en 1600 som har letta svinghjul det er ikke letta så mye.mags har dreid det for meg.Har engle 110 kam modifiserte topper hardere ventil fjærer allt er avballansert.den snurrer lettere opp på turtall enn med en motor med standard svinghjul.Det har vel alltid vert noe av det første motortrimmere gjør er å lette og avballansere.En kolega på jobben har en audi quattro m alusvinghjul den er/høres utrolig sinna ut men han er jo bremsa til 813hk da
|
|
|
2493
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: januar 04, 2008, 11:49:18 am
|
Jeg har prøvd det. Hos meg har det ikke noe å si om jeg setter den i fri eller trør inn pedalen. Motoren stanser uansett.
her er det vel ikke noe galt med utløserlageret ta og sett spjeldet fast sånn att den får luft fra forvarmeslangen bruk ett strips eller noe ståltråd.Sett den tilbake når det blir varmt ute.
|
|
|
2494
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av Ebersp. type BN2 12v
|
på: januar 04, 2008, 11:35:12 am
|
Trenger mest koblingskjema og veldig gjerne bilde av hvordan eksosrøret skal se ut , lurer også litt på bensinretur / lufting
sender deg en mail med koblingsskjema og diverse.den lufteren eller/overløpsslangen for bensin går berre rett ned og henger inntill forstillingen er det mere du lurer på så skal jeg prøve å finne mer av det dou lurer på.Har det sitti varmer i bilen før? daer det litt enkjere å montere. Per
|
|
|
2502
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startreléet dødt. Fikset det - men når skjer det neste gang?
|
på: januar 02, 2008, 22:47:53 pm
|
det kan og vær børstene i starteren att det var en som hang litt.Får samme symptomer når børstene er utslitt.Men sjekk også jording.Jeg ble litt forbanna på meg selv her når jeg hadde startproblemer sjekka og bytta tenningsbryter+starter og hadde samme feil! la meg litt lenger under bilen og sjekka jordkabelen og den var løs.skal ikke si hva som ble sakt men det egner seg ikke på trykk.
|
|
|
2503
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Bremser
|
på: januar 02, 2008, 18:50:28 pm
|
har du snakka med biltilsynet?ka dem sier om bremsene og om du må tuv godkjenne?det jobber en kar på biltilsynet i kristiansand tror det er der han jobber nå han heter gulleik vatnebryn han har peiling på endel som andre på tilsynet ikke vet.Han har godkjent masse rart som folk ikke trodde gikk ann lykke til
|
|
|
2505
|
Forum / Problemløseren / Sv: Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere?
|
på: desember 31, 2007, 17:35:43 pm
|
det ser ut som en skrue som sitter der men det er til avløp av bensin visst denn fylles opp inni uten å tenne så skal det renne bensin ut der.På min T3 som jeg hadde gikk der en slange rett ned under tanken.Den lå rett i friluft Pass på att den ikke er tett har sett noen som har prøvd å skru ut skruen men berre har klart å tette det lille hullet som er der.Hullet er veldig lite.Sitter også på endel litteratur om disse varmerne.
|
|
|
2508
|
Forum / 1302/1303 / 1302 jubileum
|
på: desember 23, 2007, 19:07:38 pm
|
noen andre som har 1302 jubileum?Det er den saturngule som kom høsten 71.Jeg har en som har nr.1941 noen som veit om fleire?Min kommer fra tønsberg og har flattrampa tak.noen som kjenner til den?jeg har hatt den stående i garasje nå i 19 år kansje det blir en prosjekttråd engang.Har jo vore ett prosjekt nå i 19 år så det er vel på tide å begynne å få utretta noe.På alle disse åra har stilene forandret seg og jeg blir ikke klok på vilken stilart som skal satses på.Det blir hvertfall bytte av tak til ett med soltak.
|
|
|
2510
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zefiro´s Vw 1600 TL Fastback
|
på: desember 20, 2007, 08:28:33 am
|
Det ser ut som det har vore noe fremmedlegemer i sylindrene da pleier det å se sånn ut. har du sjekka pris på deler til motoren hos unnebergbil?? Jeg kjøpte kamaksel+lager fjærer++det var ikke så dyrt der.Unneberg har det meste på lager også.
|
|
|
2512
|
Forum / Problemløseren / Sv: Jordingsfeil 03
|
på: desember 15, 2007, 13:20:24 pm
|
har selv vore ute for samme feil på en 1303 det viste seg att ledningen til blinkeren på skjermen lå i klem til jord det kan jo være så enkelt att feilen ligger i den lille sideblinkeren og.Du finner sikkert ut av det ingenting er umuligt.Det tar berre lengre tid
|
|
|
2515
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Problemer med hjuloppheng foran
|
på: desember 14, 2007, 12:56:30 pm
|
det er nokfjæra som er knekt eller så har fjærhatten rustet sunt hadde demperen fryst så hadde den nok blitt værende i org. høyde har 2 fjærbein til 1302-03 frem til og med 73 mod.liggende som jeg ikke trenger.har også en 74 forstilling
|
|
|
2516
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Zefiro´s Vw 1600 TL Fastback
|
på: desember 12, 2007, 13:21:44 pm
|
visst selve varmepotta kan reddes så bruker du dem.De mellom stykkene som sitter ut fra syl 2 og 4 tar du bort så setter du på et effektanlegg til T3 feks.dobbel turbo dempere.flexi slange fra viftehuset og ned på varmepotta det burde funke
|
|
|
|