Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
|
361
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 12:58:48 pm
|
Her kan der se vekt forsjellen mellom stål og titan ventiler (48-40 ventiler)[attachment=1][attachment=3][attachment=4]
|
|
|
362
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 12:11:26 pm
|
Grenrøret er et BAS kopi, jeg brukte er grenrørskalkulator og kom fram til 2" rør som er 770mm lange. Alle rørene ble veskefyldt og er eksakt like lange.
|
|
|
365
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 11:41:07 am
|
@geir F Kjekt å se på prosjektet ditt Geir. Håper du har ultra lette titan ventiler og lavt fjærtrykk med valget ditt av setemateriale. Hvorfor gikk du ikke for skikkelige harde Serdi kvalitets seter når du gjør så mye arbeide ut av dette ? Setevinkler og cuts får jo holdbarhet omtrent som en Youghurt med slike som du har nå.....og du mister jo konturene som dine setevalg får raskere enn du kan si plupp.  digg den oljepumpen din der  Ellers håper jeg å teffe deg runtomkring på baner el lign med stadig flere T4 entusiaster  Det med kvaliteten på setene har jeg ikke mye greie på, Jeg leverte toppene til Kapstad og regnet med at det var bra saker. Jeg har jo ganske lite fjærtrykk 70/120 og med titanventiler og alu.støtstenger så jeg håper det gar bra.
|
|
|
366
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 10:54:09 am
|
De sto ca en time i ovnen før jeg begynte og sveise. Passet på at de ikke ble alt for varme, sveist litt av gangen.
|
|
|
367
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 10:43:35 am
|
Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?
Sveising og porting av toppene har jeg gjort selv.
|
|
|
369
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 01, 2010, 10:38:31 am
|
motor porr!!
spm anng sveis i brukte/gamle topper: kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc?? evt rengjøringsmetode før sveis??
mere bilder info!
Toppene ble sandblåst og varmet i stekeovnen. (150 grader)
|
|
|
375
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 30, 2010, 20:53:54 pm
|
Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
Ja for håpe det går bedre i år enn i fjor, da det ble to motorhaveri
|
|
|
376
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 30, 2010, 20:33:23 pm
|
Har tidliger brukt tørrsump pumpen fra CB, den har bare 21mm drev på trykksiden og gir derfor litt lite oljetrykk på tomgang. Kjøpte derfor en ny oljepumpe fra Thorsten Pieper, den ser utrolig bra ut 
|
|
|
382
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: januar 29, 2010, 15:25:01 pm
|
NYDELI  Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg?? Det er det ikke, boltene er 12mm 12,9 bolter som er 100mm lange. Hylsene har jeg laget selv 
|
|
|
385
|
Forum / Prosjektgarasjen / 2,7 liter T4.
|
på: januar 29, 2010, 14:58:17 pm
|
Her er litt data på motoren: -2liter t4 blokk. -borring 105mm -JE stempler -DPR veiv med 78mm slag med motvekter -5,6 CB H-beam råder -kjell aaen kam typeR -kjell aaen løftere med stor fot -tørrsump pumpe fra Thorsten Pieper -topper med 48-40 titan ventiler - dellorto 48mm -hjemmelaget grenrør
|
|
|
|