oktober 03, 2024, 16:49:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 30
1  Forum / Problemløseren / Sv: Slurer på clutsjen ved fult pådrag på: april 28, 2012, 22:03:43 pm
Jeg har en stage 2 trykkplate liggende jeg ikke bruker..

Koster dette da?
2  Forum / Problemløseren / Sv: Slurer på clutsjen ved fult pådrag på: april 28, 2012, 21:50:28 pm
Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!
Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
Hærre gud se å få kjøpt deg 6trins kasse da mann, så slipper du slutinga på 4 gir Osteaktig

Blir for mye giring Gliser
3  Forum / Problemløseren / Sv: Slurer på clutsjen ved fult pådrag på: april 28, 2012, 17:29:52 pm
Sliter med noe av det samme på min 1835. Dog mellom girskiftene. Og med ny trykkplate og lamell på 1300s kasse.

Blir vel en tur til Unneberg til uka Gliser
4  Forum / Problemløseren / Slurer på clutsjen ved fult pådrag på: april 28, 2012, 15:41:49 pm
Jeg har en 1915 som går fint,men når jeg ligger i 4gear så begynner den å slure på clutsjen. Alt er nytt!
Må jeg ha noe bedre en std clutsj?
5  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2332cc på: april 16, 2012, 17:36:29 pm
Folk her inne er vel stort sett som meg, skulle gjerne hatt motoren men mangler/kan ikke prioriter penger til dette. Motor er sikkert verdt det du skal ha og vel så det, men dette er Norge og få i miljøet avser 45 t til motor.
Du skulle ikke heller ha prøvet dette på en utenlandsk side?

Få får seg til å bruke 45tusen på motor, fordi de tror de skal klare å bygge billigere selv.. Jeg har bygd selv noen ganger, så jeg kjøpte den siste ferdig. Blunker

Enig med deg. Jeg bygde en 1915 selv,men billig ble det ikke.
Denne motoren har jo ikke blitt brukt så mye. Så prisen er helt grei.
6  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Mye påkostet 1965 Boble selges på: april 10, 2012, 22:29:00 pm
Fikk presentert en fin historie da forrige eier ble stoppet av Politi og betjent ville se under motorlokket!  Gliser
Godt noen Politi har sans for motor og vet å verdsette kvalitet!
Glad Glad
7  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Mye påkostet 1965 Boble selges på: april 10, 2012, 16:53:55 pm
Har sett denne bilen hos forrige eier!
Dette er et smykke av en bil!!!!!!
Ingenting å lure på dersom en har casch tilgjengelig!

Enig med deg. Denne bilen har jeg sett og hørt Glad Hadde jeg hatt litt til overs så hadde jeg kjøpt den tvert!
8  Forum / Hva skjer? / Blikktreffet på: februar 22, 2012, 20:35:35 pm
Blir det ikke blikktreff i år?
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Webergassere på: desember 01, 2011, 22:33:06 pm
Hva er fordelen med trakter på webergassere eller dellortogassere?
Er det mulig at de gjør blandingen fetere? Eller kan virke som choke ?
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: oktober 15, 2011, 17:55:03 pm
Ikke kjør det.. Biltema hadde aiat jeg sjekket ikke noe annet enn leant/fett utstyr.. Sjekk på torshov,,

Takker for tips Blunker
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: oktober 14, 2011, 20:09:34 pm
Lambda og landevei  Gliser

Hei. Lenge siden jeg har vært på her Gliser Jeg skal kjøpe lamdasonde og instrument på biltema.
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: september 30, 2011, 21:46:45 pm
Hvem er best på bremsing og justering. Motoren går veldig bra nå. Den har fin respons, men det hadde vært greit å få den tunet helt perfekt Kult
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1974 1303S Big hugges på: september 18, 2011, 11:21:53 am
Passer den til min 69 T 1 ?
Pris?

Det vet jeg ikke. Pris kr. 500,-

Ok. Jeg kjøper ny isteden. Koster bare ca 900 for ny.
14  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1974 1303S Big hugges på: september 17, 2011, 22:37:05 pm
Du har ikke en selvstarter liggende vel?

Har til denne bilen.

Passer den til min 69 T 1 ?

Pris?
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: september 17, 2011, 18:45:34 pm
Tror jeg må få en til å ta en siste justering. Men den drar rimelig bra nå Gliser

Selge motoren til meg nå da Gliser
Jeg trenger noe til Scc neste år Blunker
[/quote]

Selger ikke denne nå nei Gliser
Det eneste som er litt kjipt nå er at selvstarteren har tatt kvelden Sint Den er 1 år gammel. Det har falt av en bit på innslagshuset!
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1974 1303S Big hugges på: september 17, 2011, 18:42:48 pm
Du har ikke en selvstarter liggende vel?
17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: september 11, 2011, 21:23:56 pm
Hei på dere boble fans Gliser
Har vært litt lite på forumet i det siste.

Jeg gikk glipp av SCC pga sykdom Trist Kommer sterkere tilbake til neste år.


Bilen går nesten perfekt nå Glad Tror jeg må få en til å ta en siste justering. Men den drar rimelig bra nå Gliser
18  Forum / Problemløseren / Sv: Instilling av ignitor 1 på: september 11, 2011, 20:57:19 pm
Tusen takk Blunker
19  Forum / Problemløseren / Instilling av ignitor 1 på: september 11, 2011, 18:04:40 pm
Er det noen som vet avstanden fra ignitoren til ringen på akslingen?

Jeg får ikke justert tenningen. Strobelampa blinker ujevnt!
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 356 Speedster 1957 Replika ( badebalja ) på: juli 12, 2011, 21:16:24 pm
Denne bilen er uberørt kul. Gleder meg til å prøve den.
21  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 56 Oval SOLGT på: juli 04, 2011, 20:56:28 pm
SOLGT

Gratuler med salget Alf. Litt trist, men det ble vel litt mye biler Gliser
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juli 04, 2011, 17:16:54 pm
Avstand fra ring til giver tror jeg skal være 0,4mm.

Virker usannsynlig at du får for mye bensin, heller for lite..

Hva med tomgangsdyser?

Hei

Jeg har ikke sett på tomgangsdysene enda. Hva burde det være?
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juli 03, 2011, 16:23:34 pm
Justering av 40 weber gassere?

Er det noen som har erfaring med justering av 40 mm Weber gassere. Oppsett er 2 x 40 mm. Disse er pr i dag grov innstilt! Er det noen oppskrift på dette?

Den går fint når den er kald, men fusker når den blir varm. Virker som den får litt mye.

Kan fint prøve å forklare deg men da må du oppgi så mye som mulig, dysing, halsringer, og på hvilket

turtall og under hvilke forhold og hvor mye gass du holder at du har problemer

Skal se på oppsettet i dag. Sliter litt med å bli vant til min nye i-pad  ; Gliser

Da har jeg sett på Dyse str. Den midtre dysa står det 200 på. Den lille på tuppen står det 115.
Motor oppsett er.
69 mm mot ekte ei
94 mm syl sats
CB 35 kam
9.76:1 i kompetanse
009 fordeler.
Orginale topper,men porter.
1:4 vipper.

Er dette riktige dyder? Den fisker noen ganger, virker som den får for mye?

En ting til. Hva er riktig avstand fra ring ut til giver på elektronsiske giveren i fordeleren?


24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juli 02, 2011, 10:37:16 am
Justering av 40 weber gassere?

Er det noen som har erfaring med justering av 40 mm Weber gassere. Oppsett er 2 x 40 mm. Disse er pr i dag grov innstilt! Er det noen oppskrift på dette?

Den går fint når den er kald, men fusker når den blir varm. Virker som den får litt mye.

Kan fint prøve å forklare deg men da må du oppgi så mye som mulig, dysing, halsringer, og på hvilket turtall og under hvilke forhold og hvor mye gass du holder at du har problemer

Skal se på oppsettet i dag. Sliter litt med å bli vant til min nye i-pad  ; Gliser


25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juni 21, 2011, 19:58:33 pm
Justering av 40 weber gassere?

Er det noen som har erfaring med justering av 40 mm Weber gassere. Oppsett er 2 x 40 mm. Disse er pr i dag grov innstilt! Er det noen oppskrift på dette?

Den går fint når den er kald, men fusker når den blir varm. Virker som den får litt mye.
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juni 19, 2011, 17:00:58 pm
Hva er å regne som riktig oljetrykk? Jeg har 3 kg på tomgang og ca 4+ når jeg ruser den opp.
Jeg har på CSP oljelokk med overtrykksventil.

Er dette ved kald eller varm motor, var høyt oljetrykk til å være på tomgang.
Men for all del, er bra trøkk det. Blunker
Aldri vert på SCC før, men virke som det snart er på tide... Glad
Jesus kan dø og stå opp så mye han bare orker. MIN tidsregning begynte SCC 2009.

 Osteaktig Osteaktig
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1. 69 . Nå med fungerende 1915. på: juni 18, 2011, 14:21:36 pm
Da er siste oljeskift i boks Gliser
Det som er deilig er at motoren går enda Osteaktig

Castrol 15W 50 mineral.
28  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Svarten. En urørt Oval fra april 1956 på: juni 17, 2011, 16:50:27 pm
Det var en artig tur dette Alf Osteaktig

Lukta litt svidde bremser, men det gikk seg til med litt vann.
Du får kjøpe in bremsedeler så bytter vi bremsene i garagen min.
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 911 fan kit på: juni 13, 2011, 20:22:02 pm
Pokker så billig dette var. Kommer vel litt avgifter på dette, men alikevel.
30  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Enda ein Oval på Finn på: juni 13, 2011, 20:00:22 pm
Ikke kjøp! Det er jo en 67 mod med 57 kaross. Sikkert fint å bli stoppet i teknisk med denne Hæ

Lur og gjennomtenkt kommentar...

Hva er galt med den. Det er pr definisjon en 1967 modell, men bruker pappirene til en 57 bunnplate.
Det er bunnplaten som bærer registreringen!
Sider: [1] 2 3 ... 30
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!