november 21, 2019, 07:47:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 82x94 på: november 07, 2019, 20:49:15 pm
Det hadde vært kjekt med noen bilder her
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: TURTELLER 6V Selges på: mai 30, 2019, 20:03:24 pm
Og prisen er? Glad
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Python 42mm med varmepotter selges på: februar 21, 2019, 20:54:15 pm
Har sendt deg en pm Glad
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: CSP Python 42mm med varmepotter selges på: februar 21, 2019, 20:31:24 pm
Jeg kjøper gjerne dette hvis det ikke er solgt.
5  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Empi 8 spoke ønskes kjøpt på: april 24, 2018, 22:17:50 pm
Jeg ønsker å kjøpe et sett med Empi 8 spoke felger av typen med navkopp som man knepper inn. Ikke sånne med navkopper som man skrur på med 4 skruer som det ofte er på de nye man får kjøpt. Også er det ønskelig om de har svart senter og blank kant.

Ta gjerne kontakt hvis du har noe liggende.
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Subaru gearkasse i bobla på: april 18, 2018, 08:47:45 am
Dette var kult. Kommer girsjalteren ut på riktig sted i forhold til t1 kassa sånn at den passer på original skiftemekanisme?
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motor bygging på: april 11, 2018, 18:18:08 pm
Jeg ville gått for 1641. 1680 satsen som ikke trenger maskinering har så tynne sylindervegger
8  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Cup felger på 1302 på: juni 15, 2016, 09:33:53 am
Hvis du gjør motsatt og setter ET 52 felgene foran og bruker coilovers så skal det gå fint. Jeg har selv prøvd dette på en
75 mod 1303.
9  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 30hk motorblock, 34hk eksosanlegg. på: mars 11, 2016, 12:52:29 pm
Har du 30hk motorblokk fortsatt?
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Link pin skivebremsekit på: oktober 23, 2015, 16:25:32 pm
Tusen takk for gode innspill. Da vet jeg litt hvilke muligheter jeg har Glad
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Link pin skivebremsekit på: oktober 22, 2015, 18:30:35 pm
Det skal på en 62 modell. Er det CSP som leverer det settet og hva koster det eventuelt? Er det andre leverandører som leverer slike
zero offset kit?
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Link pin skivebremsekit på: oktober 21, 2015, 20:52:11 pm
Finnes det skivebremsekit foran til link pin forstilling i 5x130 som ikke øker sporvidden?

Jeg ser det finnes kit med og uten senkespindler og med senkespindler så øker det ofte sporvidden, men kanskje de som er
beregnet for originale spindler ikke øker sporvidden noe?
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: oktober 09, 2015, 13:24:59 pm
Denne tråden følger jeg spent med på. Veldig artig motor. Jeg har selv bygget en 1600sp med
egne innsug/gasstag og vært hos Erik i benken. Det hadde vært spennende og sett hva denne leverer i benken Glad

Kult! Glad Gøy at det er flere der ute! Hvor mye leverte din?

Med det andre gasseroppsettet hadde denne motoren et sted mellom 90-100hk, skal man tro diverse kalkulatorer på nett gitt ET/hastighet på 402m og vekt på bil.
JPM nevnte også i underkant av 100 hester med det tidligere oppsettet og sa begrensningen lå i gasser/innsug, toppene var gode for mer.

Det hadde vært veldig gøy hvis den hadde bikket 100, men mest av alt håper jeg på en motor som er fin å kjøre.

Mulig jeg venter til Erik kommer tilbake, er for såvidt ikke voldsom hast for min del. Vinteren i Norge er lang og jeg får nok av tid til den andre bilen uansett.

Min motor leverte 69 hk i benken til Erik. Den er langt fra like påkostet som din motor, men har likhetstrekk i utseende. Old school look.
1600sp
Web-cam 119
ca. 9.0:1 i komp
portet toppene selv, originale ventiler
2x solex pdsit 36-40 med egne innsug og gasstag
bosch 019 fordeler
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Old school motorbygging på: oktober 08, 2015, 23:49:30 pm
Denne tråden følger jeg spent med på. Veldig artig motor. Jeg har selv bygget en 1600sp med
egne innsug/gasstag og vært hos Erik i benken. Det hadde vært spennende og sett hva denne leverer i benken Glad
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oxy Boxer spørsmål på: februar 17, 2015, 15:54:38 pm
Erik skriver at man får kjøpt uborrede topper. Hvor får man tak i det?
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coca cola kjølebag på: oktober 06, 2014, 21:27:35 pm
Jeg byr 450,- inkludert frakt
17  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Solex 36-40 PDSIT på: mars 05, 2014, 19:10:30 pm
Har fått tak i fra BP 73.
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Solex 36-40 PDSIT på: mars 03, 2014, 18:18:47 pm
Kjempefint
19  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Solex 36-40 PDSIT på: mars 02, 2014, 21:19:00 pm
Jeg ønsker å kjøpe en skrue til mine solex 36-40 PDSIT forgassere. Holder på å overhale et sett nå og fant ut at denne skruen mangler i den ene. Jeg er usikker på hva den kalles, så legger ved et par bilder her. Hvis noen har en slik liggende fra en delegasser så ta kontakt.



20  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Orginalt gasstag type 4 på: januar 20, 2014, 20:27:18 pm
Jeg ønsker å kjøpe et orginalt gasstag til type 4 med de korte stagene som går ned på forgasserne. Staget må være av den typen som er helt rett, uten bøyer og som sitter fast på en kule i hver ende.

Har du noe liggende så ta kontakt.

Mvh Sigurd
21  Forum / Hva skjer? / Sv: Cruising rundt hurdalsjøen 1 mai. Oppmøte kl 12:00 på gamle nebbenes på: mai 02, 2013, 15:29:53 pm
Det var veldig artig å kjøre når det var gamle folkevogner så langt en kunne se i speilet  Glad
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: mars 04, 2013, 15:32:43 pm
Rødsprit skal være fint å bruke til væskemåling
23  Forum / Teknisk, teori og praksis / Montering av støtstenger på: februar 21, 2013, 11:32:52 am
Jeg skal til å montere støtstengene på en type 1 motor og la merke til at de er merket i den ene enden med små riller. Det er også stort oljehull i den ene enden og lite i den andre enden.

Hvilken vei skal de monteres?
24  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: CB swivel ball feet på: desember 09, 2012, 16:50:39 pm
Ja det stemmer. Fra CB performance.
25  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / CB swivel ball feet på: desember 08, 2012, 11:40:21 am
Ønsker å kjøpe et sett med ventiljusterskruer av typen CB swivel feet. Den typen med kule, ikke leddet elefantfot.
26  Forum / Problemløseren / Sv: Hva anbefaler folk av motor.? på: november 07, 2012, 11:45:16 am
Hvis du bor på Jessheim er det jo bare å stikke bort til Jee. Han kan gi den mange tips og råd  Glad
27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bærelagerbolter på: juli 08, 2012, 23:18:07 pm
Jeg tenkte på gjengene i blokka. Måtte ta ut pinneboltene i forbindelse med planing av anlegg mot sylindere. Disse satt ganske hardt når jeg tok dem ut, så da lurer jeg på om det skal brukes noe guffe her når man setter de i igjen.
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Bærelagerbolter på: juli 08, 2012, 20:55:16 pm
Skal det brukes locktight eller noe annen slags guffe når man skrur i bærelagerboltene i blokka på T1?
29  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: T4 Innsprut komplett på: mai 21, 2012, 16:57:04 pm
Jeg byr 1200,-
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Porsche 944 turbo bærearmer bak og gummivinge. på: mars 08, 2012, 11:02:39 am
Her står det litt om bærearmer fra 944 og sporvidder. Hentet fra Germanlook.net

The early 944 (83-85) is the narrowest of the bunch. 24mm offset increase over stock drum (Type 1) brakes per side. The 24mm is not counting the spacer. All early 944's came with stock 20mm wheel spacers. With the spacers, you see that the track is the same as the 86T arms. Without the spacers, it's narrower. The stock studs in these hubs are 66mm long. Punch them out and put in the shorter studs (46mm) from the later (aluminum arm) hubs.

 The early 924 5-bolt hubs came without spacer and shorter studs from the factory, but these guys are rare. 1 year only option.

 Next up are the 86T alum arms. Roughly these increase about 44mm per side.

 Finally, the fat boys are the 87+ alum arms (same for NA or T). These are huge increase, about 76mm per side IFRC. I've never tried it, but it seems that the difference between these and the 86T arms is mainly in the hub, and the hubs should interchange. NOTE: There is no interchangebility between the steel arm and alum arm hubs.
Sider: [1] 2 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!