august 20, 2025, 03:22:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 på: juli 26, 2025, 22:05:31 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Det er ganske trangt i ei boble og jeg er glad jeg har montert 30hk viftehus for det hjelper jo litt, men nå savner jeg plassen i ghian...

Men jeg fikk montert innsug og gassere, og når jeg skulle prøvemontere traktene ramla selvsagt en skrue ned i den ene gasseren....
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Ut med gasseren uten å komme borti spjeldet, og det gikk heldigvis fint så jeg slapp å ta ut motoren og ta av toppen igjen...

Så da var gasserne på plass, og CSP-stag montert, men jeg syntes det var litt slapp returfjær, så jeg endte opp med å montere CSP sin fjær på midten, i tillegg til fjærer på begge gasserne og en ekstra fra armen til generatoren for å være sikker Glad Kanskje jeg må justere litt når jeg skal prøvekjøre, men jeg liker pedal med litt motstand Blunker
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 92 
 på: juli 26, 2025, 21:51:09 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Denne blir satt inn i hylla og kanskje den får en gjennomgang til vinteren.

Eneste jeg skal bruke herfra er varmepottene, siden jeg har blitt litt bortskjemt med å faktisk ha varme i denne bilen. Har aldri hatt varme i ghian, så dette er litt luksus. Noe må man unne seg når man begynner å bli aldrende Glad
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Etter litt måling og sjekking viste det seg at originalmotoren har samme startkrans som 12V selv om det er en 6V bil opprinnelig. Dette ble bekreftet av både Kjell Tormod sin russebil og av Martin som også har restaurert en 67 for mange år siden.

Så etter å ha flyttet over varmepottene og montert en 200mm clutch så var 1600n på plass:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Foreløpig er det jo god plass, siden jeg hadde tatt av gassere og innsug.

 93 
 på: juli 26, 2025, 21:40:47 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Endelig startet ferien, men det betyr ca 3 uker til SCC så da var det vel på tide å få inn en 1600cc i denne bilen, da jeg kan se ut til å ta tatt i mot en utfordring fra Kjell Tormod og hans russebil Glad

Her er et "før" bilde. Helt standard 1300 med antakelig 200.000 km på nakken. Eneste mod jeg har gjort er en 123ignition fordeler og litt mer bråkete eksos. Den rusler og går som den skal, men ganske kjedelig i lengden Glad
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Så med litt hjelp fra Atle sto det ikke på å få den ut:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Foreløpig gikk alt glatt

 94 
 på: juli 26, 2025, 13:56:13 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
.

 95 
 på: juli 25, 2025, 13:40:39 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Detaljer med bare gråfarge og sort/ skygge.

 96 
 på: juli 25, 2025, 12:48:04 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Tegning 😎

 97 
 på: juli 23, 2025, 18:21:59 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Det er spennende å følge med på 😀

 98 
 på: juli 23, 2025, 10:01:09 am 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Squareback
Oj! Dette blir friskt!  Glad

 99 
 på: juli 23, 2025, 07:40:26 am 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Litt mer detaljer.

 100 
 på: juli 23, 2025, 02:58:53 am 
Startet av Lid - Nyeste innlegg av Squareback
Sett i Ytre Telemark

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!