mai 29, 2017, 23:44:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 på: I dag kl. 23:32:59 
Startet av grelland - Nyeste innlegg av Erlend / bug66
Blir oljekjøleren varm da?


 2 
 på: I dag kl. 23:23:10 
Startet av Dag L - Nyeste innlegg av hbracing74
Pris på seter, bilder?

 3 
 på: I dag kl. 23:15:59 
Startet av grelland - Nyeste innlegg av grelland
Hadde visst ikke en sånn sandwich uten termostat, så da gjorde jeg et nytt forsøk med den jeg hadde.

For å kople på sandwichplata, måtte jeg tømme en del olje, så da tenkte jeg at jeg like godt tømte helt, og nå prøver jeg meg med denne olja:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Det er en helsyntetisk olje som visstnok skal være bra for trimmede motorer; bl.a skal den tåle høye belastninger og evt høye temperaturer. Når den ikke kostet noe særlig mer enn biltema sin, tenkte jeg det var verdt et forsøk.

Så da monterte jeg sandwichplata med termostat; fylte på olje, og tok en prøvetur.

Kanontrykk på kald olje (3-4 bar på tomgang) og når tempen var rundt 80-85 grader hadde jeg ca 1.5 bar på tomgang og trykke økte sånn ca 1 bar per 1000 rpm.

So far so good.

Men litt av målet var å sjekke hva som skjer med tempen over tid, så etter en 15-20 min tur rundt på øya, økte tempen sakte med sikkert, til den var opp i 110 grader (i sumpa) og da så jeg de samme tendensene til ca 0.5 bar trykk på tomgang og enkelte blink i oljelampa.

Tempen på toppen (under #3 plugg) var bra med ca 130 °C,

Så det ser ut som at jeg ikke har nok kjøle-effekt. Kjøleren (og kanskje til en viss grad olja) utsatte problemet sammenliknet med når jeg testet uten, men tempen blir for høy over tid.

Så da tok vi oss en tur på biltema og handlet en universal vifte til å sette på kjøleren.

Ser også at Unneberg har disse :
https://www.unneberg-bil.no/i/i/21566

Så da har jeg to teorier: termostaten i sandwichplata funker ikke og/eller kjøleren får ikke nok luftgjennomstrømming.

Jaja, man lærer stadig noe nytt Glad

 4 
 på: I dag kl. 23:14:48 
Startet av Lowlife - Nyeste innlegg av P-stop
I nødsfall, hør med lp 4 om han har gjort noe med 2.0 han kjøpte av meg.
gassere kan du jo nå.
Ellers satser vi jo på vippestellras. kan banke bra det.

 5 
 på: I dag kl. 23:04:37 
Startet av Mikal - Nyeste innlegg av P-stop
Må nevnes at plugg 1 og 3 var fryktelig nedsotet når jeg byttet dem, jeg ser nå at dette tyder på dårlig blanding bensin/luft ..så igjen er kanskje forgasserne synderne?

Med  plugg 1 og 3 mener du da de to sylindrene nærmest setene ?.   1 stk. på hver side?


 6 
 på: I dag kl. 21:57:23 
Startet av Mikal - Nyeste innlegg av Ziggy66bug
Du sier bensin lekkasje... ser det ut som det kommer ut fra spjeldaksel? da er det mye mulig den flommer over grunnet nålventil hengt seg opp i åpen stilling og dermed drukner de 2 gjellende sylindere. Det forklarer de sota pluggene og.

Prøv å start bilen og bruk en liten hammer eller lignende å slå på forgasseren der bensinslangen er koblet til. dette bør du gjøre med grei rus på motoren. Dette kan gjøre att nålventilen løsner og fungerer som den skall igjen Blunker

Vet jo ikke om dette er feilen, men det er en mulighet!

 7 
 på: I dag kl. 21:55:03 
Startet av åsmund - Nyeste innlegg av Åsmund D
Hei, her er det noen bilder av roden og nå med godværstak! (Rag top)

 8 
 på: I dag kl. 21:45:40 
Startet av Ziggy66bug - Nyeste innlegg av Ziggy66bug
Foresten ! er det noen som vet om det er noen styrke forskjell på forskjellige orginale støtstengene Hæ

Skall lage klar noen back up stenger til ny bilen, men har ikke komplett sett av samme type som er på bilen.

På bilen mener jeg det er av denne typen med lange riller (hvertfall det malen er laget på)
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

men har også mange av denne typen med korte riller...
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Fant enda ett sett i garasjen med en litt annen vri med de korte rillene, men alle stammer fra 13-1600ccm motorer.

Mulig jeg etterhvert spanderer nye dobbelkona alu stenger, så jeg slipper å ha ekstra liggende når de som er i bruk bøyer seg  Øyerulling

 9 
 på: I dag kl. 21:38:13 
Startet av LokeCh - Nyeste innlegg av LokeCh
Orginal spindler til 65mod bobble ønskes kjøpt. Haster

sms 93686748

 10 
 på: I dag kl. 20:55:57 
Startet av Mikal - Nyeste innlegg av Mikal
Er alt av bensinslanger byttet til nye?

Ja, samtlige er byttet med skikkelige slanger da de gamle så ut til å stamme fra Biltema. Ingen lekkasjer der.

Sider: [1] 2 3 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!