juni 23, 2026, 06:48:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 10
 1 
 på: juni 22, 2026, 22:16:32 pm 
Startet av Endre S - Nyeste innlegg av Endre S
Vurderes solgt da Type 34-en har kommet hjem igjen og tiden ikke strekker til begge prosjektene.

Dette er en gjennomført German Look-boble bygget med fokus på kjøreegenskaper, kvalitet og dokumentasjon. Bilen er fullt godkjent med alle ombygginger innført i vognkort.

• Effektgodkjent 134 kW (182 hk) effekt i motor i dag er ca 88 hk( Ble målt ifm godkjenning)
• Type 4 motor 2,0 liter
• Porsche 901 girkasse
• Komplett Porsche 944 understell og bremser
• Originale Porsche BBS felger
• Skreddersydd interiør
• Air brush lakkert av kreativ brasilianer [ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
• EU-godkjent til mai 2028
• Omfattende byggetråd og dokumentasjon

Dette er ikke en standard boble, men en bil som er bygget for å kjøres og nytes. Tilsvarende godkjente bygg er sjeldne å finne på markedet.

Prisant: 550+

Byggetråd:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57204.0.html

 2 
 på: juni 22, 2026, 08:44:43 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Takker. De fleste ser bedre ut i fart; det er jo en av grunnen til at SuperScenic er så moro Glad

Ser ut som Fruen var litt sleten på det bildet Blunker

 3 
 på: juni 21, 2026, 02:57:38 am 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Kjell Tormod Brekka
Takk for tips Svein!

Det blir først en test versjon dette og så noen justeringer til vinteren igjen regner jeg med. Moro med motorprosjekt!

 4 
 på: juni 20, 2026, 07:24:26 am 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Svein.
Kjør 40 IDF med 32mm så tipper jeg dette blir en super kjørbar motor. Går du 44 IDF, bruk 34mm venturier først, så kan du prøve 36mm senere og ikke glem eksosen. Den motoren trenger puste hjelp fra et 1 3/4’’ anlegg.

 5 
 på: juni 19, 2026, 21:37:23 pm 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Kjell Tormod Brekka
Roy, dette blir i første omgang en semi-dragrace motor. Jeg tenker at neste runde vil kreve en litt tøffere kam, men det blir etter jeg får tatt toppene en god runde for bedre flow.
Og det blir gøy å prøve med mye dreimoment tidlig.

Ja, skal prøve å slipe til sylindere mot blokk med pasta, er ikke så mye men nok til at det føles usikkert.

Svein, takk for tips. Ja blir en veldig snill motor dette og blir jo mest brukt på gata. Men må nok kjøpe/bygge en sterk girkasse/diff så får de hva som dukker opp av svingakselkasser.

Mulig jeg bruker 40IDF og da er vel 32 mye brukt. Evt 33-34.
Planen er jo 48IDA men har ikke fått de hjem fra California og de trenger nok en overhaling så det får bli senere.

 6 
 på: juni 19, 2026, 19:16:33 pm 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Svein.
Jeg har ikke fasit, men her er mine erfaringer:

Jeg har også CB sitt straight cut gir på oxyen, og det var det samme der. Mener å huske jeg slipte av litt innvendig for å kunne justere kamdrevet ved behov. Hvis du har presspasning og krymper det på har du jo bare en sjans til å få det riktig...

Men er ikke dette dragrace-motor? (ref kommentaren over) er da FK7 sinna nok ? Blunker

Med de AA500 toppene og den compen som er planlagt er nok fk7 mer en nok. Da tipper jeg du har en motor som er grei på gata og på stripa.
Da kan du faktisk kjøre til Scc tipper jeg😊.
Med 44 gassere tipper jeg 36mm halsringer.

 7 
 på: juni 19, 2026, 09:29:23 am 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Jeg har ikke fasit, men her er mine erfaringer:

Jeg har også CB sitt straight cut gir på oxyen, og det var det samme der. Mener å huske jeg slipte av litt innvendig for å kunne justere kamdrevet ved behov. Hvis du har presspasning og krymper det på har du jo bare en sjans til å få det riktig...

Men er ikke dette dragrace-motor? (ref kommentaren over) er da FK7 sinna nok ? Blunker

Ang sylindre mot blokk så har jeg verken brukt kopperpakning eller tetningsmiddel her. Er det mye som mangler på at det er plant? Hvis ikke kan man jo gjøre som i toppene, og bruke ventilslipepasta og dreie sylindre rundt til det er plant. Hvis ikke må du kanskje ta en tur til Grelland Mekaniske (eller andre "kompetente") og få planet blokka. Har du målt at deck height er lik i begge halvdelene?

 8 
 på: juni 19, 2026, 07:49:41 am 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Kjell Tormod Brekka
Da er veiv vasket og prøvemontert med lager i blokk.
Kamaksel (Engle FK7) har fått påmontert drev(CB straight cut), men er det vanlig å måtte varme opp drev for å få kam til å smette ned i sporet? Og så er det jo ser tommes umbraco bolter… praktisk.

Jeg har også prøvd på sylindere på blokk og et par av dem ligger ikke 100% flush og vipper bitte litt. Hvor viktig er det at de står helt flatt mot blokk? Det blir vel uansett brukt tetningsmiddel og kobberinger her(for ønsket komp)?

 9 
 på: juni 19, 2026, 05:44:32 am 
Startet av haz - Nyeste innlegg av Tuomo
Generelt vedlikehold, for å unngå problemer under turen.

 10 
 på: juni 18, 2026, 22:10:47 pm 
Startet av LOBO - Nyeste innlegg av Squareback
.

Sider: [1] 2 3 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!