oktober 27, 2021, 04:24:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 på: oktober 23, 2021, 08:08:27 am 
Startet av Anders-Co - Nyeste innlegg av Endre S
Kjekt å lese gjennom prosjekttråden din. Stå på. Dette blir tøft 👍👍

 22 
 på: oktober 23, 2021, 07:00:00 am 
Startet av Odin2021 - Nyeste innlegg av Odin2021
Eksisterer Classicpartspassion.co.no lenger?? Ser de har nettside men umulig og komme i kontakt med... Tvilende

 23 
 på: oktober 22, 2021, 21:45:16 pm 
Startet av Steff1 - Nyeste innlegg av tmatre
Jeg hadde "6V for lite" i min 54 med 1720cc Porche motor
Ble lei av å "alltid" måtte "springe den igang", så bygget om til 12V sist vinter.

Kjørte flere år med en "sop i hop" motor, 1500 med dobbelport topper
Ikke like høy kompresjon i den, så den startet alltid fint med 6V

 24 
 på: oktober 22, 2021, 21:42:30 pm 
Startet av psten - Nyeste innlegg av psten
Hei,
Har sendt deg epost.

P.

 25 
 på: oktober 22, 2021, 17:54:33 pm 
Startet av Jahn Otto Ødegaard - Nyeste innlegg av KDF Type 60
Knallfin bil. Gliser Velkommen på forumet,  og lykke til med prosjektet. 

 26 
 på: oktober 22, 2021, 15:00:58 pm 
Startet av Jahn Otto Ødegaard - Nyeste innlegg av Sveinf
Nydelig bil! Har ingen råd å gi til et slikt prosjekt, men vil følge spent med på det som serveres her på forumet! Lykke til! :-)

 27 
 på: oktober 22, 2021, 14:41:50 pm 
Startet av Steff1 - Nyeste innlegg av Steff1
Har en 1200 62 model T1 med originalt 6 volt anlegg som fungere som snus etter alt er renset og forbedret med kabler, batteri etc.

Skal bygge en 1641 i vinter og har lyst å beholde 6 volt men lurer på om jeg trenger 12 v til større motor.
Fordel med 12 v er jo bedre lys og sterkere batteri men men.

Hva syns du?

 28 
 på: oktober 22, 2021, 14:34:52 pm 
Startet av Steff1 - Nyeste innlegg av Steff1
Neste klubb møte/treff blir hos Halvor(Paruzzi) den 1/11 kl 18 og utover.

 29 
 på: oktober 22, 2021, 13:21:39 pm 
Startet av Jahn Otto Ødegaard - Nyeste innlegg av Jahn Otto Ødegaard
Hei godtfolk.

Da har jeg fått skaffet meg en -62 Notch som jeg har skumle planer med.

Først litt om meg:
Min første bil var en VW 1302, og har alltid hatt lyst på en boble igjen. Siden har jeg holdt på med Porsche siden 2006, og skrudd og oppgradert min (ex) 911SC en god del. Jeg kalte den for Black Bastard, med 3,4 liter sjølvbygd motor m/EFI på ca 280HK. Jeg solgte den i våres, og nå har jeg gått tilbake til VW. Jeg hadde egentlig tenkt med en tidlig boble, men falt for denne bilen. Moro å prøve noe nytt også Blunker
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]


Planen med denne er å få inn en motor på minimum 200HK, godkjent i vognkortet. Hadde lenge tenkt til å gå for en Subaru EJ20 fra en impreza GT eller en tilsvarende turbo motor fra Subaru. Men i det siste har jeg begynt å se på mulighetene for å putte inn en 911 carrera 3.2 motor, som jeg kjenner veldig godt fra før. Med over 200Hk trengs større bremser. Antar at jeg får på 944 turbo bremser eller tilsvarende.  Jeg må sveise inn fester for IRS armer fra en boble, evt 944 for å få dette til uansett. For girkassa skal også byttes til enten en reversert subaru turbo kasse, eller Porsch 915 kasse. (Som jeg også er godt kjent med)
Jeg trenger nok litt hjelp fra dere her inne med å planlegge bremser og sikkert andre ting ettehvert til dette prosjektet. Så jeg har laget en tråd her på forumet om bremser foreløpig.
Så dette tror jeg kan bli en morsom bil, og en morsomt og lærerikt prosjekt.  Glad

-Otto

 30 
 på: oktober 22, 2021, 11:55:43 am 
Startet av Jahn Otto Ødegaard - Nyeste innlegg av Jahn Otto Ødegaard
Hei,
Jeg har ligget å vaket i sivet her i mange år, og lest meg opp litt på dette temaet, men jeg finner ikke helt ut av de små detaljene for det jeg har tenkt til. Jeg har nemlig gått å skaffet meg en notchback som skal skremmes opp litt.

Planen min er å montere store nok bremser til at jeg kan ha en ca 200 HK+ i motor. (Motor bytte til enten 911 eller subaru WRX/tilsvarende, med enten reversert subaru girkasse eller 915 kasse)

Da har jeg sett at noen bruker boxster bremser, noen bruker 944 bremser, og noen bruker 944 turbo bremser.  Mener også jeg har lest noe om 911 bremser? Vet at man kan bytte til 944 bærearmer bak, men at dette skyver hjulet ut en del. Har også skjønt at akselelen på spindelen fremme er for liten for Porsche bremser. -Eller kan man bruke andre hjul lager?
Hadde egentlig håpet at jeg får så lite ekstra offset på hjula som mulig, da jeg helst vi beholde det utseendet så nært originalt som mulig.

Men det mangler litt på detaljene rundt disse tinga her så langt jeg kan se. Detaljer rundt spindler, aksler, hjul lager, offset, adaptere/leverandører, osv...
Kan noen gi litt utdypende info rundt disse alternativene på en Type3?

-Hva må til for å få på 944 turbo bremser? -Hva må til for å bruke boxster bremser? annet?

-Otto

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!