april 20, 2024, 09:18:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 på: april 16, 2024, 23:24:29 pm 
Startet av Squareback - Nyeste innlegg av Squareback
Om noen ikke har booket overnatting i Lysebotn og Sauda så kontakt meg.

Har ledig et enkeltrom i Lysebotn og ledig en hytte på Sauda Fjord Camping.

Send gjerne en PM eller rett i tråden her

 12 
 på: april 16, 2024, 08:41:40 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Ulempen med å fjerne alt det brune er at det brune som du ikke ønsker deg kommer tydeligere frem:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Så nedi bunnen av reservehjulsbrønnen er det en jobb å gjøre. Det er et lite hull, men jeg mistenker at stålet er så tynt at det må byttes ut en del. Er det noen som vet om '67 er "one-year only" også på denne delen, eller er det maken som enten de eldre eller nyere?

Mens jeg holdt på så kommer det frem noen artige detaljer. Dette kan se ut som er merking fra produksjonen. JEg var forsiktig med vaskinga for å ikke fjerne det, da det kan virke som det er skrevet med en fettstift el.l:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

På vei til jobb i dag, var plutselig tomgangen alt for høy, så antakelig må det justeres litt mer i ettermiddag Glad

 13 
 på: april 16, 2024, 08:37:41 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Siden Ghian fortsatt ikke er klar (strengt tatt ikke påbegynt med unntak av motoren, da...) så funker 67'n som daily driver om dagen. Men jeg er jo ikke vant med dette forgasser- og fordeler-greiene, så jeg plundrer litt med å få den til å gå rent. Forrige uke hadde stiftene klappa sammen, og i går begynte den å fuske på vei til jobb igjen, så da måtte jeg jo kikke litt på denne igjen.

Jeg vet ikke om det er tenning eller fuel som forårsaker fuskinga (har jo ikke en PC jeg kan se på...), så da begynte jeg med tenning, og siden jeg mistenkte stiftene, begynte jeg med å tyvlåne 009-fordeleren fra 1600n som skal inn i denne bilen senere i våres, som også har montert elektronisk tenning; altså uten stifter.

Det hjalp veldig, og juksinga på lite/halv gass ble borte, men jeg var ikke helt fornøyd. Atle gjorde et "stunt" her en kveld og byttet forgasser på den, så jeg tenkte jeg kunne jo åpne og sjekke den originale som sto på for å se om jeg ser noe åpenbart, evt kanskje jeg kunne lære noe. Alt så egentlig ok ut, og jeg blåste rent etter alle kunstens regler, og byttet tilbake til den originale. Det kunne se ut som pakningen mellom innsug og gasser var litt sliten, så jeg byttet den i samme slengen.

Det hjalp ikke nevneverdig, men så kom jeg på at jeg hadde jo tatt av vakuumslangen til fordeleren side 009 kun har sentrifugal-nedtrekk, og med en liten slangestump og en m5 skrue ble det bedre Glad

Nå er eneste problemet at den dør ut på tomgang, så alt er ikke helt 100 enda. Moro å lære noe nytt når man begynner å bli gammel....

Mens jeg holdt på å justere litt på gasseren, merket jeg at det blåste varmt på armen, og da oppdaget jeg et hull i forvarmingsrøret. Så hvis noen sitter på et brukbart innsug til en 1300 SP, så hyl ut.

Under panseret er det forsåvidt ganske pent, men tidligere eier har kjørt på med sauefett for å holde rusten unna, og det er jo bra, men det ser jo ikke så bra ut:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Så da gikk jeg på med litt bremserens, avfetting og aceton i skjønn forening, og det ble brått mye triveligere:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Spesielt i trange hjørner satt det godt, så jeg må nok gnikke litt til for å få det helt pent, men absolutt en forbedring.

 14 
 på: april 15, 2024, 18:08:30 pm 
Startet av Bugster76 - Nyeste innlegg av Bugster76
Noen som kan ha noe sånt liggende?
Eventuelt annen adapter til samme spline som kan bygges om  Glad

 15 
 på: april 15, 2024, 16:22:13 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Bug_Man
Bug_man:

Må vel finnes "mykere" pluggledninger å få tak i enn disse. Ser fryktelig "stive" ut Sjokkert Kult

Hvilket fabrikat er de?
Myke og fine! Taylor made in u.s.a. Silikon

 16 
 på: april 15, 2024, 13:48:35 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Squareback
Bug_man:

Må vel finnes "mykere" pluggledninger å få tak i enn disse. Ser fryktelig "stive" ut Sjokkert Kult

Hvilket fabrikat er de?

 17 
 på: april 15, 2024, 13:09:17 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Bug_Man
Da var motor og dynamo og alt som trengs montert og klart til bremsing. Mangler bare støtstenger og legge opp oljeslanger til filter og kjøler

 18 
 på: april 15, 2024, 13:06:02 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Bug_Man
Ikke noe annet enn at jeg vil ha de 20% med luft som dog house tar til og heller gå på sylindre og topper

OK, jeg har kjørt uten kjøler i viftehuset på 2110cc oxyboxeren i mange år, så var bare nysgjerrig Glad Jeg har en kjøler som henger under girkassa uten vifte. Hva er planen din?
Har alt kjøler på torsjonsrøret med vifte. Grunnen til at jeg modder dette viftehuset framfor Org 30 hester er at de er dmalere. Da må vifta shimses ut og da mister man hele poenget med doghousevifte da den ikke får spytta ut luften der uansett. Sveiste inn fastsveisa flaps i dag siden termostat ble umulig og få til med varmepotte modda wasp

 19 
 på: april 15, 2024, 08:58:41 am 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Ikke noe annet enn at jeg vil ha de 20% med luft som dog house tar til og heller gå på sylindre og topper

OK, jeg har kjørt uten kjøler i viftehuset på 2110cc oxyboxeren i mange år, så var bare nysgjerrig Glad Jeg har en kjøler som henger under girkassa uten vifte. Hva er planen din?

 20 
 på: april 14, 2024, 17:21:06 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av TrettenNullTo
Kam blir brukt og løftere. Resten er utenfor shortblocken
Utrolig å lenge det går bare du ikke slipper gassen  Blunker
Vsr noe med det:P døde i rundkjøringer. Rista så mye at den druknet
Enda bedre var det at gasserne låste seg pga risting, den holdt 100 uten å røre pedalen, så det var sjeldent under 3/4 spjeldåpning på hjemmturen.
 

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!