juni 10, 2024, 01:31:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: prosjekt: motor bytte!  (Lest 1760 ganger)
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« på: desember 27, 2008, 19:58:52 pm »

holder på "as we speak" å bytte motor i bobla, gammel 1600 ligger på bakken og nybygd 1915 skal inn... men det jeg lurer på er om jeg får stappa inn den nye med innsug og gassere (dobble) påmontert?
Loggført

61" t1 1200 deluxe
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #1 på: desember 27, 2008, 20:03:06 pm »

nope.... du må nok ta av gasserne Blunker, desverre........ med innsug
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #2 på: desember 27, 2008, 20:11:09 pm »

dæven døtte, det var det jeg frykta..
Loggført

61" t1 1200 deluxe
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #3 på: desember 27, 2008, 20:20:20 pm »

er akkurat det jeg må gjøre når jeg skal ha i min 1915 til våren Blunker....

gjorde det samme med med den første 73mod bobla jeg hadde da jeg skulle ha i 1835 motor, med gassere..

men se det positive da Blunker... bilen kommer til å gå.... heheheheheh

lykke til.....
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: desember 27, 2008, 21:23:12 pm »

Hvorfor må gassere og innsug av? Blir motoren for høy?
Loggført

72 1302 roadster
JK
Supermedlem
*****
Innlegg: 804
Bosted: Vestre Toten



Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 27, 2008, 21:24:21 pm »

Motoren blir vel mere for brei...
Loggført

46 84 69 59
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #6 på: desember 27, 2008, 22:40:10 pm »

jepp den blir for brei.......................
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #7 på: desember 28, 2008, 03:21:46 am »

da er motor i bil og starta:)GladGladGlad men har et stort og et lite problem Gråter

null oljetrykk og sprengt potte... noen som har råd og potte ?

Loggført

61" t1 1200 deluxe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #8 på: desember 28, 2008, 11:34:50 am »

Glemt å fylle olje?.... Lite sannsynlig vel...

Koblet ledninger til oljelampa feil.... Sikkert ikke...

Defekt pære til oljelampa.... Sikkert ikke...

Kontrollert oljetrykk?

Sjekket fjærer og stempler som regulerer trykket? Disse finner du på undersiden av motor, bak to store "skruehuer"
Loggført

Mvh
Reiel
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: desember 28, 2008, 11:39:40 am »

Koble fra coilen og skru ut oljetrykksmåleren, så drar du rundt motoren på starteren og ser om det kommer olje ut der etter en stund. Så skrur du i måleren og drar motoren rundt til lyset forsvinner, så er du klar til oppstart. Dette ble jeg anbefalt å gjøre før oppstart av en overhalt motor, men det er vell også lurt å gjøre etter oljebytte eller når motoren har stått lenge i ro.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #10 på: desember 28, 2008, 12:35:42 pm »

takk Glad skal teste dette etterpå Glad
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #11 på: desember 28, 2008, 19:11:49 pm »

det var nok jeg som hadde driti meg ut gitt, hadde satt på oljepumpelokket feil vei...gikk litt fort i svingene;)
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #12 på: desember 28, 2008, 19:54:34 pm »

fort gjort å gjøre feil Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #13 på: desember 28, 2008, 22:32:24 pm »

da er kammen innkjørt og bilen prøvekjørt Glad må justere litt tenning og gassere så blir det nok fart i balja, merka at det var en del skyv allerede men den kvalte seg på lavt turtall..
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!