juni 06, 2024, 07:53:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trimming av 1600 AD  (Lest 2258 ganger)
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« på: februar 26, 2009, 21:08:09 pm »

Har vært å sett på en 1600 motor idag som viste seg å være en AD motor, hvor mye kan man trimme med AD blokka? Har sett litt på 2180ccm 2270ccm
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: februar 26, 2009, 21:13:41 pm »

Med nok penger kan du i utgangspunktet lage hva du ønsker ut av en ad motor..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #2 på: februar 26, 2009, 21:18:07 pm »

det er visst myye arbeid når du skal bygge langslag da, kan hende det er billigst/best å kjøpe en som er ferdig
Loggført

61" t1 1200 deluxe
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: februar 26, 2009, 21:39:55 pm »

Hvis "hvor mye man kan trimme" betyr hvor stort volum man kan få, så er i allefall 2387 innen rekkevidde.. (kansje større og?)
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 26, 2009, 21:54:56 pm »

Jeg tror lommeboka er tom et par hundre tusen før man når grensen til orginalblokka. Ref. CSP´s Type 34, ca. 500hk. Glad
Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: februar 26, 2009, 22:25:30 pm »

AD blokka er et godt utgangs punkt med andre ord, men hva må gjøres med blokka ved langslag?
Kunne tenkt meg å bygd en motor som yter rundt 150-170hk

Har sett litt på balansert veiv med motvekter og råder, 320grader kam og 48IDA gassere

Noen som har tips vis man går utifra 2275ccm hva som må gjøres med blokka?
For grensa for langslag går vel ved 1915ccm?
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: februar 26, 2009, 22:32:36 pm »

Du finner litt info om modifisering av blokk for langslag på denne tråden:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.0.html
 Glad

Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: februar 26, 2009, 22:33:31 pm »

Du finner litt info om modifisering av blokk for langslag på denne tråden:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26.0.html
 Glad



Takk
Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: februar 26, 2009, 22:35:11 pm »

Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: februar 26, 2009, 22:36:59 pm »

Hva slags girkasse sitter det på 1303S er det en 1300S kasse? Har kommet over motor med gir fra en 1303S og skulle hatt en annen girkasse i min 1300 da det vil bli ubehagelig og bråkete å kjøre med original kasse med trimmet motor

I en 1303s sitter det en IRS kasse.
1300S kassen sitter i, ja nettopp, 1300S - og det er en svingakselkasse.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: februar 26, 2009, 22:46:59 pm »

det burde jeg jo ha tenkt..... får skylde på at det er seint på kvelden Rekker tunge
Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: februar 26, 2009, 22:49:20 pm »

Men da får jeg reise å demontere motor og diverse andre deler:)
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 26, 2009, 23:01:42 pm »

Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: februar 26, 2009, 23:49:01 pm »

Lag en prosjekttråd med bilder Gliser Gliser Kan ikke få nok av de.

Men tell pengene først...

Lykke til med mange interessante timer i verkstedet Glad
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #14 på: februar 26, 2009, 23:53:49 pm »

Lag en prosjekttråd med bilder Gliser Gliser Kan ikke få nok av de.

Men tell pengene først...

Lykke til med mange interessante timer i verkstedet Glad

Her er linken til prosjekt tråden av selve Bobla Gliser
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,11447.0.html
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #15 på: februar 27, 2009, 01:07:44 am »

Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.

Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #16 på: februar 27, 2009, 09:28:07 am »

Det viktigste er å avdekke om denne motoren er søppel eller kan brukes til å bygge din drømmemotor av... må kontrollmåles og inspiseres for sprekker og slitasje.

Og dette er noe du gjerne overlater til noen som har gjort det før.

Akkurat det overlater jeg til noen andre ja.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!