mai 17, 2025, 23:07:54 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt? (Lest 1371 ganger)
KåreK
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Ålgård
VW 1300S
Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt?
«
på:
april 23, 2009, 10:49:55 am »
Hei,
noen som kan hjelpe med denne saken?
Ved kald motor er tomgang fint, men etter at motor har blitt varm øker tomgangsturtallet mye. Ikke køvennlig turtall
Jeg har nettop justert gasswire pga problem med gjennomføring i viftehuset og lurer på om det er justert feil eller om det kan være noe med choken?
/ Kåre
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
Sv: Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt?
«
Svar #1 på:
april 23, 2009, 10:52:30 am »
Ting beveger seg, klaringer blir større.. i det store og det hele, motoren kan oppføre seg annerledes når den er varm.
Stram wire kanskje?
Justere ned tomgangen på varm motor - går den da når den er kald?
osv osv osv
Loggført
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6314
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
Sv: Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt?
«
Svar #2 på:
april 23, 2009, 11:08:30 am »
Er du riktig heldig og har gammel nok bil med inntakt innstruksjonsbok så kan det hende at det står hvordan du justerer tomgangen der.
Hvilken motor (evt. forgasser(e)) har du i bilen?
Loggført
Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KåreK
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Ålgård
VW 1300S
Sv: Høyt tomgangsturtall ved varm motor, hva er galt?
«
Svar #3 på:
april 23, 2009, 14:18:03 pm »
takker for svar.
Det er 1600 med original gasser (det er sikkert forskjellige typer).
Jeg har haynes manual og finner sikkert ut noe der.
/ Kåre
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...