mai 29, 2024, 00:47:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 40 IDF throttle shaft...  (Lest 3206 ganger)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: februar 04, 2010, 12:35:37 pm »

Under overhaling av gasserne mine har jeg klart å bøye spjeldakselen på den ene gasseren.
På (de ekstremt uklare) bildene ser dere omtrent hvor mye den er bøyd. Kan denne rettes eller er det bar å få tak i en ny en? Vil jo på ingen måte at denne skal gå tregt eller føre til lekasjer.
Ellers er jeg også int i å få høre om andre har byttet kulelager på akselen på slike gassere. Da mener jeg i hovedsak lageret på den siden gassoverføringen sitter.


* 024.JPG (115.93 KB, 1024x768 - vist 137 ganger.)

* 025.JPG (120.14 KB, 1024x768 - vist 143 ganger.)

* 026.JPG (121.09 KB, 1024x768 - vist 137 ganger.)
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 04, 2010, 12:39:32 pm »

Ellers må jeg si meg fornøyd med jobben ellers. De er rene og pene, og gleder seg til å bli montert! Tok av chokemekanismen selvfølgelig.

Nederst er et bilde av hvordan de så ut før.


* 019.JPG (144.77 KB, 1024x768 - vist 157 ganger.)

* 020.JPG (151.04 KB, 1024x768 - vist 136 ganger.)

* 021.JPG (139.19 KB, 1024x768 - vist 148 ganger.)

* 023.JPG (138.55 KB, 1024x768 - vist 127 ganger.)

* 017.JPG (213.47 KB, 1024x768 - vist 137 ganger.)
« Siste redigering: februar 04, 2010, 12:47:46 pm av HansO » Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 07, 2010, 20:08:21 pm »

MAO hvor får jeg kjøpt ny aksel?

... og er det noen som vet om inntaket slik som de er nå er skrudd eller presset på. Skulle byttet om slik at de passet på AN6 fittings.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 08, 2010, 10:41:42 am »

fant denne men ser at din ikke er skrudd..vet ikke hva du får ut av den..
http://www.webercarbsdirect.com/v/vspfiles/weber_carburetor_schematics/40IDF70.pdf
Loggført

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2010, 12:10:38 pm »

Ja, har sett på denne siden og sendt de en mail.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: februar 08, 2010, 18:13:41 pm »

For de som skrur gassere anbefaler jeg Haynes Weber carburator manual... Det er mye som ikke viser på den sprengskissen.. Den var den skissen jeg brukte og ikke så at det manglet 16 deler... Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2010, 21:53:20 pm »

Jeg har en god original Weber Tech Manual med gode forklaringer og tips. Det jeg lurer på er om det er liv laga å forsøke å rette opp akselen, eller kjøpe ny fra et eller annet sted.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: april 13, 2010, 20:41:13 pm »

j怀€€€lig trist hvis dette skal utsette prosjektet mitt.
Finner ingen annen løsning enn å prøve å rette den ut. Det blir ikke lett.

Hvor stor er muligheten for falsk luft hvis akselen ikke er 100% rett tru??
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #8 på: april 14, 2010, 06:15:23 am »

skal du ha AN 6 fittings på så går du til Tess og kjøper en nippel med 6 mm klemm hylse og NPT 1/4" utvendig gjenger i den andre enden , du kapper da av tupen av røret på forgasseren  slik at det blir sylindrisk rett , sett inn nippelen på rør stussen med klemhylsen på å skru til , du kjøper AN 6 alu. sveisenippeler , borrer dem opp og slår 1/4" NPT invendig gjenger i disse , og skrur dem på nippelene , da har du alt ferdig til å bruke AN 6 slanger å nippeler på bensinsystemet ditt , jeg har alt av slanger nippeler og T-stykker på lager i Kr,sand.
For å få plass til AN 6  alu. sveise nippelen på forgasseren så dreier jeg av 6 kant mutteren på bildet til det blir plass

Her er bilde som viser de sammme nippelene brukt på en VW std bensinpumpe


* motor 005.jpg (50.06 KB, 640x427 - vist 180 ganger.)
« Siste redigering: april 14, 2010, 06:27:07 am av rallybugs » Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: april 14, 2010, 06:59:22 am »

Takk Rallybugs for god forklaring og ide!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #10 på: april 14, 2010, 20:31:18 pm »

Når det gjelder spjell akselen så er den håpløs å rette ,men prøv


http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=10005.244&CategoryID=3&PartsectionID=60
« Siste redigering: april 14, 2010, 20:49:23 pm av rallybugs » Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: april 16, 2010, 08:09:08 am »

Passer akselen fra 44-48mm på 40mm?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: april 16, 2010, 09:12:40 am »

Nei, sporene spjellene sitter i vil være for vide.
Loggført

Speed is no substitute for direction
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #13 på: april 17, 2010, 20:39:46 pm »

40 og 44 er samme aksel, men 48 er forskjellig
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: april 17, 2010, 23:16:21 pm »

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=10005.243&CategoryID=3&PartsectionID=60

Se der du Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: april 18, 2010, 08:16:41 am »

Det var ikke verst.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: april 18, 2010, 09:28:30 am »

Da ser det lysere ut for motoren min ja! Har gått rundt og tittet på nye gassere til og med. Nå er det bare å komme seg ut i verkstedet og skru igjen.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: mai 01, 2010, 10:03:06 am »

Da er akselen bestilt. Spennende!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: juni 21, 2010, 21:54:04 pm »

skal du ha AN 6 fittings på så går du til Tess og kjøper en nippel med 6 mm klemm hylse og NPT 1/4" utvendig gjenger i den andre enden , du kapper da av tupen av røret på forgasseren  slik at det blir sylindrisk rett , sett inn nippelen på rør stussen med klemhylsen på å skru til , du kjøper AN 6 alu. sveisenippeler , borrer dem opp og slår 1/4" NPT invendig gjenger i disse , og skrur dem på nippelene , da har du alt ferdig til å bruke AN 6 slanger å nippeler på bensinsystemet ditt , jeg har alt av slanger nippeler og T-stykker på lager i Kr,sand.
For å få plass til AN 6  alu. sveise nippelen på forgasseren så dreier jeg av 6 kant mutteren på bildet til det blir plass

Her er bilde som viser de sammme nippelene brukt på en VW std bensinpumpe

Kan jeg bare kappe røret helt inne, borre opp og sette inn en overgangsnippel fra NPT til AN6? Kanskje litt tynt gods? Hvor mange mm er 1/8"NPT utvendig?
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #19 på: juni 21, 2010, 22:20:32 pm »

Kappe av kun vorta på røret slik at konen kan trees over , det som gjelder er selvfølgelig å ha mest mulig standard rør igjen til å sette på fittingens og klemm konen på , tenk før du kapper , ellers får du store problemer .Dette er da lett..du har til å med fått bilde hvordan det skal se ut .
« Siste redigering: juni 21, 2010, 22:29:03 pm av rallybugs » Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: juni 21, 2010, 22:37:58 pm »

Ja den første forklaringen din er god som gull Glad

Men tenkte på en annen løsning også. Kutte helt inne ved aluminiumen, borre opp og sette inn en slik: http://www.summitracing.com/parts/SUM-220646/
Men er litt usikker på utvendig mm på 1/8NPT utvendig mål og bordiameter. Trur nemlig det kan bli for lynt godt i forgasseren, men vil bare måle litt først.

Ingen fare, jeg kutter ikke før jeg er helt sikker Osteaktig

Takk for raskt svar!!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!