juni 08, 2024, 13:13:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: pipende bremser  (Lest 1900 ganger)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« på: april 10, 2011, 19:01:10 pm »

nå tror jeg virkelig jeg har prøvd alt når det gjelder å fikse bremsene på min 03 bytta klosser 2 ganger, kobberfett, keramisk pasta, bremserens, og sikkert 5 forskjelige antiskrik produkter. men ingenting hjelper og piper for F%€#"& etter 1 dag ca.
vil det hjelpe å bytte calipere ?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 10, 2011, 19:03:43 pm »

Prøvd å file kantene av klossene? I en vinkel ;-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2011, 20:49:29 pm »

en 45 graders vinkel rundt klossene ? eller hele klossen ?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 10, 2011, 20:51:14 pm »

jeg tok 30grader ca- på kortsidene Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2011, 20:56:20 pm »

Går stemplene lett å sku inn? Kan hende det kommer av trege stempler i calipperen.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #5 på: april 10, 2011, 20:58:49 pm »

ok da gjør jeg det i morgen Rekker tunge men ser ikke helt hvordan det skal hjelpe.  vet ikke om stemplene er trege eller ikke. hvordan fikser jeg det hvis de er det ?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 10, 2011, 21:03:03 pm »

Det fungerte for meg iallefall. De er vel så billige at det er lettere å kjøpe nye?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #7 på: april 10, 2011, 21:09:10 pm »

ok da gjør jeg det i morgen Rekker tunge men ser ikke helt hvordan det skal hjelpe.  vet ikke om stemplene er trege eller ikke. hvordan fikser jeg det hvis de er det ?


Det beste er å skru av calipperen av hjulspindelen og prøve å klemme stempelet inn med tomlene. går det greit har du ett problem mindre. trenger ikke koble av bremseslanger og sånt. støpejern og aluminium har en lei tendens til å reagere og sette seg fast eller gå tregt.
evt kan du be noen trø FORSIKTIG på pedalen og se om stempelet beveger seg utover. hvis det ikke er træge stempel skal det bevege seg litt utover etter som pedalen trykkes inn.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2011, 21:12:15 pm »

men jeg har kjøpt nye klosser 2 ganger og de har alle begynt å pipe etter et par dager, også når jeg har bremset veldig forsiktig for ikke å gjøre dem varme men får prøve å slipe dem litt Rekker tunge
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2011, 21:19:48 pm »

ta en solid bråbrems der du trør hardt på bremsen. kanskje det løsner da. alltid verdt et forsøk. pipingen kan komme av at de ligger å subber såvidt inntil skiva ved normal bruk og det dannes et tyndt lag med herdet bremsebelegg som igjen lager piping ved hardere bruk.
ta en sjekk av stemplene:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #10 på: april 17, 2011, 10:08:17 am »

ha har jeg prøvd å slipe klossene og rense stemplene i calipern. begynte å pipe etter 2 dager Trist stemplene var sinsykt hare :S prøvde å rense dem men det hjalp ikke mye. kan man bytte o ringen som sitter der?
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #11 på: april 17, 2011, 11:14:39 am »

Hvis du får kjøpt tetningsringer og støvmansjetter er det bare å bytte. Bruk 1000 -1500 papir og bremsevæske for å pusse bort evnt. rust på stempler. Bruk bremsevæske eller bremsepasta ved montering.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!