juni 05, 2024, 00:11:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: maskinering av blokk og topp.  (Lest 2118 ganger)
Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« på: oktober 16, 2012, 11:06:19 am »

skal sette inn større sylindere i en as blokk. måler 95,7 på sylinderen. hvor mye må jeg frese ut blokka og toppen? regner med at det må være en viss glapp. med tanke på utvidelse ved varme gang
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 16, 2012, 11:10:01 am »

Alu/magnesium vokser mer enn stål..

Skal du gjøre det selv eller sette det bort?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 16, 2012, 11:13:47 am »

jeg skal sette det bort. er et firma her i larvik, som har fres. blir vel ikke nøyaktig nok med hånd fres. Rekker tunge
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 16, 2012, 11:34:24 am »

Har de gjort det før?

Er ikke godt nok å bare frese ett hull  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 16, 2012, 12:34:26 pm »

de har en cnc styr fresemaskin. har vel 20 års erfaring med fres hvertfall, så er ikke så bekymret. Glad
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 16, 2012, 12:39:34 pm »

som sagt.. er ikke bare å plotte inn aksene og frese ned..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 16, 2012, 12:43:59 pm »

som sagt.. er ikke bare å plotte inn aksene og frese ned..


Jeg har cnc benk på jobb å tenkte på dette selv.Er det ikke da å ta ut nullpungt på hullet og dreie opp?
Bør man tenke på no mer?
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 16, 2012, 12:48:41 pm »

Se på sylindrene og mål dybden og diameteren på de forskjellige stegene.

Eller sett bort og få ett bra resultat for en tusenlapp
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 16, 2012, 13:55:31 pm »

men noen som vet hvor stor "slark" det skal være mellom sylinder og gods?
eller må jeg måle fra orginalen og bruke samme åpning?
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 18, 2012, 10:01:29 am »

Dette kan vi gøre for dig. Ta en telefon så skal du få et prisoverslag  Blunker
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 18, 2012, 12:07:44 pm »

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=517421
Mye fin internet krangling, men jeg tror du finner det du er ute etter :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Nagel
Medlem
***
Innlegg: 195
Bosted: larvik



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 18, 2012, 20:20:12 pm »

etter en telefon med Tommy H, så blir det unneberg tur over helgen. takk for råd og tips alle sammen.
Loggført

Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2

Tlf 98 88 66 16 Larvik
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!