november 01, 2024, 01:27:25 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Hvordan ta ut girkasse?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Hvordan ta ut girkasse? (Lest 1322 ganger)
Tucabi
Juniormedlem
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold
Hvordan ta ut girkasse?
«
på:
februar 22, 2010, 01:07:25 am »
Heisan,
hvordan sitter boltene for å ta ut girkassa på min 1968Mod 1300 Boble, skulle hatt den ut i dag (Mandag) så håper på raske svar =)
Hvis du/dere har bilde(r) så er det konge
Mvh.
Tucabi
Loggført
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
Sv: Hvordan ta ut girkasse?
«
Svar #1 på:
februar 22, 2010, 01:10:25 am »
Fire bolter holder girkasse og motor sammen. Så har du et par bolter i fremkant av girkassa. Og ute, bak tromlene, for å løsne akslene fra bilen. Du får ikke ut girkasse uten å plukke ut motoren først.
Loggført
Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tucabi
Juniormedlem
Innlegg: 85
Bosted: Vestfold
Sv: Hvordan ta ut girkasse?
«
Svar #2 på:
februar 22, 2010, 01:13:54 am »
Må man ta ut drivaksler fra tromlene? Får man ikke lura ut dem fra girkassa uten?
Loggført
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
Sv: Hvordan ta ut girkasse?
«
Svar #3 på:
februar 22, 2010, 13:51:29 pm »
du bor i holmestrand etter det jeg har fått med meg, ta deg en tur til morten gustavsen "gussi" på bilbjørn service bak coop prix på fjellet å ta en prat med han så fikser dette seg.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Hvordan ta ut girkasse?
«
Svar #4 på:
februar 22, 2010, 13:54:30 pm »
Du tar av tromlene, kun for å hekte av brekkwirene, så setter du på tromlene igjen, da renner ikke girkasseoljen ut
Ganske selvforklarene dette her når du begynner. Husk å koble av girvelgeren under baksetet (under et lite lokk).
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...