juni 05, 2024, 21:27:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: irs 68 bay på splitt  (Lest 1042 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« på: juli 28, 2010, 21:46:13 pm »

hvilke feller er det jeg kan gå i ved en sånn konvertering? sporviddedifferanse? drivaksler? innfesting av girkassa?
takknemlig for innspill rundt dette emmnet  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #1 på: juli 28, 2010, 21:49:52 pm »

Solan her på forum har gjort den jobben. kanskje noen tips her? http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=214.0
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #2 på: juli 28, 2010, 22:35:07 pm »

Har planlagt å gjøre dette på vedbua mi. Skal bruke girkasse fra en 1303, hubber og bremser fra earlybay, drivaksler med boble drivknute mot kassa og bay-knute mot hub. Har kjøpt inn IRS chassis arms som sveises til torsjonsrøret (de originale girkassearmene må kappes av) og rear shock mounts fra Autocraft. Har tro på at dette kan bli en grei løsning på å slippe å kjøre med reduksjonsbokser. Man vil vel da også kunne ha original høyde uten positiv camber noe som ikke er så enkelt med feks. straight axle-kit.

http://www.autocrafteng.co.uk/products.asp?id=173&mnu=mnu10
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: juli 28, 2010, 23:22:10 pm »

lurte litt på hvordan det var å ta hele torsjonsrøret og armer og pakka samlet fra en earlybay, å sette rett på splittbuss... hva vil ikke funke, og hva kan gjøres..?? litt dumme spm sikkert, men hvis det ikke går så er det lettere å få beskjed nå, enn å finne det ut halvveis i prosessen selv  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 28, 2010, 23:38:16 pm »

evt bruke bakstilling fra Type 3
de er jo løse.
har brukt en svingaksel type 3  bakstilling med innsveisa IRS fester på bussen min ,

siden type 1 og 3 bruker samme IRS deler,  passer jo alt av IRS type 1 / 3 girkasser,fester , bærearmer etc også 924/944 deler kan brukes.


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 28, 2010, 23:42:45 pm »

noen bilder da jeg prøvemonterte early bay bakstilling på bussen



* DSC04413.JPG (154.52 KB, 480x640 - vist 120 ganger.)

* DSC04414.JPG (154.2 KB, 640x480 - vist 92 ganger.)

* DSC04415.JPG (145.49 KB, 640x480 - vist 111 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 28, 2010, 23:53:08 pm »

tilpassing av type 3 bakstillinga


* DSC04426.JPG (143.6 KB, 640x480 - vist 87 ganger.)

* DSC04429.JPG (152.24 KB, 480x640 - vist 86 ganger.)

* DSC04430.JPG (149.56 KB, 640x480 - vist 82 ganger.)

* DSC04431.JPG (150.08 KB, 640x480 - vist 77 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #7 på: august 02, 2010, 14:48:44 pm »

har ei bay 68 bakstilling med drivaksler liggende, så prøver nok med den tenker jeg, lurer da på om det går å bruke baykasse fra 76-77 mot de drivakslene? evt om drivakslene må bygges om? jeg vet at indre del av drivleddene på granada passer inn i ytre ringen på bayaksel, i tilfelle de er kortere. jeg mener og å ha lest at earlybay har samme splines på torsjonstavene som splitt 66-67..   Hæ
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 02, 2010, 15:39:19 pm »

flenser til drivaksler og "bredden" på diffen/kassa  skal være lik på de modellene.
så nesten sikker på att det er bolt on med 2.0 kasse.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!