mai 29, 2024, 02:10:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: sveise t1 blokk?  (Lest 1278 ganger)
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« på: mai 15, 2013, 20:00:03 pm »

hei, som tittelen sier lurer jeg på om det lar seg gjøre? er sveiser selv men har hørt en del at magnesiumslegeringen er lettantennelig (?), tenker også på om blokka muligens vil slå seg noe voldsomt? en av case saverene har blitt revet ut av tidligere eier, så nå står det mellom å bruke 14mm OD 8mm ID case saver eller å sveise og gjenge opp på ny. blokka skal åpnes for 94mm stempler så borringen vil vel ta litt av gjengene på denne i tilfellet? noen som har prøvd dette?

Kjell
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 15, 2013, 20:03:29 pm »

Med std case savere tar man akkurat ikke borti med 94mm borring.

Bytt blokk vil mitt svar være...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: mai 15, 2013, 23:14:28 pm »

sjekk den her: http://www.weldingtipsandtricks.com/welding-magnesium.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 15, 2013, 23:21:35 pm »

sveisng bør være siste utvei.
oversize casesaver + rød locktite
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: mai 16, 2013, 07:49:30 am »

sveisng bør være siste utvei.
oversize casesaver + rød locktite
Finns flere røde Loctite...   Blunker
Men er vel 262 du mener, middels til sterk.
Sterk gjengelåsing heter Loctite 270, den er grønn.
« Siste redigering: mai 16, 2013, 07:57:05 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: mai 16, 2013, 08:04:10 am »

94 borringen ligger så nær standard case saveren, at med overdim der så må du frese bort av saveren også. Du kan redde hele greia med å lage ett "anker" på baksiden, det er ikke nøye at det er gjenger i selve magnesiumen, bare pinnebolten kan trekke i noe som ikke kommer ut. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #6 på: mai 16, 2013, 08:20:06 am »

94 borringen ligger så nær standard case saveren, at med overdim der så må du frese bort av saveren også. Du kan redde hele greia med å lage ett "anker" på baksiden, det er ikke nøye at det er gjenger i selve magnesiumen, bare pinnebolten kan trekke i noe som ikke kommer ut. 

Men med skikkelig loctite som får sette seg før fresing bør jo klare å holde igjen en del? Begynner å vurdere å finne meg en ny blokk og heller sette denne sammen til en 1600
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!