november 01, 2024, 01:21:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som vet hva dette er!!  (Lest 2034 ganger)
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« på: februar 05, 2015, 00:35:04 am »

Jeg lurer på om det kan være fra en t2 kanskje..  Noen som kan tipse??

* DSC_0000011423089162564.jpg (81.09 KB. 800x450 - vist 379 ganger.)

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 05, 2015, 01:19:26 am »

Det er ett 1302/03 understell med "hjemme" montert type 3 automatkasse. Hvor det er satt på ring på viftehuset ved viften er jeg usikker på. Skal du kvitte deg med kassa?

Demonter med forsiktighet. Da oljepumpestangen inn i kassa lett bøyer seg ved demontering...om da ikke konverteren løsnes fra flexplata først.
Loggført

oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #2 på: februar 05, 2015, 07:29:20 am »

Da skal jeg være forsiktig. Jeg skal mest sannsynlig bare ha motor så da er det mulig resten kommer for salg.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: februar 06, 2015, 20:08:05 pm »

Hadde også en motor med ekstra ring på viftehuset på arbeidsbenken her om dagen. Noen som vet hvorfor og hvilke motorer som har dette? Denne mener jeg satt på en fabrikkoverhalt Bay motor.


* DSCN1491 (Large).JPG (77.91 KB, 800x600 - vist 243 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: februar 07, 2015, 23:42:02 pm »

Hadde også en motor med ekstra ring på viftehuset på arbeidsbenken her om dagen. Noen som vet hvorfor og hvilke motorer som har dette? Denne mener jeg satt på en fabrikkoverhalt Bay motor.
Vet ikke om det har noe sammenheng, Men når jeg monterer vifter og ventilasjons aggregater av div størrelser så prøver jeg alltid å ha 50 - 100 cm med rett rør både inn og ut. mindre turbulens i røret Dette forbedrer effekten på viftene og øker luftkapasiteten. Litt det samme som med høye trakter på gasserne
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: februar 08, 2015, 00:46:20 am »

Ringen ble introdusert på innsprøytningsmotorene på slutten av søttitallet, og gir bedre kjøling takket være  høyere hastighet på luften.

Regner med at denne bunnplaten her kommer fra den beryktede "Tønsberg-bilmekaniker-bobla.
Har du vognkort på den?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: februar 08, 2015, 03:49:16 am »

Ringen ble introdusert på innsprøytningsmotorene på slutten av søttitallet, og gir bedre kjøling takket være  høyere hastighet på luften.

Regner med at denne bunnplaten her kommer fra den beryktede "Tønsberg-bilmekaniker-bobla.
Har du vognkort på den?

En 58-59, med innsveiset soltak?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #7 på: februar 08, 2015, 08:18:26 am »

Har ikke noe vognkort på den... men den har nok gått i Tønsberg traktene ja. Men har ikke noe mere info/historie om den.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!