juni 11, 2024, 16:57:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fusker og skyter når varm  (Lest 1271 ganger)
GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« på: april 01, 2015, 18:13:53 pm »

Hallo! Min 1915 type 1 med dobble Empi 44 er ikke I form. Går bra 2 minutter,så kommer problemene. Fusker og skyter noe voldsomt. Har prøvd anna coil,men problem er det samme. Kan det Være kondensator?
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #1 på: april 01, 2015, 19:17:06 pm »

Sjekk klaring på ventilene dine. Er den for liten vil ikke ventilene lukke seg helt igjen, og dette kan oppstå.
0,15mm ved kald motor.

ghia69
Loggført

GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 01, 2015, 19:36:43 pm »

Tviler egentlig på det da motoren gikk i hele fjor sommer. Da ville det heller blitt motsatt på ventilklaringen. Starta den noen ganger i vinter,men nå er den håpløs. . Kan jo også være kondens
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: april 01, 2015, 20:59:45 pm »

Er timingen riktig ? Plugger bra ? Pluggledninger er iorden? Og som der blir nevnt.. Er du sikker på ventiler er iorden ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #4 på: april 01, 2015, 21:22:26 pm »

Sjekk justering av gassere + mulig tette dyser. tomgangsdyser har lett for å gå tett. da går den magert og skyter mye.
Skru ut blandings skruene og tomgangsdyser , så blåser du med trykkluft gjennom begge veier+i selve dysa. Om det er IDF type gasser da  Øyerulling juster alle blandings skruene 1 turn ut etter montering. så prøv. Lykke til  Blunker
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
GrøttingOlje
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 01, 2015, 21:40:39 pm »

Forgasserne var nye i fjor. Tror kanskje veien å gå er ventiler. Og kanskje ny bensin på tanken Glad
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #6 på: april 01, 2015, 22:33:21 pm »

Har ikke noe å si hvor nye forgasserne er, rusk kan sette seg fast uannsett. Men kan selvfølgelig være ett annet problem.
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 02, 2015, 16:17:18 pm »

Om du har kjørt på 95 oktan i fjor og den har stått i gasserne over vinteren kan det være problemet. I 95 oktan er det litt E85 og den skaper problemer ved lagring. Blir "gørr" av den som kan tette dyser. Det hører ut som den går magert, kan tyde på at en eller flere dyser tetter seg. Ta opp gasserne og rens de skikkelig  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!