mai 01, 2024, 16:10:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!!  (Lest 162257 ganger)
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #480 på: august 19, 2008, 22:52:58 pm »

Det man ikke greier å bruke opp får man ta med seg hjem Gliser Gliser Gliser


* trackbite7.jpg (81.19 KB, 600x450 - vist 299 ganger.)

* trackbite8.jpg (102.75 KB, 500x667 - vist 279 ganger.)

* trackbite9.jpg (79.56 KB, 600x450 - vist 283 ganger.)
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #481 på: august 20, 2008, 08:50:22 am »

når ca kommer scc dvdn ut?
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #482 på: august 20, 2008, 09:34:33 am »

Kurt klaga på veldig mye å gjøre... så det kan nok ta sin tid. Han håpa før jul.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #483 på: august 20, 2008, 22:40:47 pm »

Jeg sitter og ser igjennom bilder fra SCC og det er et par minner jeg må dele. For en av tingene som stadig overrasker og imponerer meg, er hvor hjelpsomme folk i miljøet vårt er. Jeg har opplevd det så mange ganger selv, men her er et par anekdoter fra SCC.

Årets største nedtur for meg på SCC var Jørans utrolige uflaks, jeg gledet meg sånn til å se han og Ghian in action. Men på første burnout røyk girkassa hans. Et tilreisende team har en ekstra kasse med seg og er villige til å selge den til Jøran så han får kjøre. Jøran får låne teltet til Jee & Co og mekker til kl 02-03 på natten.

På lørdagen gjelder dessverre Murphy's lov fortsatt, og motorproblemer gjør at bilen må på bukkene igjen. Når jeg kommer bort i pitten står og ligger Jøran, raaen, Knastenrad og en mekaniker fra Losen racing team over/under/rundt Ghia'n. Alle hjelper til. Det var åpenbart en kjempenedtur for Jøran, men akkurat det bildet - å se alle som har noe å bidra med hjelpe til - imponerte meg stort.

Et annet minne om hjelpsomheten på SCC er langt mer lystig. Holmsen kjørte drag etter drag med den orange dokan og jeg løp bort og henta time slip'er og venta ved piten for å fortelle hva tiden ble. Men etter et av dragene tok det veldig lang tid før han kom tilbake til pit'en. Synet som til slutt møtte meg, var derimot kostelig. Viste seg at Tekken kjørte rett etter Holmsen, men ATV'en som Barbro brukte for å trekke han tilbake til piten hadde gått tom for batteri. Så der kom Holmsen med Barbro i passasjersetet, ATVen på lasteplanet og Tekken i bilen slepende bak Osteaktig Hvor mange andre drag racere kan ta med seg passasjer, en ATV og slepe en "konkurrent" tilbake til pit?  Gliser Gliser Gliser

Får legge til at Jøran til slutt fikk kjørt noen drag på SCC. Holmsen, som den generøse personen han er, lot nemlig Jøran få prøve seg på stripa med Holmsens doka Bay. Og takket være poetisk rettferdighet endte de begge opp med bestetid på 15,9 sekunder Glad

Det er ikke siste gangen jeg kommer til å si følgende: Åhhhh... jeg gleder meg til SCC09....


* 17082008175 (Kopier).jpg (96.66 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)

* 17082008174 (Kopier).jpg (88.91 KB, 640x480 - vist 311 ganger.)
« Siste redigering: august 21, 2008, 09:45:55 am av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #484 på: august 21, 2008, 09:44:06 am »

Om det ble nedtur for meg personlig, hadde jeg allikevel årets opplevelse på Gardermoen i helgen, mye takket være speakerbua. Over 50% av min tid ble nok tilbragt på rygg under bilen, men pga fantastisk informasjon over høytaleranlegget, rakk jeg å få med meg de fleste høydepunktene under årets SCC. Holy Moly Austin og Kid'a, dere gjorde en kjempejobb :-) Dette er og blir Nordens beste VW arrangement!!

Ellers er min takkeliste veldig lang, men jeg ønsker spesielt å dra frem vår alles bestefar Jee, Jon Georg Edseth, og Russel Ritchie. Uten dere hadde jeg ikke kommet til startplata i det hele tatt. Og til alle dere andre som hang rundt i verkstedet på Lie, og i teltet til Jon Georg, tusen takk for all hjelp og moralsk støtte, burgere, øl osv, osv.

Jeg bøyer meg i støvet for "the SCC spirit"!
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #485 på: august 21, 2008, 12:36:18 pm »

Sjekk hvem som vant hva på sccevent.com !!!  Sjokkert
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #486 på: august 21, 2008, 12:49:01 pm »

må bare få sagt at synes det var veldig dårlig gjort at  ikke vinneren av "The Martin" fikk kjøre opp bilen sin. men alle de andre som fikk pris kunne kjøre fram, mange som sikkert kunne tenkt seg å tatt bilde av den bilen å, åsså hadde "arangøren" sluppet å ringe meg i går å spørre hvem som fikk den prisen. Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #487 på: august 21, 2008, 12:53:46 pm »

Sjekk hvem som vant hva på sccevent.com !!!  Sjokkert

Og med rett vinner i gatedekk supercharged  - BRA!!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #488 på: august 21, 2008, 13:00:35 pm »

Men jeg tror det er feil vinner på Longest distance. Det var vel Richie Webb som ble hentet opp til scenen men sendt ned igjen fordi Lee i buggyen vant den prisen også.
Loggført

1969 Militær-buss
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #489 på: august 21, 2008, 13:03:00 pm »

Men jeg tror det er feil vinner på Longest distance. Det var vel Richie Webb som ble hentet opp til scenen men sendt ned igjen fordi Lee i buggyen vant den prisen også.


Lee og Richie kjørte sammen og er naboer hjemme i UK. Men prisen het BEST longest distance.. altså den som kjørte lengst og med stil. Hadde gleden av å ha begge på besøk etter SCC og de er jammen en fin gjeng.. Gi dem egg, bacon og tevann så er dem happy  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #490 på: august 21, 2008, 13:12:12 pm »

Å ja, så nå at det var to Longest distance-priser. My mistake   Glad
Loggført

1969 Militær-buss
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #491 på: august 21, 2008, 13:18:25 pm »

Bedre seint enn aldri! Takk for en super helg!! Magisk var den !!
6 rattar til SCC crewet ,værgudene og alle som har bidratt!
Sympati til alle med ras...
Ny pers blei det med Varianten ;
12.20@185. på gamle Subaru dekk Glad
meget godt fornøyd med tid og motor/driverk som funker bra.




Jeg "persa" med 12,4 på real deal gatedekk. En pers som har stått i 9 år. Så dette blir husket.
Jørn.. pass deg. Du skal slås  Blunker ...12,2 er ikke utenfor rekkevidde. Håper ikke du også kjøper jukse dekk nå..


Jeg tar utfordringen..men mulig det blir i en 300 kg lettere bil OG jeg må nok også over på "juksedekk" som du kaller det , jeg å. Gatedekk skulle  jo være gatedekk , ikke Dotmerkede slicks. men slik var det ikke i praksis.tror slicks gir en fordel faktisk.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #492 på: august 21, 2008, 13:19:21 pm »

må bare få sagt at synes det var veldig dårlig gjort at  ikke vinneren av "The Martin" fikk kjøre opp bilen sin. men alle de andre som fikk pris kunne kjøre fram, mange som sikkert kunne tenkt seg å tatt bilde av den bilen å, åsså hadde "arangøren" sluppet å ringe meg i går å spørre hvem som fikk den prisen. Glad

Martin, vi beklager dette sterkt og vil gjøre premieutdelingen på en litt annen måte til neste år.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #493 på: august 21, 2008, 13:25:00 pm »

Glad han var på vei til å hente bilen sin åsså sa spikeren "eh nei vent vent litt med det"  akkurat som det var om å gjøre å bli fort ferdig. Trist
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #494 på: august 21, 2008, 13:38:01 pm »

Som sagt, det gjør vi på en annen måte neste år.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #495 på: august 21, 2008, 13:47:36 pm »

  Kult
Loggført
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #496 på: august 21, 2008, 14:07:26 pm »



Jeg "persa" med 12,4 på real deal gatedekk. En pers som har stått i 9 år. Så dette blir husket.
Jørn.. pass deg. Du skal slås  Blunker ...12,2 er ikke utenfor rekkevidde. Håper ikke du også kjøper jukse dekk nå..


Jeg tar utfordringen..men mulig det blir i en 300 kg lettere bil OG jeg må nok også over på "juksedekk" som du kaller det , jeg å. Gatedekk skulle  jo være gatedekk , ikke Dotmerkede slicks. men slik var det ikke i praksis.tror slicks gir en fordel faktisk.
[/quote]


S k ”real deal gatedekk” er vel først og fremst et poeng hvis man har en bil som er beregnet for å kjøre på gata, dvs at den er registrert, går på drivstoff man får kjøpt på bensinstasjoner og har en del kjekt å ha ting som f eks kjøling og lyddemper ? Hvis jeg for egen del hadde en ren dragracebil der poenget var kun å kjøre fortest mulig rett frem på bane ville jeg ha satt på slicks (ikke-dot) med en gang. Jeg ser ikke helt poenget med å bruke masse tid og penger på andre deler av bilen for å få den til å gå fort rett frem, men så gi seg selv en bakdel med dårlige dekk ? Med mindre man da faktisk har en gatebil da..  Blunker

Skal man klage på regelverk/klasseinndeling kan det være større grunn til å henge seg opp i at buggier havner i samme klasse som biler med alminnelig stålkarosseri. Buggiene veier jo ingenting og kan stort sett ha så feite bakdekk de vil uten å plages nevneverdig av skjermer.

På den annen side er det vanskelig og kanskje heller ikke ønskelig å få race-klassene helt rettferdige. Det viktigst er vel at det skal være morsomt for de som kjører og helst også de som ser på.  Glad
Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #497 på: august 21, 2008, 14:17:12 pm »

Dette er jo bare flise spikkeri fra "våres" side.
Men som sparekniven jeg er kunne jeg tenkt å ha sjans på pengepremie  Rekker tunge
Er jo Cheap'O'Racing tross alt.
Det viktigste er att det er morro . Og DET var det.  Glad
Men når man har først har 2 regler  i en klasse , ser jeg ingen grunn til att begge skal følges??
Hvorfor skal den ene regelen ikke bety like mye som den andre??
enkleste blir jo da bare å droppe den ene reglen.

Overladdat og NA. ferdig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #498 på: august 21, 2008, 14:28:46 pm »

NilsG: meget imponert over kjerra di   Sjokkert
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #499 på: august 21, 2008, 14:34:28 pm »

Dette sier regelverket om gatebilklassen; Kun dekk som oppfyller ECE/EEC eller DOT tillates brukt i gatebil klassen og dette skal være tydelig merket på dekket av produsent. Krav til mønsterdybde i henhold til vegtrafikkloven.

Og her er dem generelle drag reglene;

5. Felger og dekk
5.1 Dekk
Dekk som er fabrikkert med mønster skal ha min. 1 mm mønsterdybde.
Luftventil av skrutype er obligatorisk om slangeløse dekk benyttes på biler med ET 11.99 eller raskere.

5.1.1 Slicks
Med slicks menes dekk som er fabrikkert uten mønster. Innerslange for slicks er obligatorisk. Slangeløs montering kan tillates om dekket er fabrikkert for denne type montering, og at felgen er i henhold til dekkfabrikantens krav. Ved denne type montering skal sertifikat fra dekkprodusent fremlegges. Se SFI 15.1. Innerliner anbefales.
Alle former for regummierte dekk er forbudt.


Om en da velger å benytte radial eller DOT dekk får blir sjåføren sitt valg. Handler vel om å ha rett verktøy for anledningen.  

Når det gjelder buggyer så kan jeg etter å ha snakket med Elnef nevne at dem slett ikke er så lett som mange tror. 700 - 750 kg er ingen uvanlig buggyvekt med bur montert. Og dem er ikke akkurat noen aerodynamiske vidundere heller... noe både Elnef og Janne sine slutthastigheter bevitner. Og begge de to nevnte er registrerte gatebiler.

Gratulerer til nye pb til både Nils og Jørn - imponerende!

Mvh
Kalle
« Siste redigering: august 21, 2008, 14:56:56 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #500 på: august 21, 2008, 14:36:40 pm »

Nå fikk vi beskjed ved påmedling/teknisk,  att DOT merkede slicks er Slicks og ikke gatedekk.
Lurer på om de Dot slicks'a kommer unna med mønsterdybde   Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #501 på: august 21, 2008, 14:41:20 pm »

Nå fikk vi beskjed ved påmedling/teknisk,  att DOT merkede slicks er Slicks og ikke gatedekk.
Lurer på om de Dot slicks'a kommer unna med mønsterdybde   Blunker


Og det "tok" jeg NDRG for.. de korrigerte dette raskt i ettertid men det tok tid for folk å bytte klasse.

Og DOT slicks klarer lett mønsterdybdekravene til sommerdekk... vinterdekk derimot..
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #502 på: august 21, 2008, 14:43:28 pm »

OK
da gikk det meg hus forbi.

trodde ikke DOT slicks hadde mønster jeg da.....   Glad men har jo aldrig studert de hjula
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #503 på: august 21, 2008, 15:05:01 pm »

Jeg spurte spesifikt hvilken klasse jeg skulle ha bilen i (kjører med MH dot slicks) og fikk beskjed om D klassen pga det var dot merka slicks med mønster og ikke vanlige slicks...

Som du sier Jørn blir det flisespikkeri uansett for med de deltakerene som var i de forskjellige klassene skal man strekke seg langt etter seieren :-P
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #504 på: august 21, 2008, 15:12:39 pm »

Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #505 på: august 21, 2008, 15:21:27 pm »

Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede

Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen! 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #506 på: august 21, 2008, 15:24:22 pm »

Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede

Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen! 

Takk for det Glad  Som sagt, ingen big deal, bare en liten kommentar
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #507 på: august 21, 2008, 15:25:54 pm »

Jeg havna i klasse E av en eller annen grunn og det var komplett umulig å få gjort det om i datasystemet visstnok. Nå gjorde ikke det stort siden jeg allikevel ikke fikk kjørt pga oljelekkasje men det hadde vært mer artig å kjørt mot likesinnede

Det merket jeg og det ga jeg beskjed om over sambandet, jeg kan bare beklage. Uansett klasse så var det hyggelig å se deg tilbake på stripa igjen! 

Takk for det Glad  Som sagt, ingen big deal, bare en liten kommentar

Du får ta det som et kompliment at de mente at bilen din så ut som den tilhørte den aller verste klassen  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #508 på: august 21, 2008, 15:27:56 pm »


Du får ta det som et kompliment at de mente at bilen din så ut som den tilhørte den aller verste klassen  Blunker

LOL du har rett, det føles mye bedre nå  Blunker
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #509 på: august 21, 2008, 15:31:09 pm »

Mht. antall biler på stripa så er det ikke verst å klassifisere en bil feil, men en er jo en for mange.
Vi får prøve å gjøre inndelingen mer klar på forhånd til neste år.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!