Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #1530 på: april 22, 2009, 10:18:38 am » |
|
En kompis av meg har noe "voks" som han skal få prøve på den ødelagte døra mi. Det skal visstnok være helt matt, så hvis det stemmer så skal han få legge på hele bilen.
En matt voks høres interessant ut for oss med biler med lakk som er "flat as pancake"... Har du (eller noen andre ut der...) mer info om dette produktet? Stå på med prosjektet, artig å følge med på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1531 på: april 22, 2009, 10:22:25 am » |
|
En kompis av meg har noe "voks" som han skal få prøve på den ødelagte døra mi. Det skal visstnok være helt matt, så hvis det stemmer så skal han få legge på hele bilen.
En matt voks høres interessant ut for oss med biler med lakk som er "flat as pancake"... Har du (eller noen andre ut der...) mer info om dette produktet? Stå på med prosjektet, artig å følge med på  Husker ikke om det var Menguiar eller PPG som hadde det, men han skal få prøve seg på den ødelagt døra mi. Kommer tilbake på dette så fort jeg har fått han får prøvd seg på døra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg
|
 |
« Svar #1533 på: april 22, 2009, 15:59:46 pm » |
|
Du kan bruke tilkoblinger for elektrode apparat, såkalte "dix" koblinger. Alle sveise butikker har dette. Eiva-Safex, Tess o.l. Disse tåler jo 80V og 150A så det burde holde.
|
|
|
Loggført
|
 kristoffer(at)lindh.no Tlf: 92806127
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1534 på: april 22, 2009, 16:01:46 pm » |
|
Du kan bruke tilkoblinger for elektrode apparat, såkalte "dix" koblinger. Alle sveise butikker har dette. Eiva-Safex, Tess o.l. Disse tåler jo 80V og 150A så det burde holde.
Ahh.. takker. Da stikker jeg innom TESS i morra. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
olastuen
Juniormedlem
 
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #1536 på: april 23, 2009, 13:06:17 pm » |
|
Ahh.. takker. Da stikker jeg innom TESS i morra.  Fikk du tak i?
|
|
|
Loggført
|
- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1537 på: april 23, 2009, 17:00:08 pm » |
|
Ahh.. takker. Da stikker jeg innom TESS i morra.  Fikk du tak i? Kom aldri lenger enn garasjen i dag, jeg  hehehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1538 på: april 23, 2009, 17:26:51 pm » |
|
Skjedd ting i garasjen i dag. Her er liten "sneak" på noe av det...   Fått tilpasset hornene og bøyla etter modifikasjonen av "buen" på fangeren. Vinkel og høyde er nå også HELRETT  Har også modifisert tåkelampene som var en del av mitt forrige cab-prosjekt også. Måtte nesten ha de med da de er litt "meg"  Moddet de slik at de ikke trenger foten. Henger da elegant rett på fangeren. Kabling blir også helt skjult. Hvordan kommer senere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
olastuen
Juniormedlem
 
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim
|
 |
« Svar #1539 på: april 23, 2009, 18:50:31 pm » |
|
Herlighet, dette her blir bare bedre og bedre.. gøy å se at du tar med tåkelampene videre!
|
|
|
Loggført
|
- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1540 på: april 23, 2009, 23:54:01 pm » |
|
Var på jobben til min gode nabo i kveld og lånte dekkmaskin og sandblåsingskabinettet. Tok av de "gamle" dekkene, og skal legge på de nye til uka, etter en liten "jobb" på felgene.  Har derfor noen Nankang dekk som skal selges. 135R15 dekkene er trolig solgt, men 195/65-15" dekkene er "ledige". Dekkene er kun montert og tatt av. Aldri rullet på veien, kun inn og ut av garasjen.  Fikk sandblåst og grunnet en haug med deler i kveld også. Litt av hvert...  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1541 på: april 24, 2009, 12:35:59 pm » |
|
Kjapp liten update før jeg fyker ut i garasjen igjen. Holder på å montere de nye komponentene til lufta. Her ser dere hva som trengs for å slippe luft inn og ut av ÈN belg. Har med andre ord 4 slike "rigger" tilkoblet tanken, en til hvert hjørne på bilen.  Og så... more "sneaking"  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1542 på: april 24, 2009, 21:05:40 pm » |
|
Nok en dag er over og mye ble gjort i garasjen. Ble ferdig med å oppgradere alle tilkoblingene til luftbelgene. Går opp fra 1/4" til 3/8", og det bør gi de nye ventilene nok luft å jobbe med.    Siden tanken ikke blir stående helt rett så sveiset jeg om føttene på den slik at den følger underlaget og gjør at tanken "sitter" lavere i bagasjerommet. Foten så slik ut før jeg satte vinkelsliperen i den:  Og etter noen snitt og litt sveis, slik ut:   Fikk også handlet inn en 16mm MDF-plate så i morgen starter jobben med å koble opp utstyret under "huven". ..og igjen... trenger sårt en pen panserlist av typen uten emblem helt fremst ved håndtaket. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1543 på: april 25, 2009, 19:42:56 pm » |
|
Snekkerjobb i dag  Har fått laget til MDF-gulvet slik at jeg får festet alle komponenter uten å borre hull rett i karosseriet. Startet med å lage en ramme under tanken. Ved å forankre de andre platene til denne ramma så vil hele gulvet skrus fast ved at jeg forlenger boltene til tanken. Når jeg skrur fast tanken så vil denne også feste gulvet til bilen.  Kappet så til den bakre plata som skal "huse" kompressorer og lufttanken. Deretter laget jeg til plata ned i reservehjulsbrønnen. Denne skal benyttes til forsterkeren. Forsenket modifiserte vinkeljern ned i MDF-platene for å holde den øvre plata på plass.  Dette er den foreløpige "layouten" på installasjonen. Mulig det blir noen små justeringer med tanke på styringen til lufta. Nå er det bare å pønske ut noen snedige paneler slik at jeg får gjemt kabler, slanger og annet tjafs. Ikke helt i mål der, men får "sove litt" på det til i morgen.  Har også planer om å få ferdig kassa til sub'en(e) i morgen, slik at jeg blir kvitt den store MDF-plata i garasjen. 
|
|
« Siste redigering: april 25, 2009, 19:44:54 pm av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #1544 på: april 25, 2009, 20:13:54 pm » |
|
Gjemme kabler? Kan du ikke bare frese spor på unnersiden av plata og bore hull der de skal opp igjennom plata? Blir brukt mye innen bilstereo, iallefall før  Blir veldig "nais" og slanger og ledninger vises bare inn på komponenten... Som et forslag lissom... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1545 på: april 25, 2009, 20:30:41 pm » |
|
Gjemme kabler? Kan du ikke bare frese spor på unnersiden av plata og bore hull der de skal opp igjennom plata? Blir brukt mye innen bilstereo, iallefall før  Blir veldig "nais" og slanger og ledninger vises bare inn på komponenten... Som et forslag lissom...  Lyd er en ting, men da har du ikke sett slange/koblinger/kabel-virrvarret til lufta  hehehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #1547 på: april 26, 2009, 20:31:11 pm » |
|
CLEAN! Det ble veldig fint! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #1548 på: april 26, 2009, 20:38:50 pm » |
|
Tror du kan ta bort den spareversjonen snart. Meget gjennomført stykke jobb her......
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1549 på: april 26, 2009, 20:48:12 pm » |
|
Takker. En stund siden jeg var aktiv innen bilstereoverdenen, men det vekker gode minner å stå med MDF-støvet rundt øra igjen  Spm nå er hva jeg skal kle hattehylla med. Hva er de "originale" hattehyllene i bobla kledd med, folkens?
|
|
« Siste redigering: april 27, 2009, 00:04:23 am av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1550 på: april 26, 2009, 21:03:30 pm » |
|
nice! en mann med mange talenter§
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
98super
Supermedlem
    
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund
|
 |
« Svar #1551 på: april 26, 2009, 21:16:36 pm » |
|
Du er faen meg god, blir jo bare så lekkert.  å vi venter å venter på att du skal flytte inn 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1552 på: april 26, 2009, 21:39:24 pm » |
|
Er ikkje alle som har massasjestoler i baksetet!! Veldig bra! 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Matti
Seniormedlem
   
Innlegg: 291
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1553 på: april 26, 2009, 21:55:15 pm » |
|
Hvordan blir lyden når høyttalerne isoleres av seteryggen?
|
|
|
Loggført
|
(o\ ! /o) 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1554 på: april 26, 2009, 22:12:48 pm » |
|
Du er faen meg god, blir jo bare så lekkert.  å vi venter å venter på att du skal flytte inn  Kommer trillende så fort jeg får de siste fittingene som jeg mangler til lufta. Ble en smuuuuuuuuuuuule trangt gitt så jeg måtte gjøre litt endringer på plasseringen. "Ventil-riggen" som det er 4 stk. av er tenkt rett ut fra tanken i de 4 bakre portene. Problemet er bare at jeg får ikke skrudd i alle da portene på tanken sitter for tett. Så jeg lurer på å forlenge annenhver slik at de kommer klar de korteste... dårlig forklart men  Håper å få de fittingene i starten på uka. Lurer også litt på, skal jeg gjemme alle tilkoblinger og slikt, eller skal jeg la det synes slik som på bildet under. Der har jeg plassert en ventil-rigg på hver side, og de to siste på baksiden. Slangene til kompressorene er også tilkoblet på baksiden. Da unngår jeg problematikken med at jeg ikke får alle 4 riggene på baksiden. Det ser jo litt "spaca" ut, så det er kanskje litt dumt å gjemme bort sakene også... litt usikker her nå altså.... *klø*
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1555 på: april 26, 2009, 22:17:25 pm » |
|
Er ikkje alle som har massasjestoler i baksetet!! Veldig bra!  Vil nok kjennes, men ikke så godt som i min aller aller første bil. 1978-modell mazda 323 med 2 x 15" Earthquake bassere på ett 1000-watts HiFonics monosteg. (+ frontsystem seff) En klassekompis ble kvalm da han satt i baksetet under spilling av "YELLO"  ahhh det var tider det.  Sikker på at hjertet kom ut av rytme, eller kanskje i rytme med musikken. hehehe Meeeeeeeeeen... det var mange herrans år siden  Begynner å bli gammel gett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1556 på: april 26, 2009, 22:18:32 pm » |
|
Tror du kan ta bort den spareversjonen snart. Meget gjennomført stykke jobb her......
Hehe, ja du sier noe. Men looken er veldig sparsomlig og enkel fortsatt da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1557 på: april 26, 2009, 22:19:47 pm » |
|
Den tanken med koblinger ser jo såpassa ekstremt ut, att det egentlig ikkje treng å gøymast vekk!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1558 på: april 26, 2009, 22:20:25 pm » |
|
Hvordan blir lyden når høyttalerne isoleres av seteryggen?
Jeg modifiserer innfestingen av setetrekkene bak slik at jeg ikke trenger den bakplata som er der originalt. Spiller derfor rett inn i stoppinga i ryggen, og det gjør ikke noe for bassen.
|
|
« Siste redigering: april 27, 2009, 00:07:36 am av DrLaban (Thomas S) »
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #1559 på: april 26, 2009, 22:21:09 pm » |
|
Den tanken med koblinger ser jo såpassa ekstremt ut, att det egentlig ikkje treng å gøymast vekk!
Ikke sant, jeg heller litt den veien selv. Men vi får sjå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|