mars 28, 2024, 19:20:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641632 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1920 på: juni 27, 2010, 10:54:25 am »

Jippi Glad Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #1921 på: juni 27, 2010, 18:30:42 pm »

Digger denne bilen! Glad
er så utrolig gjennomført tvers igennom! Osteaktig
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1922 på: juni 28, 2010, 08:35:12 am »

Pusla litt med bilen i helga mellom masse andre gjøremål. Holder nå på med å gjøre ferdig frontfangeren.
Har falt på en løsning når det gjelder blinklysene foran som jeg tror blir smuud.

Fikk også konstruert (på papiret) en brakett til skiltet foran som jeg tror vil fungere bra.
Siden jeg ikke vil ha skiltet hengende på selve fronten av fangeren så havner dette under. Men siden bilen blir VELDIG lav foran så vil skiltet være i veien.
Skiltet vil derfor forsvinne opp bak fangeren når jeg senker bilen. Har konstruert braketten slik at skiltet vil kunne heve seg både når bilen står stille, og være i bevegelse.
Også uten å slå i frontplata... Skal ut en tur nå og handle inn litt "betar" slik at jeg får sveiset litt brakett i kveld.

Jeg holder også på å revurdere hjula på bilen. Har sett at passformen på red walls`a bak egentllig bare blir balle pga strekket jeg har på dekkene bak.
Helhvite felger blir litt kjedelig, så jeg har tenkt på noen alternativer.

1. Liten rød pinstripe ytterst på felgkanten

2. Beige senter, hvite felgkanter (tror dette blir veeeeldig mainstream og kjedelig)

3. Røde senter, hvite felgkanter (eventuellt også men en tynn pinstripe ytterst på felgkanten)

En liten photoshop på røde senter. Savner egentlig å trekke ut den røde fargen fra interiøret, og røde senter er KANSKJE tingen....

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1923 på: juni 28, 2010, 09:13:14 am »

jeg stemmer for røde walls eller rød stripe ytterst på felgring Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1924 på: juni 28, 2010, 12:04:56 pm »

Stemmer MOT røde senter  Kult
Loggført

My religion is kindness
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1925 på: juni 28, 2010, 12:41:03 pm »

Stemmer MOT røde senter  Kult

Jeg også Blunker hehe. Som nevnt på facern så PS`a jeg litt mer og da så jeg at røde senter ble WAY too much, spesielt foran.
Prøver meg på en enkel rød pinstripe i ytterkanten på felgen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1926 på: juni 28, 2010, 21:17:17 pm »

Konstruksjon av skiltbrakett foran
I kveld startet jeg konstruksjonen av skiltbraketten foran. Ble ferdig med det meste, men har igjen å fjærbelaste den slik at den
blir stabil ved hev og senk (og ikke minst under fart).

Under konstruksjon. Braketten må kunne bevege seg både opp/ned og litt frem og tilbake.


Klar for sveising...


En liten (dårlig) videosnutt etter kveldens jobb. Skal legge ut en bedre når braketten er helt ferdig.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #1927 på: juni 28, 2010, 21:32:05 pm »

sykt rå bil  Gliser kommer du på scc?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1928 på: juni 28, 2010, 21:41:50 pm »

sykt rå bil  Gliser kommer du på scc?

Har brent meg før på å si det... så taijm vill sjåv Blunker Har planer om det i hvertfall Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
JoakimRingjord
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #1929 på: juni 29, 2010, 19:16:23 pm »

Se der ja! endelig fant jeg tråden om bobla igjen! må si jeg ble helt paff når du plutselig stengte tråden på vacn forumet og leitet en stund før jeg endelig fikk vite at det var mere om den her inne! må si at den er utrolig pen og at jobben som er lagt er helt hinsides bra!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1930 på: juni 29, 2010, 19:18:31 pm »

Se der ja! endelig fant jeg tråden om bobla igjen! må si jeg ble helt paff når du plutselig stengte tråden på vacn forumet og leitet en stund før jeg endelig fikk vite at det var mere om den her inne! må si at den er utrolig pen og at jobben som er lagt er helt hinsides bra!

Hehe Glad Thanks Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1931 på: juni 29, 2010, 19:23:26 pm »

men så ut som bile "sto" på skiltet når du la den ned igjen, eller så jeg litt gæent  Øyerulling
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1932 på: juni 29, 2010, 19:27:29 pm »

men så ut som bile "sto" på skiltet når du la den ned igjen, eller så jeg litt gæent  Øyerulling

Ser slik ut, men jeg kan bare skyve skiltet videre opp, så det står ikke under press.
Skal gjøre noen finjusteringer av braketten i morgen og bl.a. få på plass noen fjærer.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1933 på: juni 29, 2010, 22:36:46 pm »

Må få denne ferdig snart nå...

Hvor mye trykk har du i systemet ditt?

Har montert et airkewld sett på en kundebil. Og må vel si jeg er alt annet enn begeistret. Må ha 16bar trykk bare for å løfte bilen i front. Helt normalt mente amerikaneren!!  Har bestillt demper relocators til bærearmene nå... men alikevel. 16 bar jo nok til å løfte en 747.
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1934 på: juni 30, 2010, 06:55:34 am »

Tipper du monterte på en linkpin-bil? Disse krever mye trykk hvis man ikke flytter demperinfestingen.
I selve systemet kjører jeg 200 PSI, men har regulatorer ut mot hvert hjørne så jeg slipper aldri løs
dette "sjokktrykket" ut mot belgene. Jeg kan sjekke hvor mye trykk jeg må ha for å løfte foran.
Har en god del vekt ekstra på min i fronten så min vil uansett kreve litt mer enn en std. bil.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1935 på: juni 30, 2010, 10:23:02 am »

ENDELIG! WHEELS, BABY Glad

Detta blir FET på bilen Osteaktig *glede_seg*




Litt forskjell på bredden ja Blunker


Mmmmmmm


Helt passe strekk. 195/65-15 på 8" felg.


Fra denne vinkelen ser bakhjula helt GIGANTISKE ut hehehe




Newbie spørsmål: Hvordan fikk du white wall?

Mvh,
Marius
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1936 på: juni 30, 2010, 10:50:50 am »

Tipper du monterte på en linkpin-bil? Disse krever mye trykk hvis man ikke flytter demperinfestingen.
I selve systemet kjører jeg 200 PSI, men har regulatorer ut mot hvert hjørne så jeg slipper aldri løs
dette "sjokktrykket" ut mot belgene. Jeg kan sjekke hvor mye trykk jeg må ha for å løfte foran.
Har en god del vekt ekstra på min i fronten så min vil uansett kreve litt mer enn en std. bil.

Er en link-pin ja. Påsveis-settet for å flytte demperinnfestning skulle senke nødvendig løftetrykk med 30psi. Så det blir fortsatt voldsomt.

Ellers sliter jeg med at Uni-balls'n som holder alustaven bak. Ikke er solide nok. Dvs de vrir seg i gjengene. Og det hele ender med at belgene bak står i bue ut på siden. Har du samme system der?
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1937 på: juni 30, 2010, 21:21:57 pm »

Tipper du monterte på en linkpin-bil? Disse krever mye trykk hvis man ikke flytter demperinfestingen.
I selve systemet kjører jeg 200 PSI, men har regulatorer ut mot hvert hjørne så jeg slipper aldri løs
dette "sjokktrykket" ut mot belgene. Jeg kan sjekke hvor mye trykk jeg må ha for å løfte foran.
Har en god del vekt ekstra på min i fronten så min vil uansett kreve litt mer enn en std. bil.

Er en link-pin ja. Påsveis-settet for å flytte demperinnfestning skulle senke nødvendig løftetrykk med 30psi. Så det blir fortsatt voldsomt.

Ellers sliter jeg med at Uni-balls'n som holder alustaven bak. Ikke er solide nok. Dvs de vrir seg i gjengene. Og det hele ender med at belgene bak står i bue ut på siden. Har du samme system der?

Har samme system bak. Da har du ikke truffet helt rett med braketten som sveises inn på "tårnene" bak, og staven under.
Viktig at staven bak står rett under slik at du ikke får vridning. Jeg målte, og målte og målte før jeg sveiset mine.

Jeg har ingen problemer med så kraftige vridninger på min. Er seff litt vridning, og det skal det være.

Håper du har husket å montere "cup-stag" mellom tårnene bak? For DEN vridningen tror jeg ikke du har lyst til å få.
Har sett flere eksempler på biler hvor de ahr sløyfet å stive opp mellom tårnene, og hvor hele tårnet vrir seg under kjøring.
NOT good!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1938 på: juni 30, 2010, 21:23:08 pm »

Newbie spørsmål: Hvordan fikk du white wall?

Mvh,
Marius

Løse sider. Du får disse hos bl.a. Unneberg.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1939 på: juli 01, 2010, 08:52:16 am »


Har samme system bak. Da har du ikke truffet helt rett med braketten som sveises inn på "tårnene" bak, og staven under.
Viktig at staven bak står rett under slik at du ikke får vridning. Jeg målte, og målte og målte før jeg sveiset mine.

Jeg har ingen problemer med så kraftige vridninger på min. Er seff litt vridning, og det skal det være.

Håper du har husket å montere "cup-stag" mellom tårnene bak? For DEN vridningen tror jeg ikke du har lyst til å få.
Har sett flere eksempler på biler hvor de ahr sløyfet å stive opp mellom tårnene, og hvor hele tårnet vrir seg under kjøring.
NOT good!


Braketten sitter fint den. Er ved full oppblåsing problemet kommer.
Dette er en pre-58 med litt andre tårn bak. Samtidig som bilen ligger på torsjonstavene ved kjørehøyde bak for å spare drivaksler.Så avstiving er droppet for denne gang. Noe sier meg at dette luftsettet kun blir midlertidig  Osteaktig
Loggført

olli_00
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Sigdal


...shine can never replace attitude!


Vis profil
« Svar #1940 på: juli 05, 2010, 23:28:14 pm »

men så ut som bile "sto" på skiltet når du la den ned igjen, eller så jeg litt gæent  Øyerulling

Ser slik ut, men jeg kan bare skyve skiltet videre opp, så det står ikke under press.
Skal gjøre noen finjusteringer av braketten i morgen og bl.a. få på plass noen fjærer.

Hva med en liten luftsylinder som vipper skiltet helt opp da du slipper bilen ned a?  Glad
Loggført

..!Ole Gunnar Leer!..

#11

Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #1941 på: juli 06, 2010, 20:31:53 pm »

Helt konge den skilt mekanismen!! Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1942 på: juli 07, 2010, 13:12:15 pm »

Hei Thomas... Takk for sist, noen år siden nå!

Nå har jeg lest hele tråden din over to dager.. Og du er deg selv lik Glad Skal være lav. Punktum!

Utrolig flott bygg! Ti ganger så bra som Cab'n du bygde. Minst.. Kult



Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1943 på: august 13, 2010, 06:24:49 am »

Helt konge den skilt mekanismen!! Gliser

Droppa den etter å ha latt den "synke inn" noen dager. Har montert skilt med org.størrelse på selve fangeren.
Dette ble mye penere, både når bilen er i kjørehøyde og "slammed".
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1944 på: august 13, 2010, 06:26:18 am »

Hei Thomas... Takk for sist, noen år siden nå!

Nå har jeg lest hele tråden din over to dager.. Og du er deg selv lik Glad Skal være lav. Punktum!

Utrolig flott bygg! Ti ganger så bra som Cab'n du bygde. Minst.. Kult





Hallo du Glad Takk for siste ja. Leste meg opp på prosjektet ditt Glad Stå på!
Nå holder du på med riktig bil vet du Blunker

Lavt ja, seff Glad Finnes bare en type lav, og det er griselav Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1945 på: august 13, 2010, 06:49:50 am »

Det store spørsmålet er... Blir denne å se på SCC i år...
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1946 på: august 13, 2010, 07:29:15 am »

En liten update fra garasjen de siste dagene.


Men først..
Spm: "Rekker du å bli ferdig til SCC??"
Svar: No comment  Øyerulling

Så til selve updaten.

Har vært en aktiv uke i garasjen. Har fått unna de tidskrevende jobbene, og jeg har rett og slett fått gjort #$%&$ mye Glad
Lenge siden jeg har kost meg slik i garasjen som denne uka.

Startet uka med å feste/kappe til alt av ledninger/slanger og montere ting for godt. Deilig å se ledningsnettet ferdig "børsta" Glad
Måtte plassere vannskilleren ett alternativt sted pga plassmangel. Ikke at vannskiller er ett veldig stort behov på en slik bil her i Norge,
men siden jeg hadde den så ble den en grei overgang mellom 1/2" slangen fra tanken og "hardline" til ventilene.



Nivåreguleringen fra FabLab er også på plass, og den fungerer utmerket.
Makan til ett enkelt og snedig produkt skal man lete lenge etter. Skal ta noen bilder av denne når jeg har fått på plass de to siste panelene i dag.
Jeg har nå justert denne til en fast kjørehøyde, og "Pressuryte"-enheten holde denne høyden konstant.
Denne aktiveres via tenningen, og bilen kjører seg da opp automatisk til kjørehøyde. Ved å slå over en bryter så dekativeres den og "lekeboksen" blir aktivert Glad

Videre så ble flere "paneler" i bagasjerommet kledd med matte, og nå har jeg bare 2 igjen. Disse skal kles i sort "skai".

Så startet jeg med konstruksjon og installasjon av panseråpner.
Siden jeg bare skal ha dørpopper i førerdøra (via fjernkontrollen) så ble solenoiden til passasjerdøra brukt til panserlåsen.
Etter litt brainstorming over ett par kaffekopper tok jeg turen til biltema for å handle inn litt "betar".

Så var det bare å fyre sveiseapp og ved hjelp av en bremsevaier for BMX + en vinkel, så var pansermekanismen ferdig Glad
Den inneholder også nødåpner hvis noe skulle skje med solenoiden.







Så var det popperen til førerdøra som stod på tapeten.
Denne ble en større utfordring da disse solenoidene overhodet ikke er beregnet på monteringen i noen små/trange bobledører  Tvilende
Men mer kaffe var det som skulle til for at jeg kom frem til en fungerende løsning.
Ikke nok med at det er liten plass til selve solenoiden inne i selve døra, men det er jo ikke akkurat mye plass bak dørtrekket heller.
Så dette måtte lages så lite og plassbesparende som overhodet mulig. Samtidig som det skal tåle kraften fra den store solenoiden.



Skulle tro det kom fra fabrikken Blunker hehe



Endelig på plass!



Det siste jeg gjorde i går var å legge låsmekanismene til dørene i dieselmarinade, slik at disse kan blåses reine og monteres i dag.

Jeg har også koblet ferdig alt lys, inkl en snedig løsning av blinklysene foran Blunker
Hvordan den ble får dere se senere....
« Siste redigering: august 13, 2010, 07:31:04 am av DrLaban » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1947 på: august 13, 2010, 07:36:47 am »

blir helt julaften å se denne på scc, ja det e itj tvil ! den må !
Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1948 på: august 13, 2010, 07:41:54 am »

Gått å se du er igang igjen, kongeprosjekt Kult
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #1949 på: august 13, 2010, 17:35:07 pm »

Er garasjen din i svart-hvitt?  Kult
Loggført

My religion is kindness
Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!