mars 28, 2024, 22:53:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641656 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #390 på: mars 21, 2008, 22:08:32 pm »

Veit du navnet og koden til fargen på boblo di??
Ser veldig lik den eg har..

Har koden i garasjen. Skal finne den i morgen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #391 på: mars 22, 2008, 21:39:15 pm »

Update - Endelig ute av garasjen Glad

Fikk trilla flyndra ut i solen i dag slik at jeg fikk tatt en skikkelig opprydding i garasjen etter vinterens jobbing.

Fikk mange rare blikk av folk som var ute og gikk påsketur. En eldre kar kom bort og spanet litt og spurte "hva har skjedd med denne da? Den er jo helt flat!!?"

Selv med 80-profil dekk så er det jo rimelig lavt Blunker hehehe







I morgen tenkte jeg å demontere resten av karosseriet, ta ut vinduer, ta av bakskjermer etc.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #392 på: mars 22, 2008, 21:41:11 pm »

Den ER jo heilt flat Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #393 på: mars 23, 2008, 17:31:59 pm »

Søndags jobb i solen... demontering Glad

Fortsatte med demonteringen av karosseriet i dag.

Alltid spennende å ta ut ruter og se hva som skjuler seg bak gummilistene, men der var det ikke mye å skrike for Osteaktig
Fant overhodet ikke noe rust, ikke en gang noe som var brunt, DIGG!!!1 Er jo mindre rust på denne enn på min 30 år nyere Caravelle!

Holder været seg til i morgen så kommer jeg til å prøvemontere karosseriet på bunnplata.. så stay tuned Blunker



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #394 på: mars 24, 2008, 10:37:35 am »

Den ER jo heilt flat Osteaktig

heter jo ikke flyndre for ingenting;)

syntes det her blir bra jeg thomas:P
med det har jeg vel kanskje nevnt i en annen prosjekt tråd også? Blunker det er vel bugrun som er målet?
det burde du vel klare nå? du er jo så godt som ferdig
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #395 på: mars 24, 2008, 10:44:03 am »

syntes det her blir bra jeg thomas:P
med det har jeg vel kanskje nevnt i en annen prosjekt tråd også? Blunker det er vel bugrun som er målet?
det burde du vel klare nå? du er jo så godt som ferdig

Målet er BR ja, men håpet er å ha den ferdig når vi river av april-lappen på kalenderen, med andre ord mai. Osteaktig
Vi får se... lakkeringen starter så smått til helga.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #396 på: mars 24, 2008, 13:01:59 pm »

hehe, mai ja, det er jo ikke lenge til, er rundt 1mai jeg håper på å få dratt frem min også,
gleder meg til å få sett bilen din live, å gjerne litt dragging med litt titan under bilen:P
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #397 på: mars 24, 2008, 14:46:53 pm »

Update

I dag var dagen jeg skulle løfte på plass karosseriet for å sjekke om noe modifisering må til...
...som må til hehe Osteaktig



Magefølelsen av at jeg måtte modde innerskjermene litt var riktig, de tar i dempertårnene slik at karosseriet stopper 2-3cm før det ligger riktig.



Må moddes litt bak også gitt hvis jeg bare skal kunne løfte på plass karosseriet med Cup-staget på.



Resultatet ble at det "manglet" 8cm til at det skulle legge seg på plass..hehe



Så den blir da 8cm lavere enn dette bak...



..og 3 cm lavere foran



Fikk ikke helt sett hvordan dette ville bli, men selv om karosseriet "svever" høyt over flyndra så fikk jeg en pekepinn' på hvordan det blir.

Flyndra er kjørt bort til karosseriet er ferdig moddet/lakkert.



Fase 3 kan nå starte!!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #398 på: mars 24, 2008, 17:49:19 pm »

går det å sette cup staget under siden av festene på demperene?
Loggført

1 up
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #399 på: mars 24, 2008, 17:57:12 pm »

Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer  Blunker 
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #400 på: mars 24, 2008, 18:09:17 pm »

Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer  Blunker 

Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der?

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #401 på: mars 24, 2008, 18:12:20 pm »

Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer  Blunker 

Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der?



Slike tanker har ikke vi som har karosseri på bilen. Du har nok blitt litt bortskjemt  Osteaktig
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #402 på: mars 24, 2008, 18:18:10 pm »

Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer  Blunker 

Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der?



Slike tanker har ikke vi som har karosseri på bilen. Du har nok blitt litt bortskjemt  Osteaktig

Hehehe.. ok da Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #403 på: mars 24, 2008, 18:27:50 pm »

åja, sorry hehe nå ser jeg Øyerulling ikke bry deg om meg
« Siste redigering: mars 25, 2008, 00:19:21 am av anders t1 » Loggført

1 up
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #404 på: mars 24, 2008, 21:32:57 pm »

Ble en liten økt i garasjen i kveld også.

Fikk av bakskjermene og fjernet tectyl. Fortsatt veldig fornøyd med tanke på rust Glad



Under tectylen oppdaget jeg også at venstre fangerfestet var skiftet før...



Så fant jeg den første rusta også. Høyre fangerfeste hadde en del rust som gjør at jeg velger å skifte dette.

Kommer til å bytte begge hjørnene bak siden den sveisejobben som er gjort ikke helt helt optimal
men tanke på min plan med avtagbar bakplate. Den er nemlig blitt helsveiset på venstre siden når fangerfestet ble byttet Trist



Sjekket priser på begge hjørnene og bakplata hos Veng og oppdaget da at det er MYE å spare på å kjøpe
dette i statene. Kommer på 500,- +mva i Statene og 1310,- + mva hos Veng.
Kommer selvfølgelig litt frakt på dette, men skal jo uansett bestille andre deler der.

Edit: Bestillte akkurat alle sveisedelene + diverse gummilister etc. til monteringen av karosseriet fra CIP1.
Har noe mer som skal bestilles der også, men det får jeg ta i neste omgang.
« Siste redigering: mars 24, 2008, 22:25:31 pm av Thomas S (DrLaban) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #405 på: mars 24, 2008, 22:39:04 pm »

er vel en del som har erfaringer med passformen på veng biter, men hvordan er det med dette fra cip1? ofte får man det man betaler for...

Har hørt bare bra ting om hooky's og wolfparts, sjekket du priser der?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #406 på: mars 25, 2008, 00:01:18 am »

er vel en del som har erfaringer med passformen på veng biter, men hvordan er det med dette fra cip1? ofte får man det man betaler for...

Har hørt bare bra ting om hooky's og wolfparts, sjekket du priser der?

Jeg hadde nok ikke kjøpt skjermer,panser og slikt billig, men tenkte at passformen ikke kunne bli så "gæli" på disse betane Glad

Kommer en rapport hvordan passformen er så fort jeg får de i hus og jeg får fyret sveiseapp. Osteaktig

Sjekket ikke prisen hos Hooky's eller Wolfparts...
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #407 på: mars 25, 2008, 16:17:10 pm »

detta blir helt sheriff. er nice stance på den ja, blir ikke akkurat værre med 8" bak med smooooth kant Rekker tunge
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #408 på: mars 25, 2008, 21:49:59 pm »

Fortsatte sliping og demontering i kveld. Har nå snart fått fjernet all tectyl på karosseriet.
Fjernet så stigtrinnet på førersiden og stusset da på at det var så utrolig rent og strøkent bak.
..og jeg hadde så rett, bak ett pent lag med sparkel og lakk var dette gjemt : eek :



Med lettere panikk innabords tror jeg at jeg brukte maks 30 minutter å få av stigtrinnet på andre siden, pusse ned begge kanelene og alle hjørnene for så å konstantere at det var kun kanalen på førersiden som var "reparert" *puuh*

Etter å ha sjekket områdene rundt hullene så kunne jeg konstantere at dette ble en quickfix siden plåten var hel og pen ellers.
Så her blir det å få knekt til litt plåt og byttet ut de ødelagte områdene.

Slik som dette får meg til å lure på hva folk tenker.. hvorfor legge flid i å få det til å se bra ut BAK stigtrinnet, for så å gjøre problemet enda større etter en kort tid???
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #409 på: mars 26, 2008, 10:18:59 am »

Eller hvorfor ikke gjøre det ordentlig med en gang nå som resten blir så bra? Tenk bare på hvor mye rust det sikkert er inni denne kanalen.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #410 på: mars 26, 2008, 11:03:04 am »

det lille der hadde jeg å bare lagt en lapp på. når du kutter ut en bit så ser du jo litt inni der å, bare det ikke er hull i varmekanal Blunker nye kanaler er ikke så bra . sto og så på en for litt siden og det virket som no dritt. bare du sveiser kant i kant og behandler på baksiden av sveisen så er ikke det stedet det ruster opp først . synes den bilen din er fin jeg med tanke på rust Glad
Loggført

1 up
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #411 på: mars 26, 2008, 12:44:18 pm »

det lille der hadde jeg å bare lagt en lapp på. når du kutter ut en bit så ser du jo litt inni der å, bare det ikke er hull i varmekanal Blunker nye kanaler er ikke så bra . sto og så på en for litt siden og det virket som no dritt. bare du sveiser kant i kant og behandler på baksiden av sveisen så er ikke det stedet det ruster opp først . synes den bilen din er fin jeg med tanke på rust Glad

Jepp. Jeg har tenkt til å bare lappe hullene. Det er ikke hull i varmekanalen, det har jeg sjekket Glad
Trenger trolig bare kappe ut 2-3cm i høyden for å fikse dette. Kanalen er hel og pen ellers.

Har vært HELDIG med tanke på rust ja ! Osteaktig Så jeg klager ikke.. hehe
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #412 på: mars 27, 2008, 22:50:16 pm »

Litt rolig de siste dagene før det braker løs med kjempeinnsats i helgen.

Henter sveiseapp. igjen etter jobben i morgen og det ser ut til at CIP1 klarer å levere sveisedelene i morgen også Osteaktig
Jeg har jo også litt sveising på kanalen, sveise igjen antennehull og tanklokk ++ Så jeg har nok å gjøre OM ikke UPS får levert før helga.

Ett lite spm folkens. Jeg har jo, som de flesta har fått med seg, hatt motorbrann. Og det har jo da selvfølgelig
kommet en del rust inne i luftinntaket under bakruta.
Vet at en del kapper ut inne fra motorrommet for å komme til med sandblåsing/pussing.
Spm er: hvordan bør jeg kappe og sveise dette igjen for at det skal bli bra?
Eventuellt andre tips....
« Siste redigering: mars 27, 2008, 22:53:50 pm av Thomas S (DrLaban) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
TURBO
Gjest
« Svar #413 på: mars 28, 2008, 15:21:19 pm »

Hallo Thomas.Trenger jeg noe mer enn air ride kit"complete",front air ride kit og rear air ride kit fra airkewrld får å få det montert på min 1970mod.1300?Mvh Ingar
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #414 på: mars 28, 2008, 20:20:06 pm »

Sitter nå og varmer opp til en mekkehelg (sofatrix og beger) Osteaktig

CIP1 holdt det de lovet og leverte varene før helga Osteaktig
Ble sendt fra California på onsdag og ble levert ved lunsjtid i dag.



- Nye gummilister m/kromlister til vinduene
- Nye skjermkjedelister
- Lyktebraketter
- Kråm til luftinntaket under bakruta
- Bensinrøret under tanken
- Pakkning til bakluka
- Høyre og venstre fangerfeste (sveisedel)
- Bakplate (sveisedel)

Alt er klart til å gjøre en kjempeinnsats på prosjektet i helgen Osteaktig



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #415 på: mars 28, 2008, 20:25:25 pm »

Hallo Thomas.Trenger jeg noe mer enn air ride kit"complete",front air ride kit og rear air ride kit fra airkewrld får å få det montert på min 1970mod.1300?Mvh Ingar

Dette er nok kittet for deg:
http://www.airkewld.com/parts/proddetail.php?prod=ARK-4500

Send en mail til Pete så sjekker du dette før du bestiller.
Kittet jeg har linket til er WELD ON versjonen, altså det kreves at du sveiser. De har også BOLT ON kit, men det er noe dyrere, og du sliter litt med varmepottene bak.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
TURBO
Gjest
« Svar #416 på: mars 28, 2008, 20:56:15 pm »

Takk så lenge,skal sende en mail til Pete jeg,så blir det vel "løp å kjøp"
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #417 på: mars 29, 2008, 19:39:17 pm »

*update*

Starter med sveisingen av karosseriet i dag. Først ut var kanalen på førersiden...

Som nevnt tidligere i tråden så dukket dette oppe under sparkel og lakk.


Kappet ut det som skulle bort og fikk konstantert at varmekanalen var helt strøken Osteaktig



Så var alt mye bedre. Mangler bare litt karosserikitt så er jeg i boks.



Så var det den største jobben, og dette tok tid!! Masse tilpassing og måling da hjørnet som var byttet fra før ikke satt riktig. : gråter :



Høyre hjørne var moden for utskifting for å si det slik...



Etter en del timer satt ting som det skulle og jeg er nå klar for helsveising i morra.





Nå erre pitsa og BEGER!!!!11  Gliser



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #418 på: mars 29, 2008, 19:55:35 pm »

Flott arbeid Gliser Blunker Glad
Men ka i all verden er det som har smitta over på motorlokket Hæ Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #419 på: mars 29, 2008, 19:59:52 pm »

Flott arbeid Gliser Blunker Glad
Men ka i all verden er det som har smitta over på motorlokket Hæ Osteaktig

Motorbrann....

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!