DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #390 på: mars 21, 2008, 23:08:32 pm » |
|
Veit du navnet og koden til fargen på boblo di?? Ser veldig lik den eg har..
Har koden i garasjen. Skal finne den i morgen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #391 på: mars 22, 2008, 22:39:15 pm » |
|
Update - Endelig ute av garasjen  Fikk trilla flyndra ut i solen i dag slik at jeg fikk tatt en skikkelig opprydding i garasjen etter vinterens jobbing. Fikk mange rare blikk av folk som var ute og gikk påsketur. En eldre kar kom bort og spanet litt og spurte "hva har skjedd med denne da? Den er jo helt flat!!?" Selv med 80-profil dekk så er det jo rimelig lavt  hehehe    I morgen tenkte jeg å demontere resten av karosseriet, ta ut vinduer, ta av bakskjermer etc.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #392 på: mars 22, 2008, 22:41:11 pm » |
|
Den ER jo heilt flat 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #393 på: mars 23, 2008, 18:31:59 pm » |
|
Søndags jobb i solen... demontering 
Fortsatte med demonteringen av karosseriet i dag. Alltid spennende å ta ut ruter og se hva som skjuler seg bak gummilistene, men der var det ikke mye å skrike for  Fant overhodet ikke noe rust, ikke en gang noe som var brunt, DIGG!!!1 Er jo mindre rust på denne enn på min 30 år nyere Caravelle! Holder været seg til i morgen så kommer jeg til å prøvemontere karosseriet på bunnplata.. så stay tuned   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
2mmelit1
Seniormedlem
   
Innlegg: 251
Bosted:
|
 |
« Svar #394 på: mars 24, 2008, 11:37:35 am » |
|
Den ER jo heilt flat  heter jo ikke flyndre for ingenting;) syntes det her blir bra jeg thomas:P med det har jeg vel kanskje nevnt i en annen prosjekt tråd også?  det er vel bugrun som er målet? det burde du vel klare nå? du er jo så godt som ferdig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #395 på: mars 24, 2008, 11:44:03 am » |
|
syntes det her blir bra jeg thomas:P med det har jeg vel kanskje nevnt i en annen prosjekt tråd også?  det er vel bugrun som er målet? det burde du vel klare nå? du er jo så godt som ferdig Målet er BR ja, men håpet er å ha den ferdig når vi river av april-lappen på kalenderen, med andre ord mai.  Vi får se... lakkeringen starter så smått til helga.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
2mmelit1
Seniormedlem
   
Innlegg: 251
Bosted:
|
 |
« Svar #396 på: mars 24, 2008, 14:01:59 pm » |
|
hehe, mai ja, det er jo ikke lenge til, er rundt 1mai jeg håper på å få dratt frem min også, gleder meg til å få sett bilen din live, å gjerne litt dragging med litt titan under bilen:P
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #397 på: mars 24, 2008, 15:46:53 pm » |
|
UpdateI dag var dagen jeg skulle løfte på plass karosseriet for å sjekke om noe modifisering må til... ...som må til hehe   Magefølelsen av at jeg måtte modde innerskjermene litt var riktig, de tar i dempertårnene slik at karosseriet stopper 2-3cm før det ligger riktig.  Må moddes litt bak også gitt hvis jeg bare skal kunne løfte på plass karosseriet med Cup-staget på.  Resultatet ble at det "manglet" 8cm til at det skulle legge seg på plass..hehe  Så den blir da 8cm lavere enn dette bak...  ..og 3 cm lavere foran  Fikk ikke helt sett hvordan dette ville bli, men selv om karosseriet "svever" høyt over flyndra så fikk jeg en pekepinn' på hvordan det blir. Flyndra er kjørt bort til karosseriet er ferdig moddet/lakkert.  Fase 3 kan nå starte!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #398 på: mars 24, 2008, 18:49:19 pm » |
|
går det å sette cup staget under siden av festene på demperene?
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #400 på: mars 24, 2008, 19:09:17 pm » |
|
Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #401 på: mars 24, 2008, 19:12:20 pm » |
|
Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der? Slike tanker har ikke vi som har karosseri på bilen. Du har nok blitt litt bortskjemt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #402 på: mars 24, 2008, 19:18:10 pm » |
|
Du behøver da ikke modifisere noe bak pga cup staget. Skru det sammen øverst når karosseriet er på plass, så ser du nok at det passer Jeg så det etter en tur ut i garasjen igjen, blir det ikke fryktelig trangt å komme til der? Slike tanker har ikke vi som har karosseri på bilen. Du har nok blitt litt bortskjemt Hehehe.. ok da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #403 på: mars 24, 2008, 19:27:50 pm » |
|
åja, sorry hehe nå ser jeg  ikke bry deg om meg
|
|
« Siste redigering: mars 25, 2008, 01:19:21 am av anders t1 »
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #404 på: mars 24, 2008, 22:32:57 pm » |
|
Ble en liten økt i garasjen i kveld også. Fikk av bakskjermene og fjernet tectyl. Fortsatt veldig fornøyd med tanke på rust   Under tectylen oppdaget jeg også at venstre fangerfestet var skiftet før...  Så fant jeg den første rusta også. Høyre fangerfeste hadde en del rust som gjør at jeg velger å skifte dette. Kommer til å bytte begge hjørnene bak siden den sveisejobben som er gjort ikke helt helt optimal men tanke på min plan med avtagbar bakplate. Den er nemlig blitt helsveiset på venstre siden når fangerfestet ble byttet   Sjekket priser på begge hjørnene og bakplata hos Veng og oppdaget da at det er MYE å spare på å kjøpe dette i statene. Kommer på 500,- +mva i Statene og 1310,- + mva hos Veng. Kommer selvfølgelig litt frakt på dette, men skal jo uansett bestille andre deler der. Edit: Bestillte akkurat alle sveisedelene + diverse gummilister etc. til monteringen av karosseriet fra CIP1. Har noe mer som skal bestilles der også, men det får jeg ta i neste omgang.
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2008, 23:25:31 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #405 på: mars 24, 2008, 23:39:04 pm » |
|
er vel en del som har erfaringer med passformen på veng biter, men hvordan er det med dette fra cip1? ofte får man det man betaler for...
Har hørt bare bra ting om hooky's og wolfparts, sjekket du priser der?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #406 på: mars 25, 2008, 01:01:18 am » |
|
er vel en del som har erfaringer med passformen på veng biter, men hvordan er det med dette fra cip1? ofte får man det man betaler for...
Har hørt bare bra ting om hooky's og wolfparts, sjekket du priser der?
Jeg hadde nok ikke kjøpt skjermer,panser og slikt billig, men tenkte at passformen ikke kunne bli så "gæli" på disse betane  Kommer en rapport hvordan passformen er så fort jeg får de i hus og jeg får fyret sveiseapp.  Sjekket ikke prisen hos Hooky's eller Wolfparts...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #408 på: mars 25, 2008, 22:49:59 pm » |
|
Fortsatte sliping og demontering i kveld. Har nå snart fått fjernet all tectyl på karosseriet. Fjernet så stigtrinnet på førersiden og stusset da på at det var så utrolig rent og strøkent bak. ..og jeg hadde så rett, bak ett pent lag med sparkel og lakk var dette gjemt : eek :  Med lettere panikk innabords tror jeg at jeg brukte maks 30 minutter å få av stigtrinnet på andre siden, pusse ned begge kanelene og alle hjørnene for så å konstantere at det var kun kanalen på førersiden som var "reparert" *puuh* Etter å ha sjekket områdene rundt hullene så kunne jeg konstantere at dette ble en quickfix siden plåten var hel og pen ellers. Så her blir det å få knekt til litt plåt og byttet ut de ødelagte områdene. Slik som dette får meg til å lure på hva folk tenker.. hvorfor legge flid i å få det til å se bra ut BAK stigtrinnet, for så å gjøre problemet enda større etter en kort tid???
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
    
Innlegg: 796
Bosted: Skien
Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....
|
 |
« Svar #409 på: mars 26, 2008, 11:18:59 am » |
|
Eller hvorfor ikke gjøre det ordentlig med en gang nå som resten blir så bra? Tenk bare på hvor mye rust det sikkert er inni denne kanalen.
|
|
|
Loggført
|
B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #410 på: mars 26, 2008, 12:03:04 pm » |
|
det lille der hadde jeg å bare lagt en lapp på. når du kutter ut en bit så ser du jo litt inni der å, bare det ikke er hull i varmekanal  nye kanaler er ikke så bra . sto og så på en for litt siden og det virket som no dritt. bare du sveiser kant i kant og behandler på baksiden av sveisen så er ikke det stedet det ruster opp først . synes den bilen din er fin jeg med tanke på rust 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #411 på: mars 26, 2008, 13:44:18 pm » |
|
det lille der hadde jeg å bare lagt en lapp på. når du kutter ut en bit så ser du jo litt inni der å, bare det ikke er hull i varmekanal  nye kanaler er ikke så bra . sto og så på en for litt siden og det virket som no dritt. bare du sveiser kant i kant og behandler på baksiden av sveisen så er ikke det stedet det ruster opp først . synes den bilen din er fin jeg med tanke på rust  Jepp. Jeg har tenkt til å bare lappe hullene. Det er ikke hull i varmekanalen, det har jeg sjekket  Trenger trolig bare kappe ut 2-3cm i høyden for å fikse dette. Kanalen er hel og pen ellers. Har vært HELDIG med tanke på rust ja !  Så jeg klager ikke.. hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #412 på: mars 27, 2008, 23:50:16 pm » |
|
Litt rolig de siste dagene før det braker løs med kjempeinnsats i helgen. Henter sveiseapp. igjen etter jobben i morgen og det ser ut til at CIP1 klarer å levere sveisedelene i morgen også  Jeg har jo også litt sveising på kanalen, sveise igjen antennehull og tanklokk ++ Så jeg har nok å gjøre OM ikke UPS får levert før helga. Ett lite spm folkens. Jeg har jo, som de flesta har fått med seg, hatt motorbrann. Og det har jo da selvfølgelig kommet en del rust inne i luftinntaket under bakruta. Vet at en del kapper ut inne fra motorrommet for å komme til med sandblåsing/pussing. Spm er: hvordan bør jeg kappe og sveise dette igjen for at det skal bli bra? Eventuellt andre tips....
|
|
« Siste redigering: mars 27, 2008, 23:53:50 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #413 på: mars 28, 2008, 16:21:19 pm » |
|
Hallo Thomas.Trenger jeg noe mer enn air ride kit"complete",front air ride kit og rear air ride kit fra airkewrld får å få det montert på min 1970mod.1300?Mvh Ingar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #414 på: mars 28, 2008, 21:20:06 pm » |
|
Sitter nå og varmer opp til en mekkehelg (sofatrix og beger)  CIP1 holdt det de lovet og leverte varene før helga  Ble sendt fra California på onsdag og ble levert ved lunsjtid i dag.  - Nye gummilister m/kromlister til vinduene - Nye skjermkjedelister - Lyktebraketter - Kråm til luftinntaket under bakruta - Bensinrøret under tanken - Pakkning til bakluka - Høyre og venstre fangerfeste (sveisedel) - Bakplate (sveisedel) Alt er klart til å gjøre en kjempeinnsats på prosjektet i helgen   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #415 på: mars 28, 2008, 21:25:25 pm » |
|
Hallo Thomas.Trenger jeg noe mer enn air ride kit"complete",front air ride kit og rear air ride kit fra airkewrld får å få det montert på min 1970mod.1300?Mvh Ingar
Dette er nok kittet for deg: http://www.airkewld.com/parts/proddetail.php?prod=ARK-4500Send en mail til Pete så sjekker du dette før du bestiller. Kittet jeg har linket til er WELD ON versjonen, altså det kreves at du sveiser. De har også BOLT ON kit, men det er noe dyrere, og du sliter litt med varmepottene bak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #416 på: mars 28, 2008, 21:56:15 pm » |
|
Takk så lenge,skal sende en mail til Pete jeg,så blir det vel "løp å kjøp"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #417 på: mars 29, 2008, 20:39:17 pm » |
|
*update*Starter med sveisingen av karosseriet i dag. Først ut var kanalen på førersiden... Som nevnt tidligere i tråden så dukket dette oppe under sparkel og lakk.  Kappet ut det som skulle bort og fikk konstantert at varmekanalen var helt strøken   Så var alt mye bedre. Mangler bare litt karosserikitt så er jeg i boks.  Så var det den største jobben, og dette tok tid!! Masse tilpassing og måling da hjørnet som var byttet fra før ikke satt riktig. : gråter :  Høyre hjørne var moden for utskifting for å si det slik...  Etter en del timer satt ting som det skulle og jeg er nå klar for helsveising i morra.   Nå erre pitsa og BEGER!!!!11 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #418 på: mars 29, 2008, 20:55:35 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #419 på: mars 29, 2008, 20:59:52 pm » |
|
Motorbrann.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|