DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #600 på: april 25, 2008, 22:23:52 pm » |
|
Ok folkens, det er fredag, endelig helg, kaldt øl i kylen, og humøret er på topp etter noen timer i garasjen  Får vel nesten gi dere en liten sneak peek på hva som foregår i garasjen da... her er ett av kortene jeg har i ermet. Det kjæm mer  
|
|
« Siste redigering: april 25, 2008, 22:25:32 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #601 på: april 26, 2008, 16:29:49 pm » |
|
I dag har jeg puslet med litt finish (litt sprøytesparkel her og der) før jeg legger siste strøk med primer i morgen tidlig. Holder været seg så har jeg innkalt "troppene" til løfting av karosseri i morgen  Fikk også fylt opp girkassa med olje igjen, noe jeg har vært overbevist om at jeg ville glemme ; Ellers å var jeg en tur ute og fikk hentet en "liten" eske som en kar i VACN tok med seg fra Skien torsdag. ..og hva inneholdt denne esken da?  Hmm.. hva er dette?  Noen som kjenner igjen denne?  Den skal etter planen brukes som rekvisitt på takgrinda   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #602 på: april 26, 2008, 16:33:25 pm » |
|
Blir dødsfet til de røde deraljene 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #603 på: april 26, 2008, 16:33:58 pm » |
|
Var ikkje den tønna, samme som var til salgs på ei eller anna veteransida?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #604 på: april 26, 2008, 16:42:07 pm » |
|
Blir dødsfet til de røde deraljene  Japp 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #605 på: april 26, 2008, 16:42:25 pm » |
|
Var ikkje den tønna, samme som var til salgs på ei eller anna veteransida?
Japp 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
magnusB
Seniormedlem

|
 |
« Svar #606 på: april 26, 2008, 16:52:57 pm » |
|
Det her blir jo så fett. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Gjennomført ned til minste detalj. Nå må du bare passe på at det ikke blir for perfekt! Sjarmen må beholdes... Man kan jo sammenligne det med musikk. Hva hadde vel de gamle Rolling Stones-låtene vært om innspillingen var 100% perfekt og feilfri? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #607 på: april 26, 2008, 16:56:21 pm » |
|
Det her blir jo så fett. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Gjennomført ned til minste detalj. Nå må du bare passe på at det ikke blir for perfekt! Sjarmen må beholdes... Man kan jo sammenligne det med musikk. Hva hadde vel de gamle Rolling Stones-låtene vært om innspillingen var 100% perfekt og feilfri?  Du har et poeng der! Dette gjelder både vw og musikk, ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #608 på: april 26, 2008, 17:01:02 pm » |
|
Det her blir jo så fett. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Gjennomført ned til minste detalj. Nå må du bare passe på at det ikke blir for perfekt! Sjarmen må beholdes... Man kan jo sammenligne det med musikk. Hva hadde vel de gamle Rolling Stones-låtene vært om innspillingen var 100% perfekt og feilfri?  Relax  Alt er under kontroll hehe. Ting skal være strøkent, men samtidig se gammelt ut. Det er bl.a. årsaken til fake patina'en som kommer på den. Tror jeg har brukt 3-4 kvelder og bare kikket på bilder av gamle "bugs" med patina-lakk, kun for å få det så "ekte" som mulig. Dere har bare sett en liten bit av det fulle resultatet, men jeg kan jo si at jeg gliser stort hver gang jeg går inn i garasjen. ..og jeg gleder meg til å få gjort de siste triksene mine også til uka. 
|
|
« Siste redigering: april 26, 2008, 17:39:47 pm av Thomas S (DrLaban) »
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem

Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #609 på: april 26, 2008, 17:40:54 pm » |
|
Men du har ikkje vurdert å begynne å drikke skikkelig øl? 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #610 på: april 26, 2008, 17:43:46 pm » |
|
Tror jeg har brukt 3-4 kvelder og bare kikket på bilder av gamle "bugs" med patina-lakk, kun for å få det så "ekte" som mulig.
Det samme gjorde jeg da jeg var 16
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #611 på: april 26, 2008, 17:49:17 pm » |
|
Her er ett par bilder til fra selve lakkeringen. La først to strøk med rustrød primer slik at jeg kunne pusse meg igjennom den grå primeren for skape patina effekten.  Her ser dere forresten rattet/rattstammen montert...  hehe 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #612 på: april 26, 2008, 20:09:04 pm » |
|
Fårstår eg deg rett; skal du ha diverse raude flekkar som patina rundt omkring på bilen din 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #613 på: april 27, 2008, 11:30:27 am » |
|
Fårstår eg deg rett; skal du ha diverse raude flekkar som patina rundt omkring på bilen din  Hehe.. veldig enkelt sagt, men ja  Patina er som du kanskje vet slitt lakk. Så "de røde flekkene" blir på plasser hvor lakken vanligvis slites. Når jeg har fått det slik jeg ønsker sprøytes bilen med matt klarlakk slik at den holder seg slik og ikke slippe igjennom vann.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #614 på: april 27, 2008, 12:06:27 pm » |
|
Uansett kva du gjer, so vert da garantert tøft 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
HaraldL
Seniormedlem

|
« Svar #615 på: april 27, 2008, 13:27:27 pm » |
|
Gleder meg stort til å se resultatet! 
|
|
|
Loggført
|
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs' x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem

|
 |
« Svar #617 på: april 27, 2008, 19:13:46 pm » |
|
Hva skjer med bakskjermene når du trykker på "heve knappen"?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #618 på: april 27, 2008, 19:19:23 pm » |
|
Ingenting  Dekkene er overhodet ikke nær skjermene. Med lufta på topp stikker hjula ca. 5mm på utsiden, men pga strekket i dekket så følger de bare buen på skjermen. Jeg monterte skjermen når bilen var hevet, så stod en kompis og fulgte med på skjerm/dekk da jeg senket den. Hørte bare han humre og le når han sa "kom igjen.. går bra... kom igjen"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #619 på: april 27, 2008, 19:22:55 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem

|
 |
« Svar #620 på: april 27, 2008, 19:42:31 pm » |
|
Ingenting  Dekkene er overhodet ikke nær skjermene. Med lufta på topp stikker hjula ca. 5mm på utsiden, men pga strekket i dekket så følger de bare buen på skjermen. Jeg monterte skjermen når bilen var hevet, så stod en kompis og fulgte med på skjerm/dekk da jeg senket den. Hørte bare han humre og le når han sa "kom igjen.. går bra... kom igjen" Da er jo alt på G da  Gleder meg til fortsettelsen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #621 på: april 27, 2008, 19:46:09 pm » |
|
Ingenting  Dekkene er overhodet ikke nær skjermene. Med lufta på topp stikker hjula ca. 5mm på utsiden, men pga strekket i dekket så følger de bare buen på skjermen. Jeg monterte skjermen når bilen var hevet, så stod en kompis og fulgte med på skjerm/dekk da jeg senket den. Hørte bare han humre og le når han sa "kom igjen.. går bra... kom igjen" Da er jo alt på G da  Gleder meg til fortsettelsen. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk selv når jeg så hvor mye hjula fylte opp i hjulhusene når bilen stod på topp. Tenkte at "dette går aldri i verden i bakkant"... men joda 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem

|
 |
« Svar #622 på: april 27, 2008, 22:38:58 pm » |
|
ser du skal "herme" etter mitt lakk forsøk. og sikkert mange andres.. min har et bilde på min rat look saken på rat forumet her inne. en grå boble med luftwaffen kors på døra. ble mange timer med sandpapir ja. he he.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #623 på: april 27, 2008, 23:13:47 pm » |
|
ser du skal "herme" etter mitt lakk forsøk. og sikkert mange andres.. min har et bilde på min rat look saken på rat forumet her inne. en grå boble med luftwaffen kors på døra. ble mange timer med sandpapir ja. he he.
Prøvde å finne den, men uten hell. Link? Fake patina er ikke akkurat en "nyvinning". Mye brukt på rodder etc. Jeg fikk inspirasjon til å gjøre dette etter jeg så "Western Bolts & Scews" bussen som var i Ultra VW (??) for noen måneder siden. Den bussen er helrå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wonderboy
Medlem

|
 |
« Svar #624 på: april 27, 2008, 23:19:51 pm » |
|
litt dårlig bilde der.. side to på post din rat looker.. litt ned på siden.. skulle gjerne linket. men usikker hvordan.. sa ingenting om at det er ny vinning. og at det er kun jeg som bruker det.. synes selv den bussen var sykt tøff.. synes din bil blir sykt bra også..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem

The RestoRod
|
 |
« Svar #625 på: april 27, 2008, 23:35:45 pm » |
|
litt dårlig bilde der.. side to på post din rat looker.. litt ned på siden.. skulle gjerne linket. men usikker hvordan.. sa ingenting om at det er ny vinning. og at det er kun jeg som bruker det.. synes selv den bussen var sykt tøff.. synes din bil blir sykt bra også..
No worries  var ikke det jeg mente heller 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem

|
 |
« Svar #626 på: april 28, 2008, 08:56:50 am » |
|
råder ingen tvil om at denne kjerra blir one of a kind, med eller uten "lik" patina.............
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #627 på: april 28, 2008, 09:24:04 am » |
|
å se et bilde av HELE bilen da  Tror bilen din er senka Thomas? Got Camber?  Gleder meg til å se den gå opp og ned på scc!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #629 på: april 28, 2008, 09:56:09 am » |
|
Hehehe.... ligger den på bakken her eller? En liten ting før du lakker skjermene, har du funnet ut om du må kjøpe slike forlengelser til fjærplatene? Dvs. svinger den for mye med bakhjulene, jeg sier fra siden jeg kan tenke meg at forholdet skjerm/dekk endres viss du må sette sånne på.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|