mars 29, 2024, 12:20:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641768 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #720 på: mai 19, 2008, 17:50:13 pm »

som er røde vel?  Glad
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #721 på: mai 19, 2008, 17:53:48 pm »

Fett... Det her blir bra!
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #722 på: mai 19, 2008, 18:03:07 pm »

som er røde vel?  Glad

Japp Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #723 på: mai 19, 2008, 18:47:11 pm »

Dette prosjektet er drit kult  Glad
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #724 på: mai 19, 2008, 18:49:21 pm »

Dette prosjektet er drit kult  Glad

Takker og bukker Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #725 på: mai 19, 2008, 18:50:02 pm »

Spm.. hvordan takler sprøytesparkel varme?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #726 på: mai 19, 2008, 21:05:13 pm »

Dette kan vel kommenteres opp og ned å i mente å litt til...... Dette blir kanonbra.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #727 på: mai 20, 2008, 20:52:59 pm »

Spm.. hvordan takler sprøytesparkel varme?

Ekke no særlig å ha på eksosen! Men eksosen er jo ny, så det var vel ikke det du lurte på....

 Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #728 på: mai 20, 2008, 21:32:13 pm »

Spm.. hvordan takler sprøytesparkel varme?

Ekke no særlig å ha på eksosen! Men eksosen er jo ny, så det var vel ikke det du lurte på....

 Gliser

Ikke på eksosen nei Blunker

Skulle ha det på noen "sår" på viftehuset, uansett så ser det ut til å ordne seg Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #729 på: mai 20, 2008, 21:46:20 pm »

*Update*

I kveld fikk jeg lakkert resten av motordelene etter å ha laget meg en aldri så liten "lakkboks" bak garasjen. Glad
Deilig å slippe å flytte bilen ut og inn av garasjen for å lakkere deler.

Ble dårlig med bilder i kveld så det får vente til i morra... etter at motoren er helt komplett og finito Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #730 på: mai 20, 2008, 22:20:13 pm »

Dette høres bra ut!

Venter spent på bilder Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #731 på: mai 21, 2008, 06:58:39 am »

*Justering av ventiler*

Det lå en fin HOWTO på gamle vw2you ang. justering av ventilene.. noen som vet hvor denne har tatt veien, eller vet en annen god "guide" ?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #732 på: mai 21, 2008, 07:05:29 am »

http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=37
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #733 på: mai 21, 2008, 07:46:46 am »


Thæænx dude! Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #734 på: mai 21, 2008, 21:48:08 pm »



Skal du ha fjernkontroll til airriden?

Blunker
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #735 på: mai 21, 2008, 21:54:08 pm »

Skal du ha fjernkontroll til airriden?

Blunker

Hehe nope.. ikke ennå. Glad
"White bugs can`t jump..." Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #736 på: mai 21, 2008, 21:54:28 pm »

Lakkert masse røde "detaljer" i kveld.
Alt er nå klart for å montere ferdig motoren i morgen...ingen bilder før jeg er ferdig med den Blunker

Fikk ei pakke i posten i dag også. Denne gangen var det skillerelèet til batteriene. Skal som sagt ha to batterier under baksetet.



Stay tuned!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #737 på: mai 22, 2008, 22:12:56 pm »

Fikk kjøpt batterier i dag. 2 stk. som skal inn på hver siden under baksetet.



Ble også helt ferdig med monteringen av motoren. Mangler kun bensin/olje/vakumslanger.
Flexirørene til viftehuset har jeg liggende nye (sorte) på "delelageret" (loftet..hehe)

« Siste redigering: mai 23, 2008, 06:38:42 am av Thomas S (DrLaban) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #738 på: mai 22, 2008, 22:28:54 pm »

Hei
Motoren blir NICE......... Gliser
Kanskje litt litt farge på vacum klokka og......

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #739 på: mai 22, 2008, 22:41:59 pm »

Hei
Motoren blir NICE......... Gliser
Kanskje litt litt farge på vacum klokka og......

Mvh Svein

..glemte å skrive det... den skal byttes. Har gått føyka i motorbrannen Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
98super
Supermedlem
*****
Innlegg: 664
Bosted: Oslo/Langesund


Vis profil

« Svar #740 på: mai 23, 2008, 05:58:29 am »

Blir helt stum (av beundring)   Kult
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #741 på: mai 24, 2008, 15:14:20 pm »

Update så langt i dag....

Framskjermene er sprøytesparklet for siste gang og det mangler bare lett pussing og lakk. (Bakskjermene er klare for lakk)



Regnet bøtter jo ned i Oslo så "lakkboksen" fungerer som smurt Glad
Hadde jeg ikke satt opp denne før helgen så hadde jeg ikke kunnet jobbe med sprøytesparkel/lakk.
(Bilen kan ikke stå ute i regnet og det er ikke plass til å ha den i garasjen samtidig som jeg lakker deler)

Var også på "delelageret" og hentet frem flexirør og pakninger til viftehuset..



BTW: Ble kjøpt inn en "sak" til prosjektet på eBay i dag også Blunker *gledeseg*  BlunkerBlunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #742 på: mai 24, 2008, 15:37:07 pm »

High-end paintshop? Osteaktig

Hold koken nå, Thomas Glad Dette blir braaaaa Glad
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #743 på: mai 24, 2008, 16:14:29 pm »

High-end paintshop? Osteaktig

Hold koken nå, Thomas Glad Dette blir braaaaa Glad

Ikke sant Glad Men det funker, null støv og null insekter. 'tema partytelt og en rull med gaffa funker som smurt Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #744 på: mai 24, 2008, 17:07:45 pm »

Sånn lakkboks ar eg og Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #745 på: mai 25, 2008, 22:49:15 pm »

En laaaaaaaaaaaaaaang dag i garasjen.
Kjemper som en helt for å få bilen klar til Bug Run.. vi får se..vi får se... : eek :

Følgende er gjort i dag:
* Alle skjermer er nå ferdig sprøytesparklet og klare for lakk
* Panser og bakluke er klar for lakk
* Forstillingen er ferdig montert
* Bakstillingen er ferdig montert
* Bremsene er lagt opp og montert
* Alle slangene til air ride'en er lagt opp og trekt opp under panseret.
* Bensintanken er tilpasset og sitter nå som den skal
* Motorrommet er isolert, alle kabler er lagt opp. Klart for installasjon av motor.
* Pedalsett på plass. Vaiere etc. er på plass.
* Startet med isolasjonen av gulvet innvendig.. men så var klokka 23 og jeg tok kvelden Blunker

Går unna nå og fortsetter det å gå på skinner så er det vel ikke umulig at jeg blir ferdig.
Klarte å ødelegge to koblinger foran til lufta (for lite slakk i slangene som jeg la opp Trist Trist )
Får se om jeg klarer å få tak i noen slike i Norge så jeg slipper å vente på dette fra statene....
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #746 på: mai 25, 2008, 23:21:36 pm »

Er vist nokon som har effektiviteten på topp Blunker *sukk*
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #747 på: mai 26, 2008, 16:25:34 pm »

Da har jeg fått tak i nye koblinger Glad
"GH Fittings" var stedet. TESS hadde faktisk ikke koblingene jeg trengte til å lage slanger foran.

Ble også bestillt en aldri så liten update av air ride'en i dag.
Større tank og 2 x Viair 380 kompressorer Osteaktig Var || så nær å bestille full digital styring men fant ut at det får vente litt.. koster 8-900 dollars inkl. 8 x ventiler Sjokkert 
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #748 på: mai 26, 2008, 17:49:41 pm »

Så det er ikkje godt nok, det du har Rekker tunge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #749 på: mai 26, 2008, 21:57:05 pm »

Så det er ikkje godt nok, det du har Rekker tunge

Med tanken jeg har (som er 7,5 liter) så kan jeg heve bilen NESTEN 2 ganger og så er tanken tom og kompressoren kjører.
Tar da ca 1.5-2min før den er helt full igjen.

Den nye tanken er på 19 liter og har 8 uttak i forhold til den gamle som bare har 2.



Kommer til å kjøre de nye Viair kompressorene inn på hver side av tanken og så kobler jeg hvert hjørne til sitt eget uttak foran på tanken.
De to siste uttakene på tanken bruker jeg til trykkbryteren og trykkmåleren.


Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!