mars 29, 2024, 13:40:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641782 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #930 på: september 04, 2008, 16:33:06 pm »

ligger det ikke noe på vw-audi club å da?
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #931 på: september 04, 2008, 16:56:51 pm »

Jo, og på vwvortex, airkewld og volksforum Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #932 på: september 04, 2008, 17:17:13 pm »

har en god venninne som tar på seg foto-oppdrag om du ønsker, hun er fotograf i gatebil osv. Ikke at du ikke er flink altså, men hun er profesjonell. hehe.

se eksempler her: http://www.kammiz.no/garasje/astra_g/camilla_fornebu/1.jpg til og med 8.jpg
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #933 på: september 05, 2008, 06:24:52 am »

Du vill ha smalare spårvidd, och komma längre ned?
- Vilken spårvidd vill du ha ?
- Och.. Har du någon ideé om hur lång fjädringsväg du har/vill ha   från helt golvad till max höjd ? och
vilken höjd sån ca: skall vara din optimala körehöjd?

Jag har jobbat med framvagnen men jag ser att jag lika gärna kan skapa en helt ny framvagn till dina specifikationer.
Jag har gått ifrån dom rörbaserade A-armarna och jobbar nu med A-armar utskurna i Alu. och sedan CNC bearbetade, så nu går det mycket snabbare att skapa delarna + att det blir så mycket starkare och vackert att se på Glad

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #934 på: september 05, 2008, 06:25:41 am »

(oohpsss.... detta skulle ju vart ett PM. ...  )
 Øyerulling

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #935 på: september 05, 2008, 06:40:05 am »

hehehe Glad Tidlig på morran ja Blunker

Jeg skal ta noen mål i løpet av helgen på maks, kjørehøyde, sporvidde osv.
Du kan egentlig ta utgangspunkt i at slammed er rammehodet/bunnplata på bakken.
Da får du også en pekepinne på hvor mye den løfter hvis du lar belgene være helt sammenklemte når den ligger nede.
Min og makshøydene finner du på den belgen jeg linket til. Når det er på plass klarer vi jo også å finne en egnet demper med
riktig lengde.

Noen her som vet org. sporvidde på en balljoint MED dropspindler?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #936 på: september 06, 2008, 00:17:32 am »

Då har jag rivit en av mina bilar och tagit lite mått,
Det ser ut som om vi kan få en bra framvagn för dom luft kuddarna du länkade till.
Fjädrinsvägen är enorm med detta upplägg Glad

Med detta upplägget som jag får till nu så kommer "Roll center (RC)" ned på låga 14,2 mm !!
och "RC" håller sig inom 0,3mm på 1,5graders roll... !

De här blir en banracing fjädring i tillägg till luft !!

Det ser ut som jag klarar göra den "Bolt On" förutom 3st 12mm hål som borras i plattan sån ca. under original bromsslangs fästet på var sida.

Har lite kvar att mäta upp innan jag kan göra klart fästen för stötdämpare och luft kudde.
Det är trångt under bensintanken och det skall även få plats en kuggstångs styrning..
Hm... Kankse centrum monterad "Coilover" ??  ...  Får se ... får se..  Glad

så ser det ut just nu...









/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #937 på: september 06, 2008, 11:00:19 am »

HOHO!! Bare èn ting å si... AWSOME!!!
Dette ser VELDIG bra ut Mr Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #938 på: september 06, 2008, 21:45:36 pm »

Jaha...

Då ser det ut som om framvagnen kan bli verklighet.
Tyvärr så visar det sig att man är tvungen att ta lite av innerskärmarna om man vill få full fjädringsväg (läs, lägga plattan på backen)

Är det OK med dej ??

Har inte haft tid att sätta samman alla delarna i en "Assembly" men på denna bild saknas bara stötdämparfäste och luftbälg. (Har lite svårt att rita en fungerande luftbälg i CAD:en då jag saknar lite data på dem. ska se om mitt mail till Continental ger mej det jag behöver...)


'sneak peek'



/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #939 på: september 07, 2008, 08:16:12 am »

Jeg har allerede modifisert innerskjermene litt pga den smale forstillingen jeg har i dag, så det er ikke noe problem
å ta litt til Blunker

GO GO GO Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #940 på: september 07, 2008, 22:03:36 pm »

Hej igen...
En fråga..

Kan gummibälgen vara monterad så att den i uppblåst läge inte är helt linjär??
Vad jag menar är...  Är det OK om bälgen är lite vikt ...

Hmm..  Se bilder på normal körläge respektive helt nedsänkt..

Helt nede..

Normal köreställning. (Bälgen ser lite underlig ut då jag inte har jobbat så mycket med själva uppblåsningen.. Men du förstår säkert vad jag menar... ?


Så här ser måtten ut i nedsänkt läge.
304mm till center av hjulet är max !
Då kan du ha 22" hjul men ändå lägga plattan i backen Glad




Nu har jag en massa jobb att göra så framvagnen får vänte till nästa helg.
Har lite problem att lösa med styrstagen, det finns inte så mycket plats för dom Glad  Men det ordnar sig..

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #941 på: september 07, 2008, 22:24:54 pm »

JA, belgen kan bøyes, faktisk ganske mye også. Ut fra tegningene så kan jeg ikke se noe som helst problem.
Skal se om jeg finner igjen noen bilder som jeg har sett av de belgene hvor man ser at den står skikkelig i "banan".

22" hjul ja Glad Hehehe DET holder!  Synes du er flink jeg Mr. Nå kan du få "slappe av" med litt jobb ei uke Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #942 på: september 07, 2008, 22:40:08 pm »

Tør eg spørre kva programmet (CAD) ditt heiter, løvdal??

Ser jo ekstremt bra ut!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #943 på: september 08, 2008, 00:29:04 am »

Hej  Glad

Klart du kan Tistlo,

Det är autodesk inventor. Enligt min mening det absolut bästa Glad
Med några år bakom tastaturet och Autodesk inventor så kan man göra mycket.

Här har jag tagit fram en prototyp och testat alla vinklar virtuellt, jag kan även köra tester på hållfastighet och prova olika belastningar.

Om man vill så kan man göra fotografier i programmet som ser helt äkta ut, men jag har inte lagt någon tid i detta då det tar tid att välja ljussättning och bakgrunder för ett sånnt jobb.

jaja..

/n.

Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #944 på: september 08, 2008, 07:35:53 am »

mon tro hva boblas opprinnelige designer hadde sagt til dette..! heftig Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #945 på: september 08, 2008, 08:15:52 am »

mon tro hva boblas opprinnelige designer hadde sagt til dette..! heftig Osteaktig

"Herlich!!!!!!!!!"  Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #946 på: september 08, 2008, 12:12:56 pm »

Det her hadde jo passa bra på min 54/57 også, lar det seg gjøre å lage en tilsvarende for "den gamle" forstillingen? Ev. hvilken prisklasse er det vi her snakker?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #947 på: september 08, 2008, 13:12:38 pm »

Blunker

Kankse inte skall göra reklam i den här tråden.. men..
Klart det går att använda den till -65,  Det är bara att ändra lite på front plattan som skruvas i ramhuvudet på bubbla plattan.

Jag har en sådan framvagn färdig redan, men utan airbags då..

Prisklass... Hmm..
Du kan få mina ritningar och tillverka den själv??

Jag kan tillverka den för runt 5000.- utan spindlar och utan kuggstången till styrningen (kuggstången tas från en Audi 100)

Problemet är att jag inte har tid att tillverka någonting just nu, kanske inte förren efter nyår.
Men jag tänker få denna nya framvagn testad med hjälp av "Fat, low & slow" projektet och fungerar det bra så kan det tänkas att jag tillverkar den i en liten serie om det finns intresse för det. Denna kommer bli lite dyrare då det är mycket mer arbete med denna, den här framvagnen har potensial för MYCKET bra väghållning så jag skall nog se på en ny bakvagn också Glad


/n.
« Siste redigering: september 08, 2008, 13:17:08 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #948 på: september 08, 2008, 13:22:04 pm »

Blunker

Kankse inte skall göra reklam i den här tråden.. men..


Selvfølgelig skal du det! Osteaktig Det er jo nettopp det prosjektet skal/vil gi deg, REKLAME!! Osteaktig Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #949 på: september 08, 2008, 20:46:52 pm »

Rekker nok å prøve ut og serieprodusere lenge før min er på veien! Her er det barn, hund og hus som er pprioritert om dagen, må bare passe på og holde meg litt oppdatert og kanskje handle litt deler....   Blunker
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #950 på: september 09, 2008, 21:00:55 pm »

Hei...   Tvilende
Jag behöver hjälp !!  AKUT !!
Sitter på ett ....   Hm..
Kolla denna tråden jag lagt ut...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7860.0.html

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #951 på: september 09, 2008, 21:57:55 pm »

Jeg har fyrt avgårde noen meldinger til noen kontakter "over dammen" da det virker som de fleste her i landet har hoppet i bingen allerede.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #952 på: september 09, 2008, 22:05:28 pm »

Sinnsykt moro å følge med på dette prosjektet og settes serieproduksjon igang så er jeg med på lista over svært interesserte Osteaktig

Synd jeg akkurat solgte det settet med spindler jeg hadde liggende her på gulvet. Ellers skulle jeg seff ha sendt dere måla Trist
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #953 på: september 09, 2008, 22:32:31 pm »

Hei...   Tvilende
Jag behöver hjälp !!  AKUT !!
Sitter på ett ....   Hm..
Kolla denna tråden jag lagt ut...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,7860.0.html

/n.

Her også... Glad

A=4.028"
C=5.9"
D1=1.388"
D2=1.880"
B=3.33 top to top
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #954 på: september 10, 2008, 07:12:56 am »

Tack tack...
Fick ordnat testfiler inatt, men har inte testat klart allt då klockan rann iväg för mej och jobbet kallar om morgonen..

Nya tag i eftermiddag,

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #955 på: september 10, 2008, 07:18:49 am »

Ser at han misforstod B-målet, men du har jo D1 og D2 så da kommer du i mål uansett Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #956 på: september 11, 2008, 10:09:04 am »

Da har vi handlet litt på eGay igjen.  Gliser

Først under hammern gikk nytt digital display med sensorer for trykk i tank og alle 4 hjørner på bilen.
Denne erstatter de to analoge klokkene i hanskerommet. Jeg holder på å tenke ut en smart løsning på plassering på denne Blunker Så vi får se hva jeg klekker ut i løpet av høsten og vinteren.




Følgende blir bestillt i løpet av dagen vil jeg tro

Styringsboks:


8 nye ventiler:


I tillegg til at jeg trolig oppgraderer alle slanger fra 1/4" til 3/8" og bestiller div fittings til dette.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #957 på: september 11, 2008, 11:16:04 am »

du har kanskje svart på det tidligere i tråden, men hvordan ser du på å få godkjent bilen? Har du hatt fortløpende kontakt med tilsynet, eller satser du på god dokumentasjon
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #958 på: september 11, 2008, 11:41:48 am »

En kompis har samme runden med sin Golf 1, og det som gjelder er DOKUMENTASJON, DOKUMENTASJON og ...DOKUMENTASJON. Blunker
Om man klarer å få dette godkjent eller ikke i Norge får tiden vise. Så langt så er det bare biler som har vært innom TÜV i tyskland som ruller på godkjent luftfjæring.

Jeg vil uansett ikke gå for ett forsøk på godkjenning før jeg har alt slik jeg vil ha det.
Så ved EU-en til våren kommer den til å rulle inn med org. fjæring inntakt. Tar meg en liten kveld å "konvertere" tilbake.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #959 på: september 11, 2008, 13:51:18 pm »

Ja, da begynner så smått å sige inn med "deler" igjen. Hææærligt Osteaktig

Onkel Tollpost rulla inn med dette i ettermiddag. Da er det bare å få vrengt av de "gamle" og gjort ett par mods før de nye dekkene monteres.



Framdekk:


Bakdekka er som nevnt 195/50-15
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!