april 20, 2024, 16:30:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 646488 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1080 på: oktober 06, 2008, 14:14:56 pm »

Forskjellig frontplate ja Blunker

Det vet jeg, men for meg så virker det som om selve frontplata er lavere også. Altså laveste punkt på den kommer nærmere
bakken i forhold til plata som sitter på den i dag.

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1081 på: oktober 06, 2008, 14:45:16 pm »

Den tidligere frontplaten er kanskje litt mer spiss i midten, men det må være marginalt...  For en estetisk oppgradering! Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #1082 på: oktober 09, 2008, 17:51:44 pm »

en smart ting og gjøre for biler som ikke er orginale er og forsterke panser innvendig ytterst.
lage et rundt jern som ligger innvendig i buen og oppover mot mitten. (hvis du ikke har hengsler med fjærer)
da slipper du henge panser med knekk mot høyre....
 Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Ex58panel
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #1083 på: oktober 11, 2008, 13:22:40 pm »

Har du funnet din aktuator ennå? Prøv denne siden her har de mye som passer til dette prosjektet.
http://www.thehoffmangroup.com/
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1084 på: oktober 16, 2008, 08:52:50 am »

Jeg har funnet aktuator ja Glad Fant i statene med kontroller som gjør akkurat slik som jeg vil Blunker


Ellers så kan jeg nevne at karosseriet blir levert til lakkering i slutten av denne måneden.
Med andre ord så går alt etter planen, lakk i løpet av november Glad Bilen leveres til samme "kæll" som lakkerte "KL-EEN 1" (Golf 1 Cab'en).

Tiden karosseriet er borte skal benyttes til å strekke de nye slangene til lufta og legge lyddemping i flyndra.

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1085 på: oktober 16, 2008, 13:38:09 pm »

Thomas,Volks World Show???
Vi bør gi beskjed til de hvis du klarer å bli ferdig Sjokkert

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1086 på: oktober 16, 2008, 13:39:43 pm »

Når var det igjen??
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1087 på: oktober 16, 2008, 13:48:00 pm »

28-29 mars,Du må regne med ca 6 dager på grunn av ferja til UK.
Gi meg beskjed neste uke,så kan vi ta en prat om opplegget.
Men bilen bør være på Escher Trav  :Domrøde på Fredagen.

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1088 på: oktober 17, 2008, 08:41:40 am »

Mags: ok. Skal sjekke litt rundt datoene, det er noe som sier at de datoene er kjente av en eller annen grunn.


*UPDATE*

Kom en aldri så liten sending fra junaiten igjen i går. Nå som $$$ er SKYHØY i forhold til hva den har vært så er vel dette det siste som kommer på en stund, men burde vel være ferdig med delekjøp også nå Blunker

Så hva var det i pakka?

Ny Pre-67 frontplate:


Deksler (som manglet) og nye hengsler til popout'sa:


Nye komplette "snowflakes":


Mørkerøde HELLA glass (ikke plast):



Neste helg er jeg "home alone" og kommer til å BO i garasjen fra fredag til søndag.
Bilen skal da klargjøres for lakkering, og planen er å få levert karosseriet uka etter.
Skal bl.a. bytte frontplate, pusse panser og bakluke + noe annet småplukk.

Har også kjøpt meg ett etterlengtet sveiseapp. Etter mye vurdering falt valget på kvalitet.
Over helgen får jeg ett Kemppi MinarcMig™ Adaptive 150 Osteaktig

« Siste redigering: oktober 20, 2008, 06:23:08 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1089 på: oktober 17, 2008, 13:40:54 pm »

Dette ser jo bra ut !

Gratulerer med sveiseapparatet Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #1090 på: oktober 17, 2008, 14:59:22 pm »

Hei gratulerer med sveiseapp meget godt valg ,vi har flere sånne på jobben min bare ikke dra i slangepakka for å flytte på apparatet,svakeste punktet det her Glad
Loggført

Tlf 92062314
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1091 på: oktober 17, 2008, 20:23:37 pm »

Er vel ikke veldig vanlig å flytte apparatet etter slangepakka? He he he..
blir moro å følge med. Ny lakk åpner mange dører..
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1092 på: oktober 20, 2008, 06:45:09 am »

Takk takk Glad

En kompis av meg har også samme Kemppi på jobben og har bare snakket varmt om dette.
Nå gleder jeg meg så SICK til helgen! Endelig skal det bli fart i "byggingen" igjen.

Har da tenkt til å..
- Bytte frontplate
- Sørge for at alle skjermer sitter slik de skal
- Tilpasse den nye bakplata (Avtagbar)
- Modifisere støtfangerbraketter
- Pusse og grunne panser/bakluke.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1093 på: oktober 21, 2008, 16:13:12 pm »

Kjekt med arbeidshelg :-)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1094 på: oktober 22, 2008, 19:44:28 pm »

ang. 17" stålisær Thomas..... hmmmm ja  Gliser


* SVART MATT 17.jpg (32.17 KB, 512x345 - vist 480 ganger.)
Loggført
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #1095 på: oktober 22, 2008, 20:13:53 pm »

ang. 17" stålisær Thomas..... hmmmm ja  Gliser

FY STEIKE...... Hvem produserer disse?Hæ
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1096 på: oktober 22, 2008, 20:37:27 pm »

Har vurdert slike faktisk, og var i kontakt med en felgprodusent i statene for å få laget 7x17" og 9x17".
I smoothie style seff og endte opp med chevy boltsirkel.

Har også sjekket slik som Martin poster.
Er flere biler som har 17" stålfelger som org.felger. Problemet er å få brede baner til bredding bak.
Org. 7x17" stålisser koster 695,- /stk i Sverige... Blunker

Jeg valgte å ikke gå for 17"...ennå pga at litt av "looken" på RestoRod'en forsvinner med så liten profil som jeg måtte ha hatt.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1097 på: oktober 22, 2008, 20:51:55 pm »

ang. 17" stålisær Thomas..... hmmmm ja  Gliser

FY STEIKE...... Hvem produserer disse?Hæ


Tror det ble nevnt på scc at dette er porsche cayenne reservehjul?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1098 på: oktober 22, 2008, 22:01:33 pm »

Org. 7x17" stålisser koster 695,- /stk i Sverige... Blunker


Hvor finner jeg disse? Og hvilken boltsirkel/innpress har de? Trenger reservehjul til et nytt prosjekt med 5/130


Tror det ble nevnt på scc at dette er porsche cayenne reservehjul?

Så har jeg hørt også. Hadde vært superfett med disse i 7" og 9" x 17" Osteaktig
« Siste redigering: oktober 22, 2008, 22:03:59 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1099 på: oktober 23, 2008, 06:23:52 am »

Ta en kikk her Blunker  http://www.dackgrossisten.se/

Peugot 407SW har bl.a. 7.0"x17" til 660SEK pr. felg
Må kjøre med køstom boltsirkel i trommel eller med adaptere i tilfellet.

Sjekket litt på nettet nå, og det ser ut til at Porsche Cayenne har 7,5x17" stålfelg på reservehjulet.

Fant også ut at Summit leverer stålfelger opp til 9x17", da har man jo i tilfellet også 9" bane tilgjengelig.


Ta ytterligere diskusjon om dette i en egen tråd  Gliser
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1100 på: oktober 23, 2008, 23:18:01 pm »

Har pusla og rydda litt i garasjen i kveld slik at alt er klart for en laaang mekkehelg Glad
Søndag kveld er det vel gjort en hel del på bilen vil jeg tro, og går alt som det skal drøyer det vel ikke alt for lenge før karosseriet
blir levert til lakkering.

Fikk de nye dekksidene fra Unneberg her om dagen. De passet en smule bedre med tanke på høyden.
Hadde kun mobilen ute i garasjen så det ble en smule crappy bilder i kveld Blunker

Foran:


Bak:


Stay tuned for oppdateringer igjennom helga
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #1101 på: oktober 23, 2008, 23:38:07 pm »

Bara ett tips..
Lite udda bultmönster men...

LANDCRUISER J90/J120   6,0x17 315:- 4960701AVM 6/139,7/30/106

315.- svenska östblocks pengar..



http://www.specialfalgar.se/fälgar/stålfälgar/personvagnar.aspx



/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1102 på: oktober 25, 2008, 19:25:27 pm »

Ble en GOD økt i garasjen idag. Glad





Dagen startet med at jeg fikk en lakkerer på besøk som kikket over karosseriet og grunnarbeidet.
Virket veldig fornøyd med grunnarbeidet så langt så jeg skulle få en pris på jobben over helga.

Fikk også byttet frontplata. Siden dette er repro så ble det en god del knaing og tilpassing før den satt slik den skulle.
Det virket som om det høyre hjørnet hadde fått seg en liten trøkk i fangerbraketten så jeg måtte få banket/dratt dette ut igjen. Grei sak egentlig. Men dere vil vel kanskje ha litt bilder også da?



Perfekt i flukt med skjermene, og HEISANN!! Bilen ligger på gulvet jo!!1 hehe



"The Mig"  Gliser


Hadde også besøk av to kompiser, og som VANLIG blir det jo ekstra jobb når de er på besøk.

Før:


Etter:


Resultatet, en MYE lavere cap. Dekker nå relativt mye av frontruta, Rod, baby, Rod Glad


Har igjen å kappe til selve braketten på bilen, men skal gjøre et når jeg har en båndsliper tilgjengelig.
« Siste redigering: oktober 25, 2008, 19:38:13 pm av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1103 på: oktober 25, 2008, 19:33:55 pm »

Her senkes det alt som senkes kan!

Kvifor ikkje taksenke den, nå som du er så godt igang!

 Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #1104 på: oktober 25, 2008, 19:46:23 pm »

Her senkes det alt som senkes kan!

Kvifor ikkje taksenke den, nå som du er så godt igang!

 Gliser
Nei fydda. må ikke ødelegge bilen også...
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1105 på: oktober 25, 2008, 19:48:42 pm »

Slapp av.. den kommer ikke til å taksenkes! Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1106 på: oktober 25, 2008, 20:00:26 pm »

Men var det MYKJE styr å få plassert den IGP(?) frontplata? Er det verdt arbeidet, eller er det bedre med ein orginal som er sandblåst?

Dette er jo nemlig ein av dei tingene som må ordnast på 69en...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1107 på: oktober 25, 2008, 20:09:28 pm »

Hvis den du har bare trenger sandblåsing og småfix så ville jeg ikke ha byttet den.
Årsaken til at jeg har byttet min er at jeg nå har panser med lang "nese"

Det er ikke mye jobb, men det er en del tilpassing og triksing for å få den til å sitte slik som den skal.
Selve sveisejobben tok i mange minuttene, men jeg tror det tok 1,5 time før jeg var fornøyd med tilpassingen før jeg festet den for godt.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1108 på: oktober 25, 2008, 20:14:15 pm »

Ok!

Den eg har er roten, så eg treng nok ein ny... men då satser eg ivertfall på orginal :=)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1109 på: oktober 26, 2008, 11:53:08 am »

Ahhhh... me like Glad  og ja... har hjul foran også hehe


« Siste redigering: oktober 26, 2008, 11:55:55 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!