mars 28, 2024, 18:45:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 641627 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« på: november 22, 2007, 11:06:49 am »

Har ikke hatt luftkjølt på noen år og i våres fant jeg omsider ett godt utgangspunkt.
Bilen er en 1968, men det er av modellen som har 6V, 1200 motor, små fangere og er VELDIG kjiipt utstyrt.
Jeg synes dog denne varianten er litt artig pga at den er så utrolig enkel.

Bilen er 99% rustfri og det eneste jeg har funnet på den er framskjermene som har rustet pga at de har vært
byttet en gang i tiden, men ble da ikke grunnet/behandlet. Uansett så skulle disse byttes til liggende lamper.

Den har også ett annet "lite" problem, motorbrann.



Det første som ble gjort var å få ut motoren og etter noen timer jobb/overhaling så alt så mye bedre ut.
..og det viktigste av alt så går den som ei klokke. Bygges om til 12V i løpet av vinteren pga luftfjæringen.



Bilen ser nå slik ut, men det er også nå som mitt vinterprosjekt starter Glad


« Siste redigering: desember 10, 2007, 06:39:13 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 22, 2007, 11:40:10 am »

Hva er så planen? De som kjenner meg fra det vannkjølte miljøet vet at jeg er ganske skrudd når det kommer til lave biler.

Noe mitt forrige prosjekt (som nå er solgt til fordel for bobla) er ett bevis på Blunker





As we speaks så er en komplett Air ride fra Airkewld på vei over "dammen" Glad Håper å ha den i hus om ikke alt for lenge.
Dette i kombinasjon av 4" kortet forstilling vil være med å gi bilen det "stuket" jeg er på jakt etter.

Bilen vil forbli original bortsett fra eldre skjermer med liggende lamper, 4.5" foran med 135 / 7" bak med 205,
kortet forstilling med senkespindler, Air Ride.

Slik som dette med andre ord:



Kommer til å løfte av karosseriet til uka for å klargjøre bunnplate til montering av luftfjæringen.
Alt av understell og bunnplate skal sandblåses og lakkeres slik at dette er tipp topp Glad

Skal også levere bakfelgene til bredding hos Sunaas i løpet av uka.



« Siste redigering: november 22, 2007, 11:50:29 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: november 22, 2007, 12:30:14 pm »

hey hey nå snakkær vi. deilig med lavt
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 22, 2007, 13:16:03 pm »

hey hey nå snakkær vi. deilig med lavt

Hehe ja Glad

Lurer litt på om jeg må fjerne blinklysene på framskjermene. Redd hjula kommer til å ta i kablinga på undersiden av skjermen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 22, 2007, 14:12:00 pm »

Noen som vet hvor man får kjøpt skvettlapper bak med VW-logo til en rimelig penge?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: november 22, 2007, 14:19:45 pm »

Noen som vet hvor man får kjøpt skvettlapper bak med VW-logo til en rimelig penge?

unneberg selger vel disse. skal ha nye sånne til bussen (hvite på meg da.) går med et sett i sesongen hehe. sliter bort empi merket.


* EMPI-Mudflap-Kits.jpg (5.41 KB, 400x168 - vist 1016 ganger.)
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 22, 2007, 14:59:07 pm »

Noen som vet hvor man får kjøpt skvettlapper bak med VW-logo til en rimelig penge?

unneberg selger vel disse. skal ha nye sånne til bussen (hvite på meg da.) går med et sett i sesongen hehe. sliter bort empi merket.

Så disse på cip1.com, men jeg kunne tenkt meg de originale med bare (VW) på.
Tror de kommer til å ligge temmelig rett ut bak bobla med lufta i bånn Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: november 22, 2007, 15:06:57 pm »

er ikke tvil. lekkert, ligger kanske godt ette bussen min å Kult må bytte demperne. den ligger på de nå.


* bussen.JPG (65.46 KB, 452x339 - vist 1338 ganger.)
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: november 22, 2007, 16:24:03 pm »

Var det noe jeg ville beholdt på denne bilen, så var det skjermene. Kombinasjonen rette lykter og griller i skjermen gjør bilen unik (noe den også er). Var og så på denne bilen selv da den var til salgs, og det er et bra "prosjekt" du har fått tak i. Lykke til videre  Blunker
Loggført
Odøling
Medlem
***
Innlegg: 130
Bosted: Skarnes


low and "lover"


Vis profil
« Svar #9 på: november 22, 2007, 20:57:22 pm »

hei
Har tenkt å kjøpe luftfjæring sjøl,har du kjøpt direkte fra usa.Ser dem har sånne på (airkewld.com) for 1500dollar.ca9000kr +frakt.
vwservice tar 18000kr for d settet i norge.Hvor har du kjøpt a?
Loggført

Hiace 2002
Vw Golf GTI 16v 1985-90
Vw boble 1300 1967
Vw boble 1200 1954
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #10 på: november 22, 2007, 21:11:00 pm »

noen som vet om det går greit å få godkjent luftfjøring?
eksempler?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: november 22, 2007, 21:12:15 pm »

Er vel ingen i Norge som har godkjent dette på en Type 1 nei. Ikke som jeg har hørt om hvertfall. Men det er vel bare å dokumentere seg i hjel og starte søknadsprosessen med BT. Noen må jo være først mann ut
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 22, 2007, 22:00:09 pm »

Julenissen kom tidlig i år!! Osteaktig

Fikk en stor overraskelse i kveld. Satt og spiste en bedre middag sammen med min samboer da det plutselig ringer på døren.
Det var datteren til leieboeren i kjelleren som kom opp og fortalte at det hadde kommet to store esker til meg som de hadde
tatt i mot siden vi ikke var hjemme. Jeg skjønte ikke helt hva dette kunne være, men jeg tenkte som så at det var sendingen
min fra cip1.com som hadde kommet da denne er på vei fra statene.

Jeg ble med ned og til min STORE overraskelse var logoen til "AIRKEWLD" det første jeg kikket inn i da døren åpnet seg.
AIR RIDEN HADDE KOMMET!!!1 Osteaktig Osteaktig Hadde ikke forventet denne før ett par uker da det er 5-6 dager siden jeg bestillte den!
Snakker om service Osteaktig

Fikk kikket igjennom sendingen og alt ser ut til å være på plass og i skjønneste orden.
Så nå er det bare å få isolert ferdig garasjen i helgen slik at jeg får demontert bilen over helga (om det ikke allerede skjer på søndag da Blunker )

GLEDER MEG!1



Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: november 22, 2007, 22:03:20 pm »

Alltid morro med deleleveranse! Dette kan bli en morsom bil  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #14 på: november 22, 2007, 22:08:54 pm »

Var det noe jeg ville beholdt på denne bilen, så var det skjermene. Kombinasjonen rette lykter og griller i skjermen gjør bilen unik (noe den også er). Var og så på denne bilen selv da den var til salgs, og det er et bra "prosjekt" du har fått tak i. Lykke til videre  Blunker

Det er forsåvidt sant. Eneste er at jeg synes at skjermene og de liggende lampene er så utrolig mye penere  Øyerulling
Valget blir jo nå ikke veldig mye enklere da jeg kan fortelle at jeg var og kjøpte to skjermer som skulle være fra en -64,
men som viser seg å var samme skjermene som skal sitte på denne bilen (med griller)...og det er strøkne/rustfrie.

Så hva mener folket? Beholde stående lamper eller gå for liggende?
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: november 22, 2007, 22:18:50 pm »

Jeg stemmer for at du beholder den slik ei spareboble fra 68 skal være. Stående lykter med horngriller. Ellers så tror jeg dette blir drit rått Glad Blir det rat, eller skal du lakke den opp? Hadde jo vært kult med en hoodride logo på lokket der lakken er svidd av Blunker
Gud løk!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 22, 2007, 22:24:24 pm »

hei
Har tenkt å kjøpe luftfjæring sjøl,har du kjøpt direkte fra usa.Ser dem har sånne på (airkewld.com) for 1500dollar.ca9000kr +frakt.
vwservice tar 18000kr for d settet i norge.Hvor har du kjøpt a?

Jeg kjøpte direkte av airkewld. Ga ca. 9.200 inkl frakt. Bare frakten kostet ca $450, men siden det er snakk om litt verdi på dette
så valgte jeg dyr frakt for å være sikker på at alt kom frem. Men egentlig ble det ikke dyrere enn med billigere frakt da jeg fikk $150 i BugJam07 rabatt Blunker

Du må ikke glemme 25% norsk moms på selve kittet. Dette kommer på en egen faktura fra UPS. Ca 1.800 i tillegg.
Totalen blir da ca 11.000,- med dagens lave dollarkurs. Dette er uansett ikke så ille med tanke på prisen i Norge Blunker
Og de overrasket meg med å sende 4-veis styringen istedet for 2-veisen som er standard. Dette som erstattning
for at de ikke hadde den gratis t-shirten i min størrelse på lager Glad Igjen, SERVICE! Denne har en verdi på $125,
og gjør at jeg kan styre alle hjørnene på bilen og ikke bare foran og bak.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #17 på: november 22, 2007, 22:27:33 pm »

Jeg stemmer for at du beholder den slik ei spareboble fra 68 skal være. Stående lykter med horngriller. Ellers så tror jeg dette blir drit rått Glad Blir det rat, eller skal du lakke den opp? Hadde jo vært kult med en hoodride logo på lokket der lakken er svidd av Blunker
Gud løk!

Bilen er "desverre" for bra i lakken for at det blir RAT.. hehe.
Det er kun framskjermene og bakluka som er stygge. Resten av bilen er fri for bulker og skader, OG det er org. lakk på den.
Her skal en kompis av meg få leke seg med sine bilpleieprodukter og poleringsmaskin Glad

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #18 på: november 22, 2007, 22:30:44 pm »

Kult å se at du har gått fra golf til boble - snakker om oppgradering Blunker  Skal bli morro å følge utviklingen på dette prosjektet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 22, 2007, 22:34:18 pm »

Er vel ingen i Norge som har godkjent dette på en Type 1 nei. Ikke som jeg har hørt om hvertfall. Men det er vel bare å dokumentere seg i hjel og starte søknadsprosessen med BT. Noen må jo være først mann ut

Det skal ikke være umulig å få noe slikt godkjent så lenge selve belgene bak og demperne foran er TUV-godkjent.
Bak vet jeg at det er TUV da det er firestonebelger som brukes i alle slike kit, foran er jeg litt usikker men har ikke rukket
kikke igjennom alle papirene som fulgte med.

En kompis av meg er i prosessen med å få godkjent luft på sin Golf 1. Jeg hadde også luft på mitt forrige Golf 1 cab, men hadde
ikke umiddelbare planer om å godkjenne ombyggingen med det første.
Det som de er VELDIG opptatte av er at det ikke blir kontakt mellom bil og veien om en av belgene skulle punktere.. samtidig som du punkterer på ett hjul. Litt worst case, men det er slik de "jobber". Kjører man uten dropspindler og med normale hjul, samtidig som man begrenser fjæringsgangen så skal det ikke være umulig å få dette godkjent.

..og når det kommer til dokumentasjon så er jeg en JEVEL på akkurat det, noe dere også vil se i denne trådenfremover Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #20 på: november 22, 2007, 22:39:00 pm »

Kult å se at du har gått fra golf til boble - snakker om oppgradering Blunker  Skal bli morro å følge utviklingen på dette prosjektet.

Mvh
BB

Har hatt en -66 mod type 1 og en -65 type 3 variant tidligere så det har alltid vært litt luft i hjertet mitt ... heheheh
Helt fri for vannkjølt vw er jeg ikke.. bruksbilen er en Caravelle 150Tdi personbil (7-seter)..familie-ekspressen som den kalles Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 23, 2007, 07:03:17 am »

Hehe, jeg må le litt.
Lurer litt på hvilken planet jeg var på i går. Må ha vært lykkerusen over å ha fått lufta i hus.
Spurte jo om hvor man får kjøpt org.skvettlapper bak.... så kikket jeg på bildene av min egen bil Blunker PRICELESS!!!

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #22 på: november 23, 2007, 07:11:05 am »

Jeg skal levere bakfelgene til bredding på mandag.
Planen er 7", men går det bredere bak uten at det blir problemer med ytre skjermkant? F.eks. 7,5 eller 8"
(Bilen bli jo veldig lav bak til vanlig selv om jeg har mulighet til å kjøre den veldig høyt på lufta.)
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #23 på: november 23, 2007, 08:34:12 am »

Går det ikke ann å få det til slik at den er helt i bakken til vanlig, og veldig lav når den står på lufta? Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #24 på: november 23, 2007, 09:00:59 am »

Går det ikke ann å få det til slik at den er helt i bakken til vanlig, og veldig lav når den står på lufta? Blunker

Da må jeg i tilfelle grave ett hull under bilen som den kan senkes ned i.

For å sitere Pete hos Airkewld ved spørsmål om hvor lav bilen blir når man bruker dropspindler i tillegg
"beam, meet pavement, nice to meet you pavement, take care." Blunker

« Siste redigering: november 23, 2007, 09:02:46 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #25 på: november 23, 2007, 09:04:18 am »

En "liten" godispose fra cip1.com er snart i Noreg Osteaktig

Nov 23, 2007 4:01 AM In transit PARIS FR
2:04 AM Departed FedEx location PARIS FR
12:55 AM Arrived at FedEx location PARIS FR

Nov 22, 2007 4:16 AM In transit MEMPHIS, TN
3:57 AM Departed FedEx location MEMPHIS, TN
12:53 AM Arrived at FedEx location MEMPHIS, TN
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: november 23, 2007, 10:13:10 am »

Går det ikke ann å få det til slik at den er helt i bakken til vanlig, og veldig lav når den står på lufta? Blunker

Da må jeg i tilfelle grave ett hull under bilen som den kan senkes ned i.

For å sitere Pete hos Airkewld ved spørsmål om hvor lav bilen blir når man bruker dropspindler i tillegg
"beam, meet pavement, nice to meet you pavement, take care." Blunker



Det ser ut som om den blir lav nokk Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #27 på: november 23, 2007, 10:32:21 am »

Jeg veit at du er en JÆKEL på oppdateringer så dette gleder vi oss. Ett spørsmål må jeg allikevel komme med; hvor skal du campe og feste på neste års Bag Ræn nå som du har kjøpt boble?

 Gliser
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #28 på: november 23, 2007, 11:36:20 am »

Jeg veit at du er en JÆKEL på oppdateringer så dette gleder vi oss. Ett spørsmål må jeg allikevel komme med; hvor skal du campe og feste på neste års Bag Ræn nå som du har kjøpt boble?

 Gliser

Jeg antar at jeg ikke blir fryst ut av "Camp Norwegen" selv om det mangler vann på denne vogna..hehe
Uansett så er de nok fornøyde med at jeg ikke sitter på med en Volvo som i fjor Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #29 på: november 23, 2007, 11:41:40 am »

Det ser ut som om den blir lav nokk Blunker

Jepp Glad Den bilen har også likt oppsett som min (bortsett fra at den på bildet har Link Pin).

Ble litt overrasket da jeg gikk igjennom alle delene i går kveld. Jeg hadde jo som nevnt luft på Golfen også og jeg trodde først
at de hadde glemte å sende med selve magnetventilene til styringen av belgene. Helt til det gikk opp for meg at denne styringen
ligger i selve kontrollpanelet. Litt simplere/tregere løsning, men det fungerer jo slik det er ment. Skal jo uansett ikke hoppe Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: [1] 2 3 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!