april 28, 2024, 21:17:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det noe jeg kan lage, som dere trenger?  (Lest 40261 ganger)
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #60 på: desember 07, 2008, 23:21:31 pm »

Lokket for hullet i bakskjermene på type 3 er i dag kun tilgjengelig fra volksvarenhaus, og disse er en dårlig erstatning for de originale. Hva med å stanse ut noen med skikkelig bacingplate? Bortsett fra stanseverktøy trengs bare spotveld for å feste senterbolten til ytterplaten i produksjonen av disse.


* lokk til T3.jpg (17.25 KB, 200x150 - vist 944 ganger.)
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #61 på: desember 08, 2008, 09:21:23 am »

Selv om jeg gjerne ikke har svart alle skikkelig, har jeg laget egen mappe på alle dere som har levert bilder.
Vi gå igjennom flere av idène nå, men vi sliter litt med 3D tegninger til CNC maskinene våre.
Er det noen der ute som er gode til å tegne? Vi trenger dwg format for å lage dxf format.
Og hvilke forskjeller er det på de forskjellige blokkene? Vil et blindlokk til f.eks fordeler eller bensin pumpe passe på alle?
Og hvis slike lokk lages med utlufting, hva slags stuss ønskes? Utvendige gjenger eller for slangeklemme?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #62 på: desember 08, 2008, 09:38:16 am »

Jeg foretrekker innvendige gjenger for fittings i 3/8 npt men mange vil nok nøye seg med en slangenippel og klemme. Hva med en fitting med 3/8 npt i ene enden og 12mm slangekobling i andre?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #63 på: desember 08, 2008, 10:31:47 am »

Selv om jeg gjerne ikke har svart alle skikkelig, har jeg laget egen mappe på alle dere som har levert bilder.
Vi gå igjennom flere av idène nå, men vi sliter litt med 3D tegninger til CNC maskinene våre.
Er det noen der ute som er gode til å tegne?
hva er timelønnen?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #64 på: desember 08, 2008, 10:53:04 am »

Jeg lurer litt på om hvor realistisk det er at "små produksjon" av ting som alt finnes på markedet blir billigere en å kjøpe av de som alt har spydd ut disse tingene i 100.000 vis?
For "billigere" må jo være det eneste poenget med å lage ting som alt finnes?

Derfor foreslår jeg at alle legger inn prisen på tingene de etterlyser, så FV kan se om han kan konkurrere. Husk å trekk fra frakt da, om ikke ALT skal selges her i landet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #65 på: desember 08, 2008, 10:56:43 am »

det der ewr et godt poeng, Jon Hroar, tror ikke han kan konkurrere med Taiwan og Kina på pris... det er derfor jeg kom med et forslag på noe jeg ikke har funnet på markedet...
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #66 på: desember 08, 2008, 10:59:09 am »

Helt enig, det må være enten billigere eller bedre, ellers faller jo litt av poenget vekk?
Kanskje ikke for han som vil lære av dette, og bedriften hans som vil tjene penger, men for oss potensielle kjøpere.

Men, et annet godt poeng her er jo at man får en unik mulighet til å påvirke / forme produktene slik man selv vil ha dem. Prøv det hos en av de store, kommer ikke langt da...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #67 på: desember 08, 2008, 11:34:14 am »

Double wishbone front suspension
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #68 på: desember 08, 2008, 11:42:44 am »

Selv om jeg gjerne ikke har svart alle skikkelig, har jeg laget egen mappe på alle dere som har levert bilder.
Vi gå igjennom flere av idène nå, men vi sliter litt med 3D tegninger til CNC maskinene våre.
Er det noen der ute som er gode til å tegne?
hva er timelønnen?
Selvfølgelig så billig som mulig! Og timelønn er èn ting, effektivitet og kvalitet en annen.
Kanskje det er like greit å få pris pr. prosjekt. ut i fra skisser/bilder?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #69 på: desember 08, 2008, 11:47:40 am »

Jeg lurer litt på om hvor realistisk det er at "små produksjon" av ting som alt finnes på markedet blir billigere en å kjøpe av de som alt har spydd ut disse tingene i 100.000 vis?
For "billigere" må jo være det eneste poenget med å lage ting som alt finnes?

Derfor foreslår jeg at alle legger inn prisen på tingene de etterlyser, så FV kan se om han kan konkurrere. Husk å trekk fra frakt da, om ikke ALT skal selges her i landet.
Vi lagde 100stk spesial kjøleblokk i aluminium til en kunde. Den kostet tidligere rundt 48.-, vi lagde den for 35.- (+mva)
Vi bruker timepriser fra 400 til 850.- + mva, men Norge er kjent for å være dyre men effektive, det er teknologien som gjør den norske industrien konkurransedyktig på verdensbasis. De to nyeste CNC maskinene våre ble kjøpt i 2006 for rundt 2,3mill/stk.

Det vil være en kjempefordel for oss å få vite hva dere synes markedsprisen bør være for produktene Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #70 på: desember 08, 2008, 11:50:07 am »

Jeg foretrekker innvendige gjenger for fittings i 3/8 npt men mange vil nok nøye seg med en slangenippel og klemme. Hva med en fitting med 3/8 npt i ene enden og 12mm slangekobling i andre?

Mvh
BB
Kanskje lurt å bare ha innvendige gjenger ja, for det er sikkert irriterende for de som ikke bruker slangenippel, og ha den stikkende ut...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #71 på: desember 08, 2008, 12:33:56 pm »

Skal vi først snakke om noe dere hadde fått solgt MYE av så var det kanaler, laget HELT riktig....
Men det krever en masse press verktøy, og muligens også at formene lages med tanke på "flexet" i stålet.

Hele verden behøver kanaler av den tyske original kvaliteten. Med valgfritt påsveiset bunn.

Disse kan dere selge for 3000,- stykk... eller faktisk mer også...
« Siste redigering: desember 08, 2008, 18:28:49 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: desember 08, 2008, 15:47:54 pm »

Heilt enig med JHU på kanalene!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #73 på: desember 08, 2008, 17:58:04 pm »

Jeg trenger noen special spacere på 50mm med boltsirkel fra 5x114,3 til 5x130 er det noe dere kan lage :-) Type alu.
Loggført

vw 1302rs
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #74 på: desember 08, 2008, 19:41:06 pm »

Jeg trenger noen special spacere på 50mm med boltsirkel fra 5x114,3 til 5x130 er det noe dere kan lage :-) Type alu.
Det kan vi. Send tegning i 3D i dwg format?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #75 på: desember 08, 2008, 20:57:35 pm »

Jeg trenger noen special spacere på 50mm med boltsirkel fra 5x114,3 til 5x130 er det noe dere kan lage :-) Type alu.
Det kan vi. Send tegning i 3D i dwg format?

Kan sikkert få en på jobben til og lage den i autocad mek. . Funker det.
Loggført

vw 1302rs
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: desember 10, 2008, 13:08:05 pm »

Jeg trenger noen special spacere på 50mm med boltsirkel fra 5x114,3 til 5x130 er det noe dere kan lage :-) Type alu.
Det kan vi. Send tegning i 3D i dwg format?

Kan sikkert få en på jobben til og lage den i autocad mek. . Funker det.
Ja da, om vi ikke klarer å lese den går det an å lagre den i filformat som vi kan lese. Send den til janoh@uninor.no så får du en rask tilbakemelding om pris og leveringstid.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #77 på: desember 10, 2008, 13:22:36 pm »

Noe som er veldig enkelt og som jeg ikke tror man får kjøpt er MASKINERTE skiver til svinghjulsbolten. Det man får over disk er bare ei klipt plate... fullt anlegg er alfa og omega så at skiven er helt flat og spres klem kraften over hele det tilgjengelige området er et mål.
Jeg har fått laget en slik, mener den er ca 3-4 mm tykk...
Med en slik skive kan man bruke org bolt, som faktisk har litt strekk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #78 på: desember 10, 2008, 18:54:35 pm »

Noe som er veldig enkelt og som jeg ikke tror man får kjøpt er MASKINERTE skiver til svinghjulsbolten. Det man får over disk er bare ei klipt plate... fullt anlegg er alfa og omega så at skiven er helt flat og spres klem kraften over hele det tilgjengelige området er et mål.
Jeg har fått laget en slik, mener den er ca 3-4 mm tykk...
Med en slik skive kan man bruke org bolt, som faktisk har litt strekk.
Ja, platene vi kjøper inn er sikkert flate nok, men jeg tror jeg forstår hva du mener, at omkretsen er maskinert ut i stedet for å stanse den ut.
Klart, det er veldig enkelt. Hvilket mål burde den ha? Ha hva tror du folk ville ha betalt?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #79 på: desember 10, 2008, 21:17:18 pm »

Nå er det en lang ønskeliste over store og små ting folk gjerne vil ha produsert i Norge og mye av det kan du åpenbart produsere. Men kan du si litt om hvor store serier du ser for deg at det produseres for at det skal bli økonomi i det for deg? Det er vel kanskje umulig fordi det er avhengig av hva som skal lages, men kan du gi oss en pekepinn?

Jeg antar at volum er nøkkelen for å få gode priser og Norge er jo et veldig lite marked, og det er nok grunnen til at mye av det vi nevner i denne tråden ikke produseres her - rett og slett fordi det i mange tilfeller er billigere å produsere i lavkostland, selv om det må importeres til USA eller UK og så kjøpes/sendes til Norge.

Er serier på f.eks. 10-20-30 stykk nok? Og er du villig til å produsere en stor serie og selge fra lager? Eller ser du for deg at du stort sett tar opp bestillinger og lager det som er bestilt? Kan det være en idé å ta kontakt med f.eks. Unneberg eller Vdub2you og høre hva de opplever det er mest etterspørsel etter og som blir urimelig dyrt å importere?

Jeg har et par nye forslag til ting du kunne produsert, endog et som du kunne solgt internasjonalt, men det kunne vært greit å vite litt mer om antall enheter du ser for deg og hvilken type produkter osv. Må legge til at hvis denne tråden ender opp med at det blir litt VWdel-produksjon i Norge, så er det rått Glad


Loggført

1969 Militær-buss
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #80 på: desember 11, 2008, 15:00:14 pm »

Nå er det en lang ønskeliste over store og små ting folk gjerne vil ha produsert i Norge og mye av det kan du åpenbart produsere. Men kan du si litt om hvor store serier du ser for deg at det produseres for at det skal bli økonomi i det for deg? Det er vel kanskje umulig fordi det er avhengig av hva som skal lages, men kan du gi oss en pekepinn?

Jeg antar at volum er nøkkelen for å få gode priser og Norge er jo et veldig lite marked, og det er nok grunnen til at mye av det vi nevner i denne tråden ikke produseres her - rett og slett fordi det i mange tilfeller er billigere å produsere i lavkostland, selv om det må importeres til USA eller UK og så kjøpes/sendes til Norge.

Er serier på f.eks. 10-20-30 stykk nok? Og er du villig til å produsere en stor serie og selge fra lager? Eller ser du for deg at du stort sett tar opp bestillinger og lager det som er bestilt? Kan det være en idé å ta kontakt med f.eks. Unneberg eller Vdub2you og høre hva de opplever det er mest etterspørsel etter og som blir urimelig dyrt å importere?

Jeg har et par nye forslag til ting du kunne produsert, endog et som du kunne solgt internasjonalt, men det kunne vært greit å vite litt mer om antall enheter du ser for deg og hvilken type produkter osv. Må legge til at hvis denne tråden ender opp med at det blir litt VWdel-produksjon i Norge, så er det rått Glad



Jeg må kalkulere antall timer for omstilling/jigger/programmering ganger en timesats, fordelt på antall produkter. I tillegg kommer materialer, produksjonslønn, faste kostnader og fortjeneste.
Det vil si at om jeg skal lage ett blindlokk for bensinpumpe, og bruker kr. 1000.- i omstilling, 40.- i arbeid og 10.- i material, koster det ene lokket kr. 1050,- i variabel tilvirkningskost.
Lager jeg 10 stk, vil det koste kr. 150.- og om jeg lager 100stk, vil det koste kr. 60.-
Jeg er ikke så redd for å starte opp små serier med prøveprodukter for å se om det selger, men lager ikke 10 forstillinger med kr. 100.000.- i prosjektering/omstilling, og 10.000.- i produksjonskost uten nærmere undersøkelser.
Det som jeg er litt skeptisk til, er eksterne krav fra veimyndigheter, åndsverksloven og patenter. Ser for meg at jeg må selge "Må ikke brukes på offentlig vei" eller "kun for racing" på en del produkter.  Men jeg har vært saksøkt før, i forbindelse med design på ei hjemmeside, som jeg gikk klar fordi designet var endret såpass at det gikk som "et nytt, eget åndsverk"  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #81 på: desember 11, 2008, 21:28:54 pm »

Finnes jo veldig gode markedsføringskanaler som
www.cal-look.no og
www.cal-look.com og
www.thesamba.com
www.shoptalkforums.com
www.germanlook.com
osv, alt etter hva man produserer
I tillegg til klubbene, SCC og de maaange treffene rundt om
Lager du noe som kan brukes på Splitt-busser (bærearmer, dropspindler, etc.) som er konkurransedyktige så er f.eks. forumet på www.ssvc.org.uk genialt.
En ide er å kjøre et sammarbeid med en testbruker som omtaler dette i en diskusjonstråd - er det nyttig og brukendes er det potensial til å nå mange.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #82 på: desember 13, 2008, 08:08:37 am »

Finnes jo veldig gode markedsføringskanaler som
www.cal-look.no og
www.cal-look.com og
www.thesamba.com
www.shoptalkforums.com
www.germanlook.com
osv, alt etter hva man produserer
I tillegg til klubbene, SCC og de maaange treffene rundt om
Lager du noe som kan brukes på Splitt-busser (bærearmer, dropspindler, etc.) som er konkurransedyktige så er f.eks. forumet på www.ssvc.org.uk genialt.
En ide er å kjøre et sammarbeid med en testbruker som omtaler dette i en diskusjonstråd - er det nyttig og brukendes er det potensial til å nå mange.

Det var noe slikt jeg tenkte på ja. Når jeg tidlig nevnte premiering for idèr som ble realisert, så jeg for meg at de mottok diverse deler for test og synspunkter, og beholdt dem etterpå. Og selvfølgelig drive kontinuerlig forbedringsarbeid til delene "er blitt det beste det kan bli"
Veldig bra linker. Det blir trinnet etter at jeg har funnet noe å begynne å produsere. Kunne sikkert fått masse idèr der og, men jeg har fått så mange gode idèr gjennom dette forum at jeg vil prøve ut noen av dem først.

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eiro 02s
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted:


Vis profil

« Svar #83 på: desember 13, 2008, 09:42:14 am »

En annen ting er omtale. Markedet i Norge er lite. Bestemmer du deg for noen produkter bør du sørge for positiv omtale i de utenlandske VW bladene. De er sikkert interesert i å skrive om hvordan delene blir produsert og testet.  Har ikke sett noe særlig av dette i de bladene jeg leser i hvertfall.
Lykke til!
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #84 på: desember 13, 2008, 15:53:31 pm »

Gode POP outs til frontruta vil det nok være et vist marked for..

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=708495


* front pop.jpg (39.6 KB, 640x480 - vist 194 ganger.)

* front pop2.jpg (37.48 KB, 640x480 - vist 217 ganger.)
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #85 på: desember 14, 2008, 12:29:21 pm »

Med tanke på alle våre kjære bobler, type3, type 4, splitt- og baybusser som sliter med rust så er det klart at om noen kan reprodusere KVALITETS-deler til rustsveising for en gunstig pris så finnes det et marked for dette. Hvor lukrativt det er aner jeg ikke, det er flere og flere som produserer i småskala på dette nå.
Felles for alle er at de bruker skikkelig kvalitet i stålet nå - og klarer å få på plass riktige lengder og kurver.
Også felles er at ingen av dem kan kreve copyright på delene siden det vel teknisk sett er deler som er utgått fra VW-delesortimentet, og om i såfall noen har rettigheter der, så er det VW sine..?
Gerson (Klassicfab) har en idé om å levere "standardpakker" til splittbusser med alle de nødvendige delene for "standard" oppsveising av splittbusser - nedre frontblekk indre og ytre, doglegs, utriggere, tophats, kanaler, osv.
Samlet kommer nok en sånn pakke ferdig levert på nærmere 10K enn 6-7, gjetter jeg. Noe tilsvarende kunne også vært interessant for Type 1. Type 3 og 4 er langt sjeldnere, men de ruster jo definitivt disse også. Forskjermer til 411 og 412 er jo umulig å få tak i annet enn glassfiber, og har vært det i alle fall i tyve år.
Om platetilpasning er et mulig område så kan jo dette sjekkes ut?

Bobler:
http://www.hookyspanelshop.com/
http://www.wolfparts.com/
http://www.autocrafteng.co.uk/
Splittbusser:
http://www.klassicfab.com/
http://www.autocrafteng.co.uk/
Bay-busser:
Her finnes mye brasil-deler og veng/klokkerholm som passer greit, litt/delvis og/eller må tilpasses. Mye lurvete stålkvalitet etter det jeg har sett, men noe bra også...
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #86 på: desember 15, 2008, 11:21:38 am »

Med tanke på alle våre kjære bobler, type3, type 4, splitt- og baybusser som sliter med rust så er det klart at om noen kan reprodusere KVALITETS-deler til rustsveising for en gunstig pris så finnes det et marked for dette. Hvor lukrativt det er aner jeg ikke, det er flere og flere som produserer i småskala på dette nå.
Felles for alle er at de bruker skikkelig kvalitet i stålet nå - og klarer å få på plass riktige lengder og kurver.
Også felles er at ingen av dem kan kreve copyright på delene siden det vel teknisk sett er deler som er utgått fra VW-delesortimentet, og om i såfall noen har rettigheter der, så er det VW sine..?
Gerson (Klassicfab) har en idé om å levere "standardpakker" til splittbusser med alle de nødvendige delene for "standard" oppsveising av splittbusser - nedre frontblekk indre og ytre, doglegs, utriggere, tophats, kanaler, osv.
Samlet kommer nok en sånn pakke ferdig levert på nærmere 10K enn 6-7, gjetter jeg. Noe tilsvarende kunne også vært interessant for Type 1. Type 3 og 4 er langt sjeldnere, men de ruster jo definitivt disse også. Forskjermer til 411 og 412 er jo umulig å få tak i annet enn glassfiber, og har vært det i alle fall i tyve år.
Om platetilpasning er et mulig område så kan jo dette sjekkes ut?

Bobler:
http://www.hookyspanelshop.com/
http://www.wolfparts.com/
http://www.autocrafteng.co.uk/
Splittbusser:
http://www.klassicfab.com/
http://www.autocrafteng.co.uk/
Bay-busser:
Her finnes mye brasil-deler og veng/klokkerholm som passer greit, litt/delvis og/eller må tilpasses. Mye lurvete stålkvalitet etter det jeg har sett, men noe bra også...
Jeg har desverre ingen presser til karrosserideler.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #87 på: desember 15, 2008, 13:46:08 pm »

Hva med noe så enkelt som messingforinger til standardgasserene for å bytte ut de plastforingene som hele tiden blir slitt og som resulterer i at gasseren trekker falskluft ved gass-spjelakselen. Kan gi folk muligheten til å holde den gamle, originale Solexen i stand i mange år. Bestillte et par av en på eBay som hadde maskinert opp noen sett. Fungerer glimrende. Tror dette kan gå hjem hos mange som kjører originalt og som ikke vil gi 150$ eller 2000 kr. for en uoriginal ny gasser...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #88 på: desember 15, 2008, 18:22:07 pm »

Hva med noe så enkelt som messingforinger til standardgasserene for å bytte ut de plastforingene som hele tiden blir slitt og som resulterer i at gasseren trekker falskluft ved gass-spjelakselen. Kan gi folk muligheten til å holde den gamle, originale Solexen i stand i mange år. Bestillte et par av en på eBay som hadde maskinert opp noen sett. Fungerer glimrende. Tror dette kan gå hjem hos mange som kjører originalt og som ikke vil gi 150$ eller 2000 kr. for en uoriginal ny gasser...
Da ville jeg helst hatt en styrt dreiebenk. Har bare en manuell. Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #89 på: desember 15, 2008, 20:11:28 pm »

Ikke for å virke negativ, men mener du å holde driften oppe i firmaet ved å lage vw deler?
Driver selv i samme yrket, og jeg kjøper heller delene ferdig enn å lage de selv.
 Enkelte ting går greit til eget bruk, men trur markedet er slik at du ikke sitter igjen med noe annet enn utgifter.
 
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!