april 29, 2024, 15:22:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ønsker info om RPB GT "Jabram" bygd av Bjarne Eikeland i Arendal  (Lest 5849 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: desember 08, 2008, 10:28:28 am »

Vi har nettopp hatt noen timer med Bjarne Eikeland fra Arendal som er en pensjonert kjørelærer. I første timen fortalte han litt om en bil han hadde bygd en gang, og etter hvert kom det frem at denne var bygd på en boble-bunnplate, med RPB glassfiber (?) karosseri. Han fortalte at han hadde sett seg nødt for å selge bilen når det kom kone og barn inn i bildet, men at han nå var veldig interessert i å kjøpe denne tilbake. Så derfor spør jeg her om noen vet hvor denne befinner seg? Det hadde vert veldig moro om han hadde fått sjangsen til å kjøpe denne bilen tilbake igjen synest jeg.

Bilen hadde registreringsnr. I-38232, og var oransj.

Ifølge han ble bilen solgt, men aldri omregistrert. Så ble bilen solgt videre, og 2. eier flyttet til Canada. Så er den solgt et par ganger, er nå registrert med nytt skiltnummer og befinner seg etter det Bjarne visste i Stavern/Larvik-området. Om du har tips om hvem som eier denne, eller har hørt/sett noe om bilen så nøl ikke med å ta kontakt! PM, mail eller tlf 99423634, jeg er tilgjengelig hele døgnet.

Jeg fant litt info om bilen på http://users.burtrask.com/rpb/index.htm, men ikke mer enn det jeg allerede visste om bilen.

Reg. nr: I-38232
Historia: Byggd 1970 av Bjarne Eikeland Arendal, andra bilen i ordningen som levererades av "Jabram".  Bilen saknas och identiteten återfinns idag på en annan GT
Färg: Orange
« Siste redigering: desember 08, 2008, 11:11:52 am av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: desember 08, 2008, 10:41:56 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,420.0.html
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #2 på: desember 08, 2008, 11:28:08 am »

Det er ikke den bilen Odd Thomas.
Den bilen det er snakk om her, har fått nye skilter for lenge siden. Jeg har hatt denne også, og vet hvor den befinner seg. Den er ikke til salgs og kommer heller ikke til å bli det. Kan opplyse at bilen er hvit i dag, og holder på å få en litt modifisert bakende.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: desember 08, 2008, 11:44:09 am »

Dette er såvidt jeg kan se en annen bil en den jeg er på jakt etter, selv om den mistenkelig nok kommer fra Larvik. Om du ser på denne listen finner du bilen du linket til som nr. 6, med følgende info:

Reg. nr: LS-67325
Historia:  Svensk bil (DGG 417) som exporterats -06 till Even Kirknes, Larvik
T-data: VW T1 -65

EDIT: Takk for info Even (samme Even Kirkenes som på bilen ovenfor antar jeg?), sendte deg en PM. Veldig moro om du har noe mer info om denne!
« Siste redigering: desember 08, 2008, 11:48:35 am av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Pål Rui
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: oslo


Vis profil

« Svar #4 på: desember 08, 2008, 11:48:44 am »

En kamerat av meg eier en Jabram.
Jeg har sendt info til ham, og dersom han ønsker det, så tar han kontakt.

Pål
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: desember 08, 2008, 12:22:23 pm »

Jeg visste forsåvidt, dette Even, men jeg tenkte kanskje kontakt med denne kunne spore noe videre Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #6 på: desember 08, 2008, 12:30:31 pm »

Jeg visste forsåvidt, dette Even, men jeg tenkte kanskje kontakt med denne kunne spore noe videre Glad
Det er den jeg kjøpte fra Vänersborg, tipper den er i trønderlag ett eller annet sted
« Siste redigering: desember 08, 2008, 12:33:25 pm av Even Kirknes » Loggført
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 08, 2008, 15:28:53 pm »

Jeg visste forsåvidt, dette Even, men jeg tenkte kanskje kontakt med denne kunne spore noe videre Glad
Det er den jeg kjøpte fra Vänersborg, tipper den er i trønderlag ett eller annet sted

Det stemmer det ja, og undergår for tiden restaurering Glad
Vet desverre ikke av noen andre RPB biler, men det hadde vært moro å fått oversikt over de som finnes i landet, registrerte eller ikke.
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #8 på: desember 08, 2008, 16:00:02 pm »

Jeg visste forsåvidt, dette Even, men jeg tenkte kanskje kontakt med denne kunne spore noe videre Glad
Det er den jeg kjøpte fra Vänersborg, tipper den er i trønderlag ett eller annet sted

Det stemmer det ja, og undergår for tiden restaurering Glad
Vet desverre ikke av noen andre RPB biler, men det hadde vært moro å fått oversikt over de som finnes i landet, registrerte eller ikke.
Tja, vet om endel. Har jo eid 4stk selv, bla den som blir etterlyst her. Kitcar register finnes her i landet.
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #9 på: desember 08, 2008, 17:14:53 pm »

Var det ikke tilsalgs en kitcar og på møre i fjor? Rød eller sort som sto lenge? (autodb)
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #10 på: desember 08, 2008, 17:17:55 pm »

Var det ikke tilsalgs en kitcar og på møre i fjor? Rød eller sort som sto lenge? (autodb)
En Silver hawk jo, som var tatt inn fra Sverige før den var godkjent ombygd der borte. Slite litt med å få skilter på den da, men ikke umulig
Loggført
Bulle
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #11 på: desember 08, 2008, 17:42:37 pm »

Hei! Jeg har en Jabram stående, men desverre så er det ikke den du leter etter. Bilen jeg har er nr.10 på siden med bilde-oversikt over norske jabramer. Bilen er idag rød og Eu godkjent 2007. Har noe info liggende et sted... :-) Hadde ikke tenkt å selge den, men det er bare å ta kontakt hvis du er intresert.
Bulle (kompis av Pål)
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: desember 08, 2008, 21:35:35 pm »

Hei! Jeg har en Jabram stående, men desverre så er det ikke den du leter etter. Bilen jeg har er nr.10 på siden med bilde-oversikt over norske jabramer. Bilen er idag rød og Eu godkjent 2007. Har noe info liggende et sted... :-) Hadde ikke tenkt å selge den, men det er bare å ta kontakt hvis du er intresert.
Bulle (kompis av Pål)
Spennende..! Og motoren som nevnes på den siden står i enda eller? Øyerulling

Den opprinnelige bilen til Bjarne Eikeland er jo mest sannsynligvis ikke mulig å kjøpe tilbake, så jeg skal informere han om din bil om han allikevel vil ha en slik bil.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #13 på: desember 08, 2008, 22:11:45 pm »

Hei! Jeg har en Jabram stående, men desverre så er det ikke den du leter etter. Bilen jeg har er nr.10 på siden med bilde-oversikt over norske jabramer. Bilen er idag rød og Eu godkjent 2007. Har noe info liggende et sted... :-) Hadde ikke tenkt å selge den, men det er bare å ta kontakt hvis du er intresert.
Bulle (kompis av Pål)
Spennende..! Og motoren som nevnes på den siden står i enda eller? Øyerulling

Den opprinnelige bilen til Bjarne Eikeland er jo mest sannsynligvis ikke mulig å kjøpe tilbake, så jeg skal informere han om din bil om han allikevel vil ha en slik bil.

Den er bygget av Tjelle, som forøverig på ett tidspunkt kjøpte den Eikeland bygget. Bilen hadde da fått nye kjennetegn. Disse 2 bilene ble på slutten av 80tallet kjøpt tilbake av sønnene til Tjelle. Bilen over her var lenge eid av Tony Tjelle, og har sluppet å være så veldig  "kasteball" i mellom garasjene og div eiere, den bilen som blir etterlyst her har vært mellom mange eiere fra sent 80tall til midten/slutten av 90tallet.
Loggført
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: desember 09, 2008, 10:49:13 am »

"Tja, vet om endel. Har jo eid 4stk selv, bla den som blir etterlyst her. Kitcar register finnes her i landet."


Register ja? På nett eller? har googla som bare det her nå Rekker tunge
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #15 på: desember 09, 2008, 11:22:29 am »

"Tja, vet om endel. Har jo eid 4stk selv, bla den som blir etterlyst her. Kitcar register finnes her i landet."


Register ja? På nett eller? har googla som bare det her nå Rekker tunge
Har vel ikke kommet på nett nei. Er nok gode gamle papir og blyant metoden som er benyttet på det, og tlf da.
« Siste redigering: desember 09, 2008, 15:55:45 pm av Even Kirknes » Loggført
Bulle
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #16 på: desember 09, 2008, 20:30:48 pm »

Hei! Jeg har en Jabram stående, men desverre så er det ikke den du leter etter. Bilen jeg har er nr.10 på siden med bilde-oversikt over norske jabramer. Bilen er idag rød og Eu godkjent 2007. Har noe info liggende et sted... :-) Hadde ikke tenkt å selge den, men det er bare å ta kontakt hvis du er intresert.
Bulle (kompis av Pål)
Spennende..! Og motoren som nevnes på den siden står i enda eller? Øyerulling

Den opprinnelige bilen til Bjarne Eikeland er jo mest sannsynligvis ikke mulig å kjøpe tilbake, så jeg skal informere han om din bil om han allikevel vil ha en slik bil.
Vi har nettopp hatt noen timer med Bjarne Eikeland fra Arendal som er en pensjonert kjørelærer. I første timen fortalte han litt om en bil han hadde bygd en gang, og etter hvert kom det frem at denne var bygd på en boble-bunnplate, med RPB glassfiber (?) karosseri. Han fortalte at han hadde sett seg nødt for å selge bilen når det kom kone og barn inn i bildet, men at han nå var veldig interessert i å kjøpe denne tilbake. Så derfor spør jeg her om noen vet hvor denne befinner seg? Det hadde vert veldig moro om han hadde fått sjangsen til å kjøpe denne bilen tilbake igjen synest jeg.

Bilen hadde registreringsnr. I-38232, og var oransj.

Ifølge han ble bilen solgt, men aldri omregistrert. Så ble bilen solgt videre, og 2. eier flyttet til Canada. Så er den solgt et par ganger, er nå registrert med nytt skiltnummer og befinner seg etter det Bjarne visste i Stavern/Larvik-området. Om du har tips om hvem som eier denne, eller har hørt/sett noe om bilen så nøl ikke med å ta kontakt! PM, mail eller tlf 99423634, jeg er tilgjengelig hele døgnet.

Jeg fant litt info om bilen på http://users.burtrask.com/rpb/index.htm, men ikke mer enn det jeg allerede visste om bilen.

Reg. nr: I-38232
Historia: Byggd 1970 av Bjarne Eikeland Arendal, andra bilen i ordningen som levererades av "Jabram".  Bilen saknas och identiteten återfinns idag på en annan GT
Färg: Orange

Loggført
Bulle
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #17 på: desember 09, 2008, 20:37:51 pm »

Akkurat nå så sitter det en gammel Golf motor (1,6L)  i Jabramen.
Hvorfor,vet jeg ikke! Hæ   
Loggført
Hellevik
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: september 19, 2010, 19:11:46 pm »

Jeg tror faktisk det er jeg som har denne bilen nå. Tror ikkje platen vi har fått med er den orginale.. men fargen stemmer. Å ifølge svensken som driver med dette så er dette bilen du søker.
Mvh Thomas Hellevik  tlf 40095835
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!