mars 28, 2024, 12:41:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bruks/Germanlooker  (Lest 6437 ganger)
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« på: januar 10, 2008, 14:39:41 pm »

Dette blir mitt langtidsprosjekt. Jeg bestemte meg for å beholde den istede for å få tak i en mer driftsikker bil. :p
Har veldig lyst på en Germanlooker, så det blir et langtidsprosjekt slik at jeg handler inne deler når jeg har råd, men først blir det å få byttet endel ting før det skjer.

Jeg har ikke verksted/garasjeplass, itillegg så blir den brukt frem og tilbake til butikken. Det blir nok oppgraderinger ute så lenge det er fint vær.

Jeg kjøpte bilen av en gammel mann ikke langt fra der jeg bor nå. Ble kjøpt i 1990, bilen har alltid stått inne i garasje. Det har ikke vært gjort noe særlig på den, ettersom den er så gammel må jeg nok gå over bilen for å sjekke rust/annet.
Den ble EU godkjent i september 2007.
Han har også dyttet masse glava i bilen noe som jeg har tatt bilder av. Noe som bil fjernet etter hvert.

Ting som må gjøres.
Skifte støtdempertårn på venstre side fremme.
Kanaler? Under dørene og dørkarmen er veldig bra, ingen rust idetheletatt. Det virker som det er bare stigtrinnene som trengs å byttes. Jeg må fortsatt "poke" på kanalene/varmekanalene med en skrutrekker, jeg turte ærlig talt ikke det nå idag :p
Overhale motoren/kjøpe ny med noe mer hester.






noen har vært borti bilen <_<




virker som det har vært noe klistremerker her, aner egentlig ikke hva det er, men det sitter ordentlig godt.




svetter? lekkasje?


Lekkasje?


Høyere varmepotte/topplokkting




venstre side





« Siste redigering: januar 11, 2008, 23:18:10 pm av Phearson » Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #1 på: januar 10, 2008, 14:44:02 pm »














noen som kan forklare dette? x_x;


kanaler høyere side.




stigtrinn på venstreside.



Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #2 på: januar 10, 2008, 14:46:06 pm »




under rattet


trenger ny girkule.






girkulen som ikke passer.





Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 10, 2008, 15:40:19 pm »

glava kan brukes til alt  Rekker tunge
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #4 på: januar 10, 2008, 15:56:58 pm »

Jeg ville tatt vekk den glavaen for som f... denne samler og trekker til seg vann. Og dermed rust
Loggført
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #5 på: januar 10, 2008, 20:40:16 pm »

Da var glavaen ute og kasta.



Vil gjerne vite hvorfor dette skjer ^^;

beklager alle noob spørsmålene, men det blir min første helrestaurering.
Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: januar 10, 2008, 22:15:09 pm »

Jeg hiver meg på: Hvofori alle verden EIRER bensinpumpa.  H&aelig;  Sjokkert
Ser ikke det der ut som det samme fenomenet du kan få på batteripolene ved manglende vedlikehold?
« Siste redigering: januar 10, 2008, 22:26:54 pm av JS » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 10, 2008, 22:23:36 pm »

Jeg hiver meg på: Hvrofori alle verden EIRER bensinpumpa.  H&aelig;  Sjokkert
Ser ikke det der    ut som det samme fenomenet du kan få på batteripolene ved manglende vedlikehold?
Jeg ville nok heller tippet på at det var snøen som har drysset inn, og kanskje reagert med noe utpå bensinpumpa for å skape en slik krystalliserende effekt. Snø er jo uansett krystaller fra før av, og iom. at vann er et veldig polart stoff, så kan jeg innbille meg at du kan få til noe slikt som har skjedd her om bensinpumpa på et vis er magnetisk/har strøm på seg. Jeg ser ihvertfall snø litt rundt om kring andre steder også inne i motorrommet på oversiktsbildet av motoren.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #8 på: januar 10, 2008, 22:36:54 pm »

Dette blir nokk bra, endelig flere med 1303 her. Er bilen opplakert ? Eller delvis opplakert ? Ser ut som på bildet av siden på bilen att gummi lista rundt døra er lakkert med samme farge som bilen.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #9 på: januar 11, 2008, 23:31:52 pm »

Dette blir nokk bra, endelig flere med 1303 her. Er bilen opplakert ? Eller delvis opplakert ? Ser ut som på bildet av siden på bilen att gummi lista rundt døra er lakkert med samme farge som bilen.

Dørene har vært byttet og lakket til org. farge pga innbrudd og hærverk for mange årsiden.

Da er også allglavaen gjærnet, en bærepose full x__x; Har også "shinet" den opp så mye jeg kan i kulda. Vask/støvsugd/ryddet ut gamle kort etc etc. Fant en gammel 10krone  Osteaktig

Jeg skal bestille endel deler og da trenger jeg noen råd til hva jeg burde ta med itillegg.

*Coil
*fordelerlokk
*rotor
*tennpluggledninger
*plugger
*reggreim
*pakningsett til overhaling av motor i sommer
*repp.sett til gasser
*dempertårn på venstre side forran. Dette pga en sprekk mellom 2 skruer i tårnet. (Bilder kommer senere.)
**Kanaler(skal snakke med en venn som jobber på karroseri verksted å se om det er vits idet hele tatt. Men det må jo byttes uansett ettersom bilen begynner å dra på årene)

Jeg trur bilen lekker litt bensin samt olje. Jeg trur den lekker olje ut fra toppen til 2 og 4sylinder toppen. Jeg må ut med helemotoren for å se på det, eller er det mulig og ta av varmepottene og bytte pakning mens motoren står skruddfast i bilen?(Man kan også se det på bildet jeg tok av høyere side på motoren.) Bensinlekkasjen skjer ved venstre side under ved festet til fangeren/eksospotten bak. Noen som har vært borti noe av det samme?

Har det noe for seg å sette på dobble gassere på en org. 1600 motor(annet enn at det er helt sinsykt tøft)? synes jeg leste ett sted at bensinforbruket går litt ned i forhold til org.gasser.
Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #10 på: januar 13, 2008, 15:15:08 pm »




Vil gjerne vite hvorfor dette skjer ^^;


Dette er rett og slett rim. Iskald bensin strømmer gjennom pumpa i det varme motorrommet og det dannes rim.
JAB
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: januar 13, 2008, 15:54:30 pm »

Kunne jo nesten se ut som et korallrev hadde bosatt seg på bensinpumpa Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: januar 13, 2008, 16:00:31 pm »

er det reg.reim på han. hmm spesielt. &Oslash;yerulling
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #13 på: januar 15, 2008, 07:42:09 am »

ser ut som du og har lekasje i bensinpumpa har sett noe lignende før.Ta en grundig motorvask da mener jeg grundig høttrykksvasker m.varmt vann bytt ventildekselpakninger og dra forsiktig til alle skruer så kan du kjøre litt å se kor det lekker.det ser ut som det er en byttemotor du har.
lykke til Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #14 på: januar 15, 2008, 10:43:27 am »

ser ut som du og har lekasje i bensinpumpa har sett noe lignende før.Ta en grundig motorvask da mener jeg grundig høttrykksvasker m.varmt vann bytt ventildekselpakninger og dra forsiktig til alle skruer så kan du kjøre litt å se kor det lekker.det ser ut som det er en byttemotor du har.
lykke til Glad


Hvordan ser du det? Han jeg kjøpte den av var ikke sikker selv, selv om andre som hadde vært å sett på den sa det selv. Hvis det er bytte motor det er fortsatt 1600 er det ikke? synes jeg kan huske at motorkoden: AD er 1600.

Har bestilt endel deler inkl motorpakkningssett så jeg trur den følger med der. Må ventildekselene skrues til med moment? Jeg har en bensinlekkasje et eller annet sted på fører siden bak. Kanskje bensinpumpa er synderen?

Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: januar 15, 2008, 16:22:01 pm »

Hvordan ser du det? Han jeg kjøpte den av var ikke sikker selv, selv om andre som hadde vært å sett på den sa det selv.  Hvis det er bytte motor det er fortsatt 1600 er det ikke? synes jeg kan huske at motorkoden: AD er 1600.

Du har lagt ut et bilde av et motornummer som begynner på AD som er stanset på en blikkplate. AD=1600, blikkplate= byttemotor.


Har bestilt endel deler inkl motorpakkningssett så jeg trur den følger med der. Må ventildekselene skrues til med moment?

Ventildekslene er de på enden av motoren som holdes på plass med en metallstang som du vipper av med et skrujern. Ikke noe skruing.


Jeg har en bensinlekkasje et eller annet sted på fører siden bak. Kanskje bensinpumpa er synderen?

Det er slett ikke umulig. OBS! Det er ganske farlig å kjøre med bensinlekkasje. Jeg hadde ikke kjørt med bilen før den var fikset.
Bensin - eksosanlegg - varmepotter... Skjønner? Blunker
[/quote]
Loggført
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #16 på: januar 15, 2008, 18:14:50 pm »

Det er det jeg er redd for, var ute i dag. Så det lukter bensin av festet til støtfangere på venstre side, så ett eller annet er ikke som det skal være. Putter en ny bensinpumpe i bestillinga mi jeg.

hva vil byttemotor si? ny/gammel blokk der alle delene er fra den gamle motoren? Eller en annen 1600 motor som har fått det gamle motornummeret?

Det var ikke værre nei, trudde de satt sammen med sylinderene^^;

Takk for god hjelp!
Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #17 på: januar 15, 2008, 19:31:47 pm »

Er det en 73 eller 74 mod ? Vist hanskeroms låsen er rund og fjærbeina er skrudd fast med tre skruer ned i spindelen så er det en 73 mod. Men vist hanskeroms låsen er firkantet med to knapper som trykkes inn mot hverandre og fjørbeina er skrudd fast med to bolter litt oppe på beinet har du en 74 mod.

Synes fargen er lik 74 BIG.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #18 på: januar 15, 2008, 21:20:35 pm »

eg klør berre ved tanken på allt det glava fyssj
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #19 på: januar 15, 2008, 22:34:59 pm »

Er det en 73 eller 74 mod ? Vist hanskeroms låsen er rund og fjærbeina er skrudd fast med tre skruer ned i spindelen så er det en 73 mod. Men vist hanskeroms låsen er firkantet med to knapper som trykkes inn mot hverandre og fjørbeina er skrudd fast med to bolter litt oppe på beinet har du en 74 mod.

Synes fargen er lik 74 BIG.

Det er en 73 modell, den har firkantet hanskeromlås og fjærbeina er festet med 3 skruer. Som jeg også ser at det begynner å bli en sprekk mellom 2 skruer på venstre side.
Jaja, det er ikke gjort noe med den siden 1990. Selv om jeg har kvittering på fiksing av bensinlekkasje på 3000 kroner fra møller, lekker den igjen bensin nå <_<

eg klør berre ved tanken på allt det glava fyssj

hahaha, jepp skal laste opp bilder av hvor mye glava jeg fant imorgen. Fant tillog med glava som var pakket rundt varmepotten under sete bak <_< Livsfarlig....
Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #20 på: januar 15, 2008, 23:36:30 pm »

Er det en 73 eller 74 mod ? Vist hanskeroms låsen er rund og fjærbeina er skrudd fast med tre skruer ned i spindelen så er det en 73 mod. Men vist hanskeroms låsen er firkantet med to knapper som trykkes inn mot hverandre og fjørbeina er skrudd fast med to bolter litt oppe på beinet har du en 74 mod.

Synes fargen er lik 74 BIG.

Det er en 73 modell, den har firkantet hanskeromlås og fjærbeina er festet med 3 skruer. Som jeg også ser at det begynner å bli en sprekk mellom 2 skruer på venstre side.
Jaja, det er ikke gjort noe med den siden 1990. Selv om jeg har kvittering på fiksing av bensinlekkasje på 3000 kroner fra møller, lekker den igjen bensin nå <_<

Hmm Merkelig hvordan er lufte rillene på dersbordet inerst mot frontruta ? Er de lange på tvers eller korte i hjørnene ? Kansje du har en overgangs modell. 73 bil med 74 hanskeromslokk og lakk.

Hvilke tall begynner ch nr på ? Begynner det på 113 ?

Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Phearson
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg


Vis profil

« Svar #21 på: januar 16, 2008, 00:11:44 am »

Understellnr. starter på 134. Jeg har lange riller som går langs frontvinduet med firkantet hanskeromslås. første gang regget i Norge 4.10.73.
Loggført

1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!