april 29, 2024, 09:03:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 54
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 69' Full Restaurering!  (Lest 392551 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #510 på: oktober 12, 2008, 17:50:11 pm »

Ikke så veldig imponerende arbeid egentlig... (av de folka asså)
Sikkert ikke dumt å helsveise  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #511 på: oktober 12, 2008, 17:54:14 pm »

syns ikke det punktsveis arbeidet så veldig imponerende ut nei...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #512 på: oktober 12, 2008, 18:27:38 pm »

dårlig jobb
tror du har greid dette bedre selv jeg

skulle vel helsveist  de punktene på bildet tror jeg


* P1010283.jpg (10.18 KB, 319x169 - vist 712 ganger.)
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #513 på: oktober 12, 2008, 18:40:59 pm »

på det bildet der ser det jo ut som om noen har gått amok med sveiseapparatet....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #514 på: oktober 12, 2008, 18:48:45 pm »

Som de andre sier, så kunne du sikker gjort dette bedre selv.

Kan bare si at jeg hadde fått tilbake det der, så hadde jeg bedt dem om å ryke og reise!
Syntes ikke det så direkte proft ut Sjokkert(selvom gjennombrenningen av svesien er mer viktig enn hvordan den ser ut Blunker).

Kan jeg spørre om hvor mye du måtte ut med for denne jobben? eller var prisen inkl. sandblåsing?

Må også si at jeg hadde sjekket hva det er som er under denne sparkelen dem har stryket på. Men dette fikser du! Glad Gliser

Fortsett å stå påp med et bra stykke arbeid. Kult
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #515 på: oktober 12, 2008, 18:50:10 pm »

tror han sa 4500,-
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #516 på: oktober 12, 2008, 18:56:23 pm »

For bare sveising eller med sandblåsing?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #517 på: oktober 12, 2008, 19:01:25 pm »

Ta et bilde av undersiden av rammehodet også.
Ser ut som de sveisene der har dårlig innbrenning.

Og likefullt er det merkelig at de har brukt pluggsveis på et verksted, som trolig har tilgang på punktsveis.

I tillegg er det feil-sveist i følge VW-boka. Det skal helsveises langs napoleonshatten på oversiden, og på midten på undersiden. Langsetter på undersiden i ytterkantene skal det brukes avbrutte sveisestrenger.
I tillegg skal det forover såvidt jeg kan se av tegninger helsveises også.



Da vi her ikke vet hvilken avtale du har hatt med verkstedet er det umulig å si hvem som har rett om avtalen er oppfylt eller ikke. Men noe lukter fisk....
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #518 på: oktober 12, 2008, 19:14:22 pm »

Gjennombrenning eksisterer ikkje på alle plassene.. nokon plasser er berre hullet fylt igjen, og plata er ikkje sveist fast i det heile tatt..

Prisen veit eg ikkje endå, men eg betalar IKKJE full pris på arbeidet...

Og eg veit ikkje om eg tør å skrapa vekk sparkelen Tvilende

Bilder av undersida kjem!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #519 på: oktober 12, 2008, 19:23:33 pm »

Hvis du ikke har betalt er saken enklere, da har du fordelene på din side, især når du har bunnplata i hende.


Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere.

Kapittel 2, § 5. Utføring og materialer.

(1) Tjenesteyteren skal utføre tjenesten fagmessig og ellers vareta forbrukerens interesser med tilbørlig omsorg. I den utstrekning forholdene tilsier det skal tjenesteyteren veglede eller samrå seg med forbrukeren.

Kapittel 4, mangler ved tjenesten

§ 17. Når foreligger mangel.

(1) Mangel foreligger dersom tjenesten ikke fører til det resultatet som forbrukeren i samsvar med §§ 5, 6 og 9 (3) har rett til å kreve eller som ellers er avtalt. Mangel foreligger likevel ikke dersom avviket skyldes forhold på forbrukerens side.

(2) Mangel foreligger selv om tjenesteyteren bare har påtatt seg å utføre tjenesten provisorisk, så bra som mulig eller med liknende forbehold, og resultatet er vesentlig dårligere enn forbrukeren etter prisen og forholdene ellers måtte vente.


§ 21. Forbrukerens krav ved mangler.

(1) Ved mangel kan forbrukeren
(a)   holde betalingen tilbake etter § 23,
(b)   kreve mangelen rettet etter § 24, eller om mangelen ikke rettes, kreve prisavslag etter § 25 eller heve avtalen etter § 26, og
(c)   kreve erstatning etter § 28.



VIKTIG:


§ 22. Reklamasjon.

(1) Forbrukeren taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom tjenesteyteren ikke blir underrettet om at mangelen påropes innen rimelig tid etter at forbrukeren oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #520 på: oktober 12, 2008, 19:25:54 pm »

Spørsmålet er om jobben er fagmessig gjort, og det er vanskelig å spekulere i her på nettet... Her kan det å rådføre seg med en som har sveisekunnskaper være fint, og det hadde vel faren din såvidt jeg husker?
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #521 på: oktober 12, 2008, 19:26:41 pm »

Jeg hadde skrapa av sparkelen for min egen sikkerhet Rekker tunge

Hvis det ikke finnes gjennombrenning i sveisen, er det underlig at det verkstedet har lov til å utføre slike jobber Hæ

Oppskriften som JTWE beskriver virker mye mer riktig!
Tror jeg hadde gjort det som står i den! Men som jeg leser så har du allerede tenkt til å gjøre det!
Men HUSK! Få god gjennombrenning! Glad (Trenger jo ikke å si det heller, for det vet du allerede at er viktig)

Mvh
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #522 på: oktober 12, 2008, 19:56:25 pm »

Hvis du ikke har betalt er saken enklere, da har du fordelene på din side, især når du har bunnplata i hende.


Lov om håndverkertjenester m.m for forbrukere.

Kapittel 2, § 5. Utføring og materialer.

(1) Tjenesteyteren skal utføre tjenesten fagmessig og ellers vareta forbrukerens interesser med tilbørlig omsorg. I den utstrekning forholdene tilsier det skal tjenesteyteren veglede eller samrå seg med forbrukeren.

Kapittel 4, mangler ved tjenesten

§ 17. Når foreligger mangel.

(1) Mangel foreligger dersom tjenesten ikke fører til det resultatet som forbrukeren i samsvar med §§ 5, 6 og 9 (3) har rett til å kreve eller som ellers er avtalt. Mangel foreligger likevel ikke dersom avviket skyldes forhold på forbrukerens side.

(2) Mangel foreligger selv om tjenesteyteren bare har påtatt seg å utføre tjenesten provisorisk, så bra som mulig eller med liknende forbehold, og resultatet er vesentlig dårligere enn forbrukeren etter prisen og forholdene ellers måtte vente.


§ 21. Forbrukerens krav ved mangler.

(1) Ved mangel kan forbrukeren
(a)   holde betalingen tilbake etter § 23,
(b)   kreve mangelen rettet etter § 24, eller om mangelen ikke rettes, kreve prisavslag etter § 25 eller heve avtalen etter § 26, og
(c)   kreve erstatning etter § 28.



VIKTIG:


§ 22. Reklamasjon.

(1) Forbrukeren taper sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom tjenesteyteren ikke blir underrettet om at mangelen påropes innen rimelig tid etter at forbrukeren oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen.

Se her ja..her har du en som kan sakene sine bare pugg dette litt også gir du dem et skikkelig spark bak
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #523 på: oktober 12, 2008, 20:14:17 pm »

Det er vel karosserikit som er brukt der vil jeg tro, ikke sparkel.
Men klart, når jeg ser jobben som er gjort kan det like gjerne være sparkel også  Øyerulling

Ville nok ha fått noen som KAN sveise å se over den plata før du monterer noe mer på den.
Ser ikke ut som om det er lagt spesielt mye arbeid i den sveisejobben der.  Flau
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #524 på: oktober 12, 2008, 20:19:43 pm »

Det eg mistenker er ganske så enkelt;

Bilpleiesenteret AS er jo ei relativt ny-starta bedrift.. men alikavel har dei enorm kø og massevis av arbeid, når det gjelder sandblåsing og tectylering av biler.. det er trur er att dei har satt ein lærling til å sveise bunnplata, fordi det "er ikkje så nøye", "er jo berre ein metall-bete"

Og desverre så trur eg ikkje eg tar feil..

Då eg var opp igjen til dei, for å klage, og vise dei kva dei hadde gjort feil, så lurte han på kva dei skulle retta på... han lurte og på om dei skulle ta av igjen heile plata, men det takka eg beint NEI til... eg tør ikkje tenke på korleis rammehovudet hadde sett ut etter att dei har kappa ut plata med vinkelslipar, for så å sveise den inn igjen 5mm lenger fram...

Eg kjem IKKJE til å ta av plata igjen, men vil heller gjer det beste ut av det..

MvH Tistlo Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #525 på: oktober 12, 2008, 20:21:31 pm »

Se her ja..her har du en som kan sakene sine bare pugg dette litt også gir du dem et skikkelig spark bak

Snakk til dem med en ydmyk holdning, og ikke si at masse besserwissere på et nett-forum sa at det så dårlig ut.
Rådfør deg med noen som kan sveise, se etter tegn til dårlig sveis etc, og ikke minst: klarlegg hva dere avtalte når du leverte den. Skulle de bare sette den på plass og punkte den på plass, og du ta resten? Ofte ligger feilen der, uten å ane om det er tilfelle her.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #526 på: oktober 12, 2008, 20:24:57 pm »

Ein ting eg var heilt 150% klar på, var rusthullene!! Eg hadde markert ALLE holene med svart tysj, og vist han dei. Eg sa att stålet skulle KAPPES ut og SKIFTES, ikkje berre dekke over.. og når det gjelder sveisinga, så sa eg att dei skulle bruke dei orginale punktholene + att eg viste han kor det skulle heilsveisaest

 Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #527 på: oktober 12, 2008, 20:37:18 pm »

Inne i øret, ut igjen av det andre..

Utrolig kjett dette må være.  Sint

Får håpe dette ender godt!! lykke til  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #528 på: oktober 12, 2008, 20:52:44 pm »

Eg tar alt som ein erfaring..

Og det er: Overlat ikkje sveisearbeid til nokon, utan att du ser på sjølv! aka Sveis sjøl, og ikkje overlat jobben til nokon andre.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #529 på: oktober 14, 2008, 10:02:42 am »

Hel sveising ytterst på slike lepper er ikke riktig fremgangsmåte, det er motstands sveis som er det riktige, og da så nære inntil profilen som mulig.
Men dette er den nest beste løsningen. Kjipt at det ikke var mer yrkesstolthet hos de du kom ut for. De forstår kanskje ikke at dette er bærende?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #530 på: oktober 14, 2008, 14:39:53 pm »

Kan nokon forklara meg kva motstandssveis er ??

Hadde dei folka gjort som dei fekk beskjed om hadde det vorte sånn som det var orginalt... OG eg sa greitt til han, att hadde ikkje dette vert bærande, så hadde eg gjort det sjølv..

Skal sjå om eg ikkje får tekje dei bildene frå undersida idag.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #531 på: oktober 14, 2008, 15:21:09 pm »

Se her ja..her har du en som kan sakene sine bare pugg dette litt også gir du dem et skikkelig spark bak

Snakk til dem med en ydmyk holdning, og ikke si at masse besserwissere på et nett-forum sa at det så dårlig ut.
Rådfør deg med noen som kan sveise, se etter tegn til dårlig sveis etc, og ikke minst: klarlegg hva dere avtalte når du leverte den. Skulle de bare sette den på plass og punkte den på plass, og du ta resten? Ofte ligger feilen der, uten å ane om det er tilfelle her.

Advokat?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #532 på: oktober 14, 2008, 15:29:51 pm »

Skal eg bruka penga på å få ein tulling til å laga rettsak for meg?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #533 på: oktober 14, 2008, 16:04:35 pm »

www.rustsveiseadvokaten.no  Øyerulling
Slett ikke sikkert at dette detter fra hverandre. Jeg tror i alle fall ikke det, men er ingen ekspert. At det er litt glipe mellom platene kommer nok av at det ikke har vært brukt presse når sveisingen ble gjort som på fabrikken. Det jeg ville vært mer interessert i var var om alt er riktig når du kryssmåler.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #534 på: oktober 14, 2008, 16:09:01 pm »

Det er jo ingenting som har endra seg på rammehovudet? Den plata har vel ikkje så altfor mykje å sei, nei, så trur egentleg ikkje det knekker saman.. men det skal nok gåast over litt meir enn det er gjort til nå!

Kven kveit, sa mannen Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #535 på: oktober 14, 2008, 16:10:45 pm »

Skal eg bruka penga på å få ein tulling til å laga rettsak for meg?

ikke sånn. lurte bare på om jtwe var advokat
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #536 på: oktober 14, 2008, 16:13:34 pm »

åja hehe... det er ikkje utenkjeleg Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #537 på: oktober 14, 2008, 19:20:45 pm »

Hel sveising ytterst på slike lepper er ikke riktig fremgangsmåte, det er motstands sveis som er det riktige, og da så nære inntil profilen som mulig.
Men dette er den nest beste løsningen. Kjipt at det ikke var mer yrkesstolthet hos de du kom ut for. De forstår kanskje ikke at dette er bærende?

Feil ifølge VW-manual om karosseri-rep.

Motstandssveis : slik de opprinnelige punktsveisene er laget. Det man gjør med vanlig sveiseapparat er en etterligning som heter pluggsveis.





* sveis.jpg (61.52 KB, 1058x794 - vist 335 ganger.)
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #538 på: oktober 14, 2008, 19:40:31 pm »

Er du Advokat eller jurist eller no?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #539 på: oktober 14, 2008, 19:53:21 pm »

Er du Advokat eller jurist eller no?

Langt derifra, studerer maskiningeniør.

Loggført
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 54
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!