april 29, 2024, 11:34:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Flat top/domed" 94mm stempler til Type 4-motor  (Lest 2229 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: desember 22, 2008, 01:11:12 am »

Er det tilfeldigvis noen her inne som sitter på fire stk. brukbare 94mm stempler til Type 4, som er flate på toppen, eller evt. har en liten kul oppover? Til forskjell fra vanlige 2.0 liter stempler som har en stor fordypning.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: desember 23, 2008, 10:03:29 am »

hei
kan skaffe 4 nye stempler med ringer ca pris er 2000 kr med alt

Andersen Racing
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: desember 23, 2008, 12:27:07 pm »

Med flat eller "domed" topp da? Og hvilket merke er det?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #3 på: desember 25, 2008, 21:19:29 pm »

hei
ja du spurte om stempler med flat topp veldig bra har brukt dem selv i noen løpsmotorer
bare å sette inn  bolt on

mvh Andersen Racing
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 25, 2008, 22:32:47 pm »

hei
ja du spurte om stempler med flat topp veldig bra har brukt dem selv i noen løpsmotorer
bare å sette inn  bolt on

mvh Andersen Racing

Stempler fra 94x82  T1 funker fint om du skifter hylser i for pinnebolt i råder. Ellers skaffer sikkert Jørn de satsene som CSP selger. De kommer med syl,råder og stempler. Mener å huske at pris var ganske ok..
« Siste redigering: desember 25, 2008, 22:37:37 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: desember 26, 2008, 02:12:43 am »

Jeg var helst interessert i brukte stempler om noen hadde det liggende, slik jeg har forstått det ble noen Type 4-motorer levert med flate stempler?

Men takk for tipset om å bytte hylsen i rådene, det kan komme godt med Glad Men vet du hvor slike spesielle hylsene selges? Fant de hverken hos CSP eller Cip1.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 26, 2008, 12:41:39 pm »

Så langt som jeg vet, kom ingen  2,0 T4 med flate stempler origialt. Det med 22mm hylse for krysspinne er nok en sak som EBB fikser. Dette er ikke noe bolt on ting, men ingen stor sak å ordne heller..

Men hvorfor skal du bytte til flate stempler? For høyere komp? I så fall kan du jo høvle toppene dine, må riktignok høvle litt mer da men.. Det er klart at de flate 94mm stemplene jeg sikter til er smidde og tåler nok mer enn de støpte originale, men skal du ikke ha mer enn 9-9,5 i komp så funker de originale oxo..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #7 på: desember 26, 2008, 14:19:42 pm »

Mulig 914 ble levert med stempler med høyere komp ?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 26, 2008, 18:14:25 pm »

Stemmer det at 914 hadde høyere komp enn transporter, men hadde alikevel bare 8,0:1 , om de er falte husker jeg ikke, men de er i hvertfall ikke smidde. Jeg tror ikke dem er helt flate heller, fordi satsen med flate stempler fra T1 (94x82) gir rundt 9,0 i komp uten høvling av topper, men så har du igjen det da med at 914/4-toppene har annet forbrenningskammer. Uansett florerer det ikke av brukte 914/4-stempler..
« Siste redigering: desember 26, 2008, 18:16:36 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: desember 27, 2008, 01:47:26 am »

Jeg trodde jeg var nødt for å ha flate stempler for å oppnå en kompresjon rundt 9.0:1, men dette stemmer kanskje ikke? Uten å ta alt for mye ut av toppene selvsagt, jeg vil ha godt med gods igjen, greit å ha noe å gå på.

Men når jeg tenker meg om og tar litt rask regning på volumet av kammeret i stempelet havner vell ikke dette på mer enn 18-19 ccm per stempel? Jeg er hjemme på ferie, så jeg har ikke noe stempel å måle på...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #10 på: desember 27, 2008, 10:46:17 am »

Om du dreier av 2 mm på toppen av både sylinder og stempel, så øker du kompresjonen en god del, uten at det går vesentlig ut over holdbarheten.
Loggført
Spet
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Skåla/molde


M&R


Vis profil
« Svar #11 på: desember 27, 2008, 14:35:07 pm »

lol
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: desember 28, 2008, 01:44:08 am »

lol
?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!